Hele rare scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri90

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Het vaakst komt het als ik aan het gamen ben! heeel soms als ik gewoon zit te internetten :S

weet echt niet wat het is , d8 dat het door de monitor kwam , heb nieuwe gekocht vandaag maar nee zelfde probleem!!!

AUB help

Deze scherm krijg ik als ik aan het gamen ben , dan loop me pc vast en kan niets meer, moet hem weer helemaal resseten.
020520111134.jpg

En hier zegt die dat overklocking failed is :S miss hebben jullie hier iets aan ?!
020520111136.jpg

Alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk eerder dat je grafische processor(gpu) een keertje flinke tijd lang te heet is geweest. Ma.w. die kan je afschrijven.
Probeer eens een ander videokaartje.

Hallo,

ik ben niet erg bekend in dit soort zaken, maar er staat :
Overclocking failed !

Heb je misschien aan de CPU snelheid ofso gezeten ?
Anders moet je bij dat scherm gelijk op F1 klikken en kijken of je standaard instellingen kan terugzetten of cpu op standaard zetten..

Succes !

Hallo,

ik ben niet erg bekend in dit soort zaken, maar er staat :
Overclocking failed !

Heb je misschien aan de CPU snelheid ofso gezeten ?
Anders moet je bij dat scherm gelijk op F1 klikken en kijken of je standaard instellingen kan terugzetten of cpu op standaard zetten..

Succes !

Het enigste wat ik heb veranderd in BIOS is ik kon kiezen uit 3 standen Low, Normaal , en High .

heb ook 3DMark gedaan , alles was goed , mijn video card is Nvidia GTX 280.

miss moet ik de koelpasta op me video card vernieuwen????

Dat weet ik niet, ik zou gelijk de hele computer naar een computerwinkel brengen :D

Denk inderdaad dat dat ook het beste is, hoelang heb je deze laptop al? hopelijk valt het binnen de garantie?
Als je zelf gaat Friebelen en het gaaat mis ben je de jan met de korte achternaam. :)

moet even letten op mijn taalgebruik :P
Friebelen was eerst Kl**ten.
En naja wie jent Jan (met de korte achternaam niet) :P

Laatst bewerkt:
Denk inderdaad dat dat ook het beste is, hoelang heb je deze laptop al? hopelijk valt het binnen de garantie?
Als je zelf gaat Friebelen en het gaaat mis ben je de jan met de korte achternaam. :)

moet even letten op mijn taalgebruik :P
Friebelen was eerst Kl**ten.
En naja wie jent Jan (met de korte achternaam niet) :P

haha :P

dit is geen laptop

deze PC heb ik zelf gebouwd

I5 quad core 2e generatie
8 GB Werkgeheugen
2 TB Opslagruimte
GTX 280 ( die waarschijnlijk naar de Tokyo is :( )

Zou het ook kunnen dat de koelpasta van videokaart droog is en dat de video kaart te warm wordt en uitspringt?

Het is puur het grafische kaartje .. zet in je bios de optie '' load optim. defaults '' hiermee reset je de bios ..

als je nog steeds rare beelden krijgt dan kan je proberen die kaart te reflowen met een heatgun

Het is puur het grafische kaartje .. zet in je bios de optie '' load optim. defaults '' hiermee reset je de bios ..

als je nog steeds rare beelden krijgt dan kan je proberen die kaart te reflowen met een heatgun

Oke zal ik doen !

maar wat is reflowen met een heatgun???

De vga kaart wordt zo warm dat er solderingen kunnen breken .. zelfde probleem als een xbox 360 rrod .. omdat je waarschijnlijk je vga een lang tijd heb overgeclocked ga je dit krijgen word veels te warm
Zet eerste alles terug naar normale settings geen gpu overclock

Reflowen kan later altijd nog een optie zijn..
http://www.youtube.com/watch?v=NJlgPbELL0E&feature=related

Dat filmpje was mijn niet goed duidelijk (en ik had geen geduld)
Maar duidelijk is dat ik hem niets zie solderen, is hij gewoon de chip aan het verwarmen?

..

Je kan het bijv. lichtjes verhitten met een verfbrander , het word zo heet dat de solderingen zich weer vast hechten , zelfde soort techniek hoe je bijv. een ps3 ylod repareert :o

Aah zo :o OKe :P
Kunje het net zo goed in de megnatron doen =D
..
..
Niet doen hoor, vind je magnetron niet zo fijn.
Maarja, hoop dan dat dat reflowen joeri een beetje helpt.

Ik denk gewoon dat mijn video card zijn tijd gehad geeft! 2-3 jaar.
Het is tijd voor een nieuwe :P

Maar jongens dankje wel voor jullie hulp! :o

groetjes Joeri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan