Norman Security Suite vs. Malewarebytes' anti - malware welke is beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Ik wil graag weten welke virusscanner beter is: Norman of Malewarebytes?
Het moet een snelle zijn, realtime beveiliging, auto update en meteen startklaar bij het opstarten van mijn pc. Ook qua scan krachten etc. welke is beter?

Hoi...

Malewarebytes is geen virusscanner.Dus die vergelijking kan niet.

Zoek je gratis of betaald of wat??

Betaalt, maleware bytes ziet toch ook trojans etc.

Bezwaar tegen gratis scanners?
Avg
Microsoft Security Essentials(als je een legale windows versie hebt.)

Betaalt:kaspersky.Norton.avast pro bijv

die gratis scanners zijn niet echt boeiend naar mijn mening (9/10 pcs die ik tegenkom hebben dit erop staan en zitten vol met rotzooi)

ten 2e de betaalde scanners zijn naar mijn mening ook niet echt boeiend avast is de grootste troep die ik ken. kaspersky is te doen en norton heeft mijn persoonlijke voorkeur ook niet

naar mijn mening zijn nod32 en bullguard toch de betere betaalde scanners..
verder is de vraag wil je een actieve of een passieve scanner?

ik heb de voorkeur aan actieve scanners (binnenkomende dingen scannen enz enz)
dan heb je nog de optie een complete internet security bundle of alleen de virusscanner (dus geen firewall enz)

normaal gesproken gebruiken we voor opschoon werk (als de pcs geinfecteerd zijn al)
malwarebytes en housecall maar dit zijn passieve scanners en zullen dus alleen scannen als jij ze daadwerkelijk aanzet..

verder weet ik uit ervaring dat je het beste een scanner kan hebben die automatisch scant (eens in de zoveel tijd) aangezien veel mensen hun pc willen gebruiken en niet aan zetten om te gaan scannen :rolleyes:

Ook de gratis scanners kunnen prima werken.Dat blijkt ook uit de nodige testen.
voorbeeld

Maar ach...de beste virusscanner zit nog steeds achter het toetsenbord.

heb het stuk toen ook gelezen :)
maargoed dat is ieder zijn mening..

weet uit eigen ervaring dat onbetaalde versies vaak enorm veel dingen missen
en over dat laatste heb je compleet gelijk :p

Weetje dan doe ik avast en norman, opgelost. (heb ik eigelijk al maar... wou gewoon effe weten)

Weetje dan doe ik avast en norman, opgelost. (heb ik eigelijk al maar... wou gewoon effe weten)

zou niet aan raden 2 scanners tegelijk te draaien/geinstalleerd te hebben..
die gaan elkaar namelijk enorm tegenwerken (en soms verwijderen ze onderdelen van de andere scanner in extreme gevallen)

2 virusscanners gaan elkaar bijten.
Pak 1 scanner en doe met enige regelmaat een scan met malwarebytes en superantispyware.

die gratis scanners zijn niet echt boeiend naar mijn mening (9/10 pcs die ik tegenkom hebben dit erop staan en zitten vol met rotzooi)

ten 2e de betaalde scanners zijn naar mijn mening ook niet echt boeiend avast is de grootste troep die ik ken. kaspersky is te doen en norton heeft mijn persoonlijke voorkeur ook niet

Ik gebruik al jaren Avast en nog nooit problemen ondervonden met deze virusscanner heb trouwens ook nooit troep op de PC.
Lees de volgende topics maar eens waar er discussie gevoerd wordt over betaalde en gratis virusscanners.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=17&t=4212
http://pc-en-internet.infonu.nl/ond...irusscanner-of-een-betaalde-virusscanner.html
http://www.security.nl/artikel/35288/1/Gratis_virusscanner_even_goed_als_commercieel_pakket.html

Ik zeg 3 woorden: I love Avast!
Het heeft al ci. 16 virussen verwijderd die Norman niet zag.
Minder van de virussen maar nu heb ik er geen last meer van!

En als extra kan je mbam gebruiken om de computer te scannen op troep, deze is ook veel beter dan adaware spybot of hitman.

•Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

Ik heb avast inheschakelt en norman uitgeschakelt, maar ook zag Avast dat een noman process een virus was wat ik dus niet geloof!

ik zou niet voor norton gaan., maakt je pc traag, ik zelf vind AVG wel goed, daar zou ik voor gaan

welke av?

zelf vindt ik Norman geen aanrader, komt vaak slecht uit testen. AVG2011(betaald) heb ik een tijdje geprobeerd maar mijn slome laptop liep daar helemaal op vast. toen AVG2011free geladen en dit ging beter alleen tijdens het updaten merk ik wat vertraging.
heb ook avast free geladen en tot nog toe ben ik zeer tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan