Advies gevraagd over gebruik C: en D:\schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik een laptop gekocht met Windows 7 Home. Naast de vertrouwde C-schijf, heeft die ook een D-schijf. Daarbij staat DATA. Bij C staat: besturingssysteem. Omdat ik gewend was alles op C op te slaan, ben ik daarmee blijven doorgaan, in de mapppen voor Documents, Afbeeldingen etc. Een beetje jammer van de ongebruikte 390 GB van de D-schijf. Lijkt me een goed idee daar de bestanden naartoe te slepen, maar vraag me af wat de consequenties zijn voor de mappenstructuur. Kan ik daar gewoon nieuwe mappen voor Documents, Afbeeldingen e.d. aanmaken? En hoe zit het met die hoofdmap Bibliotheken, die ik nooit goed heb gesnapt? Hopelijk willen jullie me een beetje op weg helpen. Alvast bedankt!

Ik heb altijd de partitie voor Windows (de C drive) apart gehouden en een aparte partitie (de D drive) voor gegevens, downloads en programma's gebruikt.

Als je dan windows eens wil her-installeren dan kun je de C schijf gewoon formatteren en verder je gang gaan. Alles wat je bewaren wil hoort eigenlijk op de D schijf te staan.
Als je dat laatste wil dan moet je Windows wel eerst vertellen dat je standaard locaties voor deze zaken verhuizen naar de D schijf.

Dat is handig, ben de afgelopen 10 jaar al een paar keer alles kwijt geweest na herinstallatie. Ik ga dus alles wat ik wil bewaren, op D zetten en op zoek naar de instelling voor standaardlocaties. Dank voor de heldere uitleg!

Laatst bewerkt:
Ik heb altijd de partitie voor Windows (de C drive) apart gehouden en een aparte partitie (de D drive) voor gegevens, downloads en programma's gebruikt.

Dat heb ik ook jarenlang gedaan, plus een backup.

Maar Windows 7 vraagt om een grote partitie en ik heb nu alles standaard gelaten. Ik maak nu elke week een backup op een externe HD en een USB stick. Je kunt dan alles vlot terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan