Windows 7 loopt steeds willekeurig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Yup, was een echt BIOS probleem.
Ben al een paar dagen zonder hangups aan het werk.
Wil echter ook nog zeggen dat de hoogste schermresolutie die mijn huidige videokaart aankan 1280x1024 is, en windows 7 had mij bij de oude BIOS-installatie hoger aangeboden die ik toen ook ingesteld had, weet niet meer precies hoeveel. Dat kan natuurlijk niet en kan ook voor problemen hebben gezorgd. Vondt het al raar, maar nu vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats.
Dus mensen, wil je windows 7 installeren, dan mag je computer niet al te oud zijn, mits je nog de geschikte drivers ervoor kunt vinden...
Bedankt voor de hulp!

Hallo,
Dus mensen, wil je windows 7 installeren, dan mag je computer niet al te oud zijn, mits je nog de geschikte drivers ervoor kunt vinden...

Gelukkig is het probleem opgelost. Met jouw opmerking ben ik het helemaal eens.

Allicht ten overvloede: dit soort problemen zijn eenvoudig te voorzien door de Win 7 Upgrade Advisor te draaien voordat je aan 'n Win 7 installatie begint op 'n oudere PC !!

De Uograde Advisor geeft wel een aantal te verwachten problemen aan die veelal keurig worden opgelost. Maar de Upgrade Advisor geeft niet alle problemen aan, is mijn ervaring. Een jonge computer geeft aanzienlijk minder problemen dan een oudere computer. De Upgrade Advisor had me niet gewaarschuwd dat de Windows driver voor geluid niet werkte op een computer van 4 jaar oud. Mijn vrouw wilde een geluidsfragment beluisteren, maar er kwam geen enkel geluid. Toen ik kwam ik via Google erachter dat een bepaald type moederbord problemen had met geluid. De oplossing stond er ook bij en werkte perfect. Mijn vrouw ging toen een geluidsfragment op Youtube beluisteren en na enige tijd liep de computer muurvast en moest worden gereset.

Toen heb ik besloten om de computer maar te upgraden, maar het Corsair geheugen was niet compatible met het moederbord. Windows 7 is behoorlijk kritisch wat betreft hardware. Maar als Windows 7 goed draait, is het een genot om achter de computer te zitten.

Hoi,

Nog altijd draait hij als een tierelier.
Echter toen ik mijn esata harddisk opstarte, werd deze niet herkend in windows 7.
Hij was wel te zien in schijfbeheer, echter zonder stationletter. Ik heb de harddisk toen een letter toegewezen en nu wordt hij wel herkend in windows 7! :thumb:
Phuu, gelukkig maar een kleinigheid.

Groetjes, Michel

Even terug berichten hoe het verder is afgelopen...
Ik heb me volgende videokaart besteld en ingebouwd:

Sapphire HD5450 1G DDR3 PCI-E HDMI / DVI-I / VGA

Na installeren en opstarten duurt het allemaal heel lang, en krijg ik niet het windows 7 welcome beeldscherm te zien. Uiteindelijk kom ik in op de desktop terrecht, echter zonder cursor, en zonder alle pictogrammen. Kan helemaal niets doen.
Is de videokaart misschien niet compatible?
Zie alleen maar iets van AMD op de doos staan en Intel wordt helemaal niet genoemd.
Maar alles wat er in hetzelfde PCI-E slot past moet toch werken in AMD zoals Intel of niet?

Heb uiteindelijk weer mijn oude videokaart zolang gemonteerd omdat ik hem gewoon niet aan de praat kreeg.

Harry, dus het heeft volgens jou niets te doen met compabiliteit?
Als ik de link van jou klik, en w7 32b kies, wordt ik doorverwezen naar een AMD Radeon site.
Heeft dus niets te doen met AMD of Intel gebruikers?

Nogmaals mijn systeem:
Moederbord: Abit AB9PRO
Processor: Intel Duo Core Q6600 2.40Ghz
Geheugen: DDR2 GSkill 4Gb
Videokaart: Nvidia Gforce GT8500
Geluidskaart: On-Board 7.1Ch Surround
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate SP1 32bit build 7601

Hoi !

De videokaart-drivers van nVidia moet je eerst verwijderen op de normale manier.

Daarna download je deze driver + het CCC (bovenste link).

Afsluiten, nieuwe kaart plaatsen, opnieuw opstarten, de gedownloade driver installeren....

Greetz,

Harry.

Ja Harry, het werkt nu.
Weet niet of het aan de nieuwste driver of aan eventuele restanten van de oude videodrivers gelegen heeft.
Vreemde is wel dat ik in de prestatieindex van 5,7 naar 4,6 gezakt ben, hoewel er nu een veel nieuwere videokaart inzit met 4x zoveel geheugen.
Hoe kan dit?
Of moet men dit met deze prestatieindex allemaal niet zo serieus nemen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Is inderdaad vreemd...maar geen wereldzaak als alles nu goed loopt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan