Blauw scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killinspree

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Heey Forum,

Onlangs mijn pc proberen opnieuw op te starten maar krijg nadat ik het windows laadscherm te zien krijg een mooi leuk blauw scherm.
Systeem herstel (na een aantal keer) werkt maar elke keer als ik pc opnieuw opstart krijg ik het zelfde probleem,
rtl120.bpl is missing krijg ik te zien in mijn scherm na systeemherstel (dan zit ik weer in windows) Blijkt iets te zijn van Panda Cloud virus scanner.
Ben momenteel bezig met Fixmate van repair-dll.com en nu maar hopen
Na systeemherstel krijg ik de volgende tekst in beeld:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: c2
BCP1: 0000000000000007
BCP2: 0000000000001097
BCP3: 000000005D25FF48
BCP4: FFFFF880040528DC
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\041111-54038-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-55957-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

Thanks alvast :D

Hey,

Ben je inmiddels al wat wijzer?
Heb even lopen zoeken, maar kwam op de volgende site uit:

Klik hier

De eerste dingen die ik aan zou raden:

1. Virus scanner draaien. (Het programma kan gerelateerd zijn aan je Rtl120.BPL)
2. CCleaner voor de registry's die nog niet verwijderd zijn.

Nog een belangrijke vraag: Heb je ook wat verwijderd, en dat toen het probleem op dook? Heel belangrijk om te weten, omdat je graag wilt weten of het om een virus, of een beschadigd bestand gaat.

PS.

Kijk ook even in msconfig (Start -> msconfig) of daar wat tussen staat bij het opstarten, wat er vreemd uit ziet.

Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
Hey MarkjeD,
Bedankt voor je snelle reactie!
Fix Helpmate is alleen om te betalen... Dus dat werkt niet, nu bezig met Advanced PC tweaker (trial 30 days)
Ik ga nu ff op die site van je kijken, Hopen dat ik daar wat wijzer uit wordt.

Ik heb onlangs m'n pc beetje gecleaned, dus ja, best veel dingetjes verwijderd maar zou bij god niet weten wat of hoe het zou heten.

Msconfig had ik al geprobeerd maar er staat niks bijzonders tussen behalve Panda Cloud 2x terwijl internet zegt dat rlt120.bpl daar mee te maken heeft.

Ik hou je op de hoogte,

Groet,
Wouter

Hey Wouter,

Wat je eventueel ook nog kan proberen, is te kijken of je nog een herstelpunt hebt voor de datum dat je, je computer begon op te schonen (Zal het maar even zo noemen.. :p )

Start -> Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Back-up maken en terugzetten -> Systeeminstellingen of de computer herstellen.

Hoop dat het lukt!

Groet,
Mark.

Hey Wouter,

Wat je eventueel ook nog kan proberen, is te kijken of je nog een herstelpunt hebt voor de datum dat je, je computer begon op te schonen (Zal het maar even zo noemen.. :p )

Start -> Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Back-up maken en terugzetten -> Systeeminstellingen of de computer herstellen.

Hoop dat het lukt!

Groet,
Mark.

Hey Mark,
Nog ff een updateje.

onze leuke vriend RTL120.bpl staat gewoon nog doodleuk op mijn computer, Gescand met nod32 (aangeraden door mijn vriendin) maar niks gevonden. Die hard verwijderen een optie?
Systeemherstel al aantal keer geprobeerd maar pas na een aantal keer systeemherstel (zelfde herstel punt:S) doet ie t ineens wel.
Maar denk jij dat die rtl120.bpl uberhaubt te maken heeft dat windows niet normaal opstart?

Groet!

Hey,

Welke versie van Windows 7 heb je? Ik heb in ieder geval geen rtl120.bpl!
Draait het programma momenteel ook in je taakbeheer (processen)?

Groet,
Mark.

Windows 7 64 bits. Niet helemaal op de manier verkregen zoals iedereen m verkrijgt (A)
Staat in map:
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\PCTuneup

En staat niet in taakbeheer :S

Hey,

Mooi dat het bestand in die map staat!
Probeer eens AVG te verwijderen, en vervolgens te rebooten om te zien of het probleem blijft bestaan.

Groet,
Mark.

Hey,
Leuke is, AVG is al verwijderd (staat iig niet bij configuratiescherm --> programma's en onderdelen)
Gewoon Shift Del doen?

Hey,

Precies. Of als het niet meer bij software staat, even CCleaner draaien.

Dit kunt u hier vinden:

Klik hier

Groet,
Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan