• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen Kolom blijft verborgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Een docent mailt mij een xls bestand.
Hij heeft kolom A verborgen en krijgt hem niet meer in beeld. Ik heb het ook geprobeerd maar ondanks alle trucs die ik hierover kan vinden (ook via de wel bekende F1 knop..) krijg ik hem niet zichtbaar.
Is er een paardenmiddel hiervoor wat ik niet ken?

PS Wanneer ik het in een nieuw gemaakt xls bestand doe dan lukt het mij wel om de verborgen kolom terug te krijgen.

Laatst bewerkt:
Typ in het naamvak A1 en geef enter, nu is cel A1 geselecteerd.
Ga naar opmaak --> Kolom --> Zichtbaar maken

Dank voor je reactie, helaas is dat 1 van de vele dingen die ik al uitgevoerd heb echter zonder resultaat op dit bestand.
Ik ben absoluut geen programmeur maar is er een mogelijkheid om te checken of dit bestand misschien corrupt is? Hoe heet zoiets? Debuggen?

Misschien mogelijk om een kopie van het bestand leeg te maken en hier te posten?
Waarschijnlijk krijg je het dan met kolom A zichtbaar en de wijze waarop dat gedaan is retour.

Succes,

Beste kawaknaller. Kolom A kan verborgen zijn, of niet zichtbaar. Linksboven zie je het naamvak staan emt het adres van de actieve cel. Typ daarin A1 en geef een enter. Ga naar Opmaak > Kolom > Zichtbaar maken. Zie je nog niets?
Typ in het naamvak weer A1 en geef een enter. Ga naar Opmaak > Kolom > Breedte > 20 > OK. Zie je nog niets?
Klik op Venster en kies 'Titelblokkering opheffen'.
Als je nu nog niets ziet, kun je dan een kopie van het bestandje ontdoen van data en het uploaden?

Richard

Wat je nog kan proberen:
Open VBA (ALT+F11), kies het blad met het probleem en plak daat deze code in:
Code:
Sub KolomA()
Range("A1").ColumnWidth = 12
End Sub
Sluit VBA af, ga naar het tabblad "Ontwikkelaars" (2007) en kies voor macro. Laat macro kolomA lopen.

Het kan zijn dat tabblad "ontwikkelaars" verborgen zit, die kun je via "optie's voor Excel" zichtbaar maken.

Succes,

Beste kawaknaller. Kolom A kan verborgen zijn, of niet zichtbaar. Linksboven zie je het naamvak staan emt het adres van de actieve cel. Typ daarin A1 en geef een enter. Ga naar Opmaak > Kolom > Zichtbaar maken. Zie je nog niets?
Typ in het naamvak weer A1 en geef een enter. Ga naar Opmaak > Kolom > Breedte > 20 > OK. Zie je nog niets?
Klik op Venster en kies 'Titelblokkering opheffen'.
Als je nu nog niets ziet, kun je dan een kopie van het bestandje ontdoen van data en het uploaden?

Richard

Dank dank....kennelijk had de eerste poster al gelijk...om e.a.o. manier komt Kolom A nu in eesn wel tevoorschijn, alleen al door (wederom) A1 te typen in het regeltje links bovenaan.
Iedereen heel hartelijk bedankt, ook namens de docent :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan