Laptop ziet M5650 als Standard VGA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb mijn computer verkocht en ben overgestapt op een laptop. De laptop is 2dehands en bijna een jaar oud. Hij is nog gewoon in goede staat en heeft geen mankementen.
Toen hij binnenkwam stond er nog een windows 7 versie op. Ik heb er meteen mijn eigen OEM versie windows 7 overheen gegooid.

De laptop is een Sony Vaio VPCEB1m1E

Het probleem.
Er zit eigenlijk een Mobile Radeon 5650 1Gb in, maar bij apparaatbestuur en canyourunit word de kaart gezien als standard VGA adapter. Ik heb geprobeerd de drivers te downloaden, maar als ik ATI's Catalyst Control Center probeer te openen, dan opent die hem niet. Ik krijg wel een laadtekentje, maar zonder resultaat.

Ik ben nog geen beperkingen tegengekomen aangezien ik niet meer game, maar ik wil wel graag de juiste drivers op mijn laptop.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

mvg,
Elija

Ja, die had ik ook al gedownload, maar ik krijg een foutmelding:
Ati catalyst mobility kan niet worden gedownload omdat uw comuter incompatibele hardware/software bevat.
De versie van uw grafische adapter word niet ondersteund.
Neem contact op met de fabrikant van uw laptop om uw grafische stuurprogramma bij te werken.

Ik heb inderdaad 32bits.

Laptopfabrikanten hebben meestal een aangepaste versie, dus dan moet je het echt bij de fabrikant zoeken.
Heb je de meest recente chipset geïnstalleerd ?
Erg belangrijk.

Ow ok.
Nouja, ik heb eens gekeken en ze hebben alleen Catalyst Control Center voor 64Bits. Dus die kan ik niet gebruiken. Verder zie ik geen chipset drivers.
Zien jullie een nuttige driver?

Ik vroeg me eens af. Als ik windows 7 installeer krijg ik 2 opties: X64 of X86 architectuur. Als ik voor de X64 architectuur kies, is dat dan 64Bits? Of is dat totaal iets anders...

Oftopic.Nou zitten we lekker onder Nijmegenaren, alledrie.
Dan moet het zeker lukken.

Snap eigenlijk zowieso niet waarom je je eigen oem er overheen gegooid hebt.Er stond toch een W7 versie op?
Was een andere versie?illegaal??Of wat?

Coenraad:Had altijd idee bij jou veenendaal?

Ik weet niet of die illegaal was , maar ik deed het gewoon om de laptop helemaal schoon te krijgen en alle eventuele virussen ed weg te krijgen.

Dus als ik voor de X64 architectuur kies dan heb ik een 64bits systeem en kan ik de drivers downloaden?

yep.....

dan kan je bij die link van me de orginele drivers halen.

EDIT Coenraad: neen nijmegen zelf.

Frankwannet woont in Neerbosch-Oost toch?

Dan ga ik mijn laptop nu weer opnieuw installeer :p. Tot straks!

Alles werkt nu!
Bedankt allebei!

Ik vroeg me nog wel af waarom ze een 32bits systeem een X86 naam geven. Weet iemand dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan