Draadloze verbinding met KPN Experia box valt steeds weg, bekabeld werkt alles wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyP

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi,

SInds donderdag heb ik de KPN Experia box in huis, heb alles aangesloten maar blijf problemen houden met de draadloze verbinding tussen de Experia box en mijn laptop (een Acer Aspire 5738, draait op Vista). Als ik beiden gewoon via de kabel verbindt, werkt alles perfect, maar draadloos valt de verbinding na een paar minuten steeds weg en bovendien is de verbinding in die paar minuten dat het wel werkt heel traag. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals kanaal veranderen, van WPA naar WEP beveiliging, power saving opties gechecked van de netwerkkaart, box gereset, maar niets helpt. De KPN-helpdesk kon me ook niet helpen, dus al mijn hoop is op jullie gevestigd!

gr.Tony

Verwijder de draadloze netwerkkaart eens uit apparaatbeheer.
Start de laptop opnieuw; de kaart wordt weer gevonden en de driver opnieuw geladen.
Wat echter ook gebeurt is, dat de netwerkverbinding weer op 'standaard' staat.
Je moet opnieuw de encryptiecode bij je gevonden netwerknaam ingeven.

ten eerste Vista !?!?!?!?!?
Je kan nog ander kanaal proberen..
Maar gooi alsjeblieft vista eraf want vista kent problemen die nog geen
oplossing hebben .

Groete Mieremet....

..... Maar gooi alsjeblieft vista eraf want vista kent problemen die nog geen oplossing hebben . Groete Mieremet....

@Mieremet:

Zou het je veel moeite kosten je ongenuanceerde opmerkingen achterwege te laten?
Wat schiet TS nu op, met het advies om een andere windowsversie aan te schaffen om zijn probleem op te lossen?
NIET DOEN DUS.

P.s. Ik heb zelf een HP laptop (of is dat soms ook prut ... !) met Vista, keurig bijgehouden en heb nog nooit problemen met netwerkkaarten en WEP, of WPA encryptie gehad. En dat geldt ook voor mijn klanten in Arnhem e.o. die Vista hebben.

Bedoel je de netwerkkaart op 'unistall' zetten of op 'disable'?
En wat bedoel je precies met de netwerkverbinding op 'standaard' zetten?

Hallo,
Ik heb bovenstaande ook geprobeerd, maar helaas zonder effect.
Heeft iemand nog ideëen? Ik had met deze laptop tot voor kort zonder problemen een draadloze internetverbinding met een Fritz box van xs4all, maar vanwege verhuizing moest ik van internetprovider veranderen. Zou deze modem nog op enige manier uitkomst kunnen bieden?
Ook zie ik bij Apparatenbeheer bij 1 van de 3 netwerkadapters (Microsoft 6to4 Adapter #5) een geel uitroeptekentje.
Wie heeft er tips?

Help Ik heb het zelfde

Hoi,

SInds donderdag heb ik de KPN Experia box in huis, heb alles aangesloten maar blijf problemen houden met de draadloze verbinding tussen de Experia box en mijn laptop (een Acer Aspire 5738, draait op Vista). Als ik beiden gewoon via de kabel verbindt, werkt alles perfect, maar draadloos valt de verbinding na een paar minuten steeds weg en bovendien is de verbinding in die paar minuten dat het wel werkt heel traag. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals kanaal veranderen, van WPA naar WEP beveiliging, power saving opties gechecked van de netwerkkaart, box gereset, maar niets helpt. De KPN-helpdesk kon me ook niet helpen, dus al mijn hoop is op jullie gevestigd!

gr.Tony

Ik heb vorig jaar dit ook de heltijd gehad een keertje heeft kpn met de instelingen zitten frummelen en daarna geen last meer gehad
Zins gister wou ik heb wachtwoord van mijn standaard gateway Dus heb ik hem gereset Toen kreeg ik het wachtwoord maar zins het resetten
Krijg ik die storingen ook weer Met kabel doet hij het prima (ik schrijf dit op windows vista) Maar zonder kabel is hij gewoon sloom en valt uit
en op de Apple aparaten en samsung doet hij het ook niet (geen verbinding mogelijk met arv.......

Alsjeblieft help En ja de service van KPN is wel echt heel dom wand heel veel medewerkers zijden nee daar kan ik niks mee
maar een keer zij een vrouw 'oke als het goed is gaat het internet het straks weer doen'
Heel veel mensen aan de lijn zijden ook dat je hem 20 sec uit moest laten een daarna weer aan :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan