Linken naar een file op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

terroraapje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hoi Allemaal,

Ik heb een website waar ik link naar een file op de pc van de gebruiker.

Alleen werkt hij niet als je op de knop werkt maar als je de link in de URL balk plakt en op enter drukt dan opent hij hem wel.
Wat doe ik verkeerd.
Code:
<a href="file://C:/Workarea/ACCESS/Vis/Calc/zi10MENU.mdb"><i>Rapportage</i></a>
Ik gebruik IE9 en Opera.
Ik kan er trouwens van alles neer zetten maar hij blijft t niet doen!

Het zou zomaar kunnen dat de browser het blokkeert ivm virus-gevoeligheid. Wat voor melding krijg je als je op de link klikt?

Er gebeurt gewoon niks.
Ik kan klikken wat ik wil maar hij blijft op de zelfde pagina. Maar onderin zie ik wel waar die heen wilt linken(links onder).

Dan vermoed ik dat het een veiligheidsinstelling is.

MMM oke ik ben het nu met een bat file aan het proberen.
Als ik hem via mijn ftp op roep gaat alles goed maar hoelaat ik hem via mijn code oproepen zodat hij wat gaat doen.
Want via een link krijg ik een fout(niet gevonden)

Waarom wil je zulk soort bestanden aanroepen door een client-side programmeertaal? Een virus maken op deze manier zal echt niet lukken hoor!

mmm geen virus....

maar ik wil een access database benaderen door middel van dat bat filetje

mmm geen virus....

maar ik wil een access database benaderen door middel van dat bat filetje

Nou, ik weet één ding: een acces database kun je niet bereiken door een bat bestandje via je browser uit te laten voeren... Ik denk dat je meer naar php en servers moet gaan kijken voor zoiets!

Waarom is het eigenlijk een website? Gezien het feit dat dit ding alleen werkt op jouw eigen computer, heeft het niet echt iets met "web" te maken en zijn er vast praktischere oplossingen voor je probleem.

dit is voor een bedrijf.
En ik moet daarbij een access database benaderen. Niet doormiddel van code maar een deel van de website die ik maak mag nog niet daarin. Dus ik moet een link hebben naar die access database.

Mogelijk is het probleem dat je direct naar de C-partitie verwijst en niet eerst naar de betreffende PC verwijst.

mmm ja kan maar hoe zorg ik er dan voor dat hij dat wel gaat doen?
maar opzich maakt dat niet uit
want als ik de link in de url plak doet hij het wel;)

Wat gebeurt er als je de : voor de C weghaalt?

Helemaal niks.
maar linksonder waar de link ziet staan staat na de 2de / localhost dus:
file://localhost/C:/Workarea..........

Als ik die : weg haal dan word de C een kleine c dus:
file://c/Workarea..........

Laatst bewerkt:
Ik maak zelf ook gebruik van een link om naar een bestand op mijn pc te verwijzen. Echter met vier slashes.
Code:
<a href="file:////PCnaaam/schijfletter/folder/bestand">bestandsnaam</a>

wat vul ik dan ik op pc naam?
denk geen localhost?
of hoe kan ik dat achter halen?

en bij 4 slashes krijg ik C:/C:/

Laatst bewerkt:
ASP ken ik niet. Op een PC kun je met ipconfig het IP opvragen.

Je kunt niet linken naar files op een andere pc. Dat zou het grootste lek in de veiligheid ooit zijn.

Je moet linken naar iets dat de webserver oplevert aan je; en dat betekent linken via een url.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan