Game PC rond de 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

daneport

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe game pc te kopen en dacht dat jullie daarmee wel konden helpen.

Budget - Ongeveer 1100 euro (iets meer of minder maakt niet uit als het maar niet te gek word.
Doel - Gamen
Omgeving - Hij hoeft niet per se stil te zijn, maar als het kan is het mooi meegenomen
Assemblage - Kant en klaar ik ben namelijk een kluns en zie mijzelf nog wel iets slopen zonder dat ik het door heb.

Besturingssysteem - Windows 7 64 bit
Opties / randapparatuur - Ik zou graag een AMD/Ati kaart willen en de enige reden daarvoor is dat ik altijd al Nvidia gehad heb en wil nu wel is een keer een AMD/Ati.

Ik heb zelf al wat in elkaar gezet, maar ik weet niet of het allemaal bij elkaar past (en of ik niks vergeten ben). Ook weet ik niet zoveel van alle verschillende merken af dus ik vroeg mij af of ik goede keuzes heb gemaakt.

- NZXT Phantom Wit, Geen Voeding
- Sapphire Radeon HD 6950 2048 MB
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Intel Core I5 2500K 3.33 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
- Seagate Constellation ES 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB
- Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
- Sony Optiarc DDU1615 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zilver
- Corsair TX850 850 Watt, 20+24 Pins
- Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit

Bij Salland kost dit ongeveer 1100 euro (incl assemblage en installatie), maar het hoeft natuurlijk niet per se bij salland vandaan te komen.

In deze PC heb ik een 850watt voeding ingezet omdat ik daar eigenlijk niet zoveel verstand van heb en vroeg ik mij af of dit geen overkill is? (Misschien dat ik ooit over 2jaar een 2e video kaart erin zet)

Ook heb ik voor 8gb gekozen omdat het toch geen drol kost.

Ik heb geen haast dus is het misschien beter om 1 of 2 maanden te wachten zodat de prijzen wat gedaalt zijn?

Laatst bewerkt:
je mand is leeg :p

"U heeft nog geen artikelen in uw winkelmandje geplaatst. Gebruik het linker menu om artikelen te vinden die u in het mandje wil plaatsen."

Maar ik zal ff iets voor je bij elkaar zetten :)
Laat ik het dan maar helemaal in het AMd gebied blijven.
Met gamen merk je geen verschil maar het is wel goedkoper
momentje ;)

Ik heb het even anders gedaan nu staan de onderdelen er. Ik was het net aan het aanpassen en toen kwam je bericht binnen :P

Nog even een vraagje: is het het misschien waard om te wachten op wat de AMD bulldozer processoren gaan doen?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat die buldozer gaan doen kwa snelheid ect. Dat is dus nog maar afwachten.

Ondertussen had ik dit bij elkaar geraapt.
Een AMD versie

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260613]=1&product[383046]=1&product[242662]=1

-AMD phenom II x6 1090 => 3.2Ghz 6core
-Mugen 2 koeler, stiller en koelt beter als stock
-Asus mobo
-8GB DDR3 Geil geheugen
-6970 graka =>Club3D versie met betere koeler. Retail koelers maken erg veel lawaai .
-Cooler master HF behuizing. Goede airflow en heeft iets roods van "amd" :)
-Cooler master 650W voeding.
-OCZ SSD voor windows + meestgebruikte games applicaties
-1TB samsung HD voor opslag
-Samsung dvd brandertje
-windows en assemblage

Windows installeren moet je zelf dan nog doen
Het is een ander systeem als de jouwe.
Dan heb je meer opties :)

Kijk naar het BGG op tweakers.net , beste buy guide. Ja doorlinken mag miss niet maar die mensen op dat forum hebben verstand ervan, mensen hier ook wel.

Heb even wat pc bouw tutorials bekeken en gelezen en zo moeilijk zag en klonk het allemaal niet dus heb ik besloten om zelf een poging te wagen.

Ik vind het systeem dat Mukkel gepost heeft wel mooi, maar dan zou ik die graag met een I5 2500k nemen. Ik heb nog nooit een pc overclockt, maar het prijsverschil is maar 10 euro en wie weet of ik in de toekomst wil overclocken.

Ook had ik nog een vraagje over die SSD schijf is. Is de Vertex 2 niet iets vlotter dan de Agility 2? Het prijs verschil is minimaal de Vertex 2 is zelfs iets goedkoper op Azerty.

Wat precies het verschil is weet ik niet, maar de vertex 2 heeft een 25nm versie die slechter gaan presteren na verloop van tijd.
Van de agility heb ik daar niets van gehoord.

Hier m'n versie met een i5 2500K, dan kom je ietsje duurder uit op 1145,-
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...242662]=1&product[363903]=1&product[394444]=1

De behuizing moet je moi vinden :) Daar kun je zelf natuurlijk een andere voor kiezen.

@mukkel Er kan alleen geoverklokt worden met een moederbord met chipset P67. De huidige gekozen moederbord, ASUS P8H61 PRO, heeft H61. (Dus bij een wijziging van moederbord, wordt het systeem nog een tikje duurder.)

@mukkel Er kan alleen geoverklokt worden met een moederbord met chipset P67. De huidige gekozen moederbord, ASUS P8H61 PRO, heeft H61. (Dus bij een wijziging van moederbord, wordt het systeem nog een tikje duurder.)

Inderdaad hier heb ik o0verheen gekeken :o
Maar de TS hoeft niet duurder uit te komen met een H67, alleen zit je dan met een mATX moederbord. Werkt gewoon het zelfde alleen je hebt wat minder pci, pci-e x1 / x16 sloten. Minder uitbreidings mogelijk heden kwa geluidskaarten, tv kaarten ect.
Ga je dit toch niet gebruiken is een mATX H67 ook een optie.

Zo niet is het laatste systeem een perfect

h67 kan je ook niet mee overklokken

dit kan alleen met P67 en Z68 moederborden

en P67 mobo's zijn standaard wat duurder

ach ik volg intel igg niet meer.
Het is meer geld klopperij geworden.

Elk jaar een nieuwe / of meerdere nieuwe sockets.
Zelfde cpu ene met unlocke MP de andere met een "fixed", dan weer verschillende chipsets. bleh

Neem een voorbeeld aan AMD die houd tenminste een beetje vast aan de sockets en zijn zelfs backwards compatible. Hoe simpel kan het zijn :)

Het is dat intels in het algemeen iets beter presteren, maar zit eraan te denken om m'n volgende pc weer eens van een AMDtje te voorzien. Kun je tenminste eens een keer "goedkoop" upgraden ipv nieuwe cpu + mobo

Hmm... dan begin ik toch weer een beetje te twijfelen. Hoelang gaat die AM3 socket nog mee denken jullie? Ik lees dat die bulldozer processoren waarschijnlijk compitabel gaan zijn met AM3. Zou het het waard zijn om nu voor die 1090t te gaan en dan over een jaar of 2 te upgraden naar een andere processor?

nee voor 1100 euro kun jij gewoon voor intel gaan
over 2 jaar kun jij alsnog nieuwe socket 1155 cpu's aan schaffen

kijk bijvoorbeeld naar Ivy bridge die gaat ook op socket 1155 werken

ik zie nu pas dat je 2 x4 gb neemt...
opzich is dat wel goed maar heb je het ook nodig?

games vebruiken namelijk niet meer dan 4GB

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Ik weet het maar het kost toch niet veel, maar misschien is het inderdaad handiger zo. Geheugen kan er natuurlijk altijd bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan