Systeemherstel na upgrade naarWwindows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelaert

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo,
Ik heb vanaf januari 2009 een HP-pc met vista, waar ik in de loop van 2009 Windows 7 op heb gezet (upgrade). Nu heb ik systeemproblemen (o.a. af en toe niet goed opstarten (na Windows-sp1???)). Ik heb daarom besloten om windows opnieuw te installeren maar weet nu niet goed of ik dat direct met Windows 7 kan doen of dat ik (eerst weer via systeemherstel) Vista moet instelleren en vervolgens weer upograden naar windows 7.
En als ik windows 7 dvd pak, heb ik dan de oorspronkelijke drivers nog wel (o.a. van de netwerkkaart om op internet te komen; andere apparaten zijn veelal plug and play neem ik aan). En als ik start met de upgrade van Windows 7, vraagt Windows dan niet om de oorspronkelijke Windows Vista DVD??. Die heb ik namelijk niet meegeleverd gekregen; er zit een system recovery-partitie op de harde schijf (met windows Vista en systeeminstellingen/drivers).
Graag uw mening wat ik het beste kan doen.
:o

"U kunt Windows 7 opnieuw installeren via Herstel in het Configuratiescherm, onder Geavanceerde herstelmethoden. Met deze methode wordt Windows 7 opnieuw geïnstalleerd via een installatiekopie die uw computerfabrikant verschaft of via de originele Windows 7-installatiebestanden. U moet alle programma's die u hebt toegevoegd opnieuw installeren en al uw bestanden via een back-up terugzetten. Voor meer informatie raadpleegt u Een geavanceerde herstelmethode kiezen.

Als Windows 7 helemaal niet wordt uitgevoerd, kunt u Windows opnieuw installeren met uw originele Windows 7-installatieschijf. Hiervoor volgt u de instructies in "Optie Aangepaste installatie gebruiken en de harde schijf formatteren" eerder in dit onderwerp."

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7

"U kunt Windows 7 opnieuw installeren via Herstel in het Configuratiescherm, onder Geavanceerde herstelmethoden. Met deze methode wordt Windows 7 opnieuw geïnstalleerd via een installatiekopie die uw computerfabrikant verschaft of via de originele Windows 7-installatiebestanden. U moet alle programma's die u hebt toegevoegd opnieuw installeren en al uw bestanden via een back-up terugzetten. Voor meer informatie raadpleegt u Een geavanceerde herstelmethode kiezen.

Als Windows 7 helemaal niet wordt uitgevoerd, kunt u Windows opnieuw installeren met uw originele Windows 7-installatieschijf. Hiervoor volgt u de instructies in "Optie Aangepaste installatie gebruiken en de harde schijf formatteren" eerder in dit onderwerp."

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7

Ik weet niet of we elkaar goed begrijpen, daarom nog even het volgende.
Mijn Windows-7 dvd is een zogenaamde upgradeversie. Op deze DVD staat: "Upgrade; bevat windows Anytime upgrade. Dit programma zoekt op uw systeem om te bevestigen dat u in aanmerking komt voor deze upgrade".
Naar ik begrijp is het dus geen probleem om deze upgradeversie te starten en uit te voeren, omdat windows zelf op het systeem naar de oude installatieinformatie/lice3ntie zoekt?
Dan nog een aanvullende vraag. Er is een keuze tussen herinstallatie (zonder formateren C-schijf) en een nieuwe/schone installatie. De eerste zou de voorkeur hebben omdat dan niet alle andere software opnieuw moet worden geïnstalleerd.
Wat is echter het verstandigste?
Vr. groeten,
C. Ceelaert.
:rolleyes:

Ik weet niet of we elkaar goed begrijpen, daarom nog even het volgende.
Mijn Windows-7 dvd is een zogenaamde upgradeversie. Op deze DVD staat: "Upgrade; bevat windows Anytime upgrade. Dit programma zoekt op uw systeem om te bevestigen dat u in aanmerking komt voor deze upgrade".

Ik zit eerlijk gezegd met hetzelfde probleem. Op mijn computer stond Windows XP en via Slim.nl had ik Windows 7 Pro 64 bits Upgrade gekocht. De upgrade laat zich alleen activeren (en installeren) als Windows XP (of Vista) geactiveerd op de computer staat. Dat lukte prima. Nu denk ik erover om Windows 7 schoon herinstalleren en ik twijfel of Windows 7 geactiveerd kan worden. Volgens de geciteerde tekst zou dat moeten kunnen, maar duidelijk is het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan