extrene hardeschijven worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

smokerpolo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Beste,

Na lang rondzoeken op allerei forums (en met lang bedoel ik echt lang). Zal ik hier eens mijn probleem uit handen doen .
Ik heb een nieuwe instalatie van win7 home premium de 64 bit versie gedaan na het constant uitvallen van mijn pc, echter heb ik er achter gekomen dat mijn instalatie niet het probleem was van het uitvallen . de koeler van mijn graka was kapot waardoor hij te heet werd dit heb ik nu hersteld en de pc werkt terug prima .
nu wil ik mijn bestanden terug gaan halen die heb ik op een externe hardeschijf staan en ook op een 2 de schijf in mijn pc . in het begin kon ik de partitie waar mijn betsanden op staan nergens terug vinden in schijfbeheer stond ze gearceerd en kon stationletter toewijzen nog initialiseren . toen heb ik met partition wizard en data recovery van mini tool deze partitie terug werkend gekregen .

Maar nu komt het ik heb op 2 externe harde schijven (in totaal 2 tb elk 1tb) waar al min bestanden en facturen van mijn vorige boekjaren op staan alsook een hoop films en foto's deze zijn niet zo belangerijk de gegevens van mijn zaak daarintegen .
Ik heb al vanalles geprobreerd partition wizard vind geen 1 terug in schijfbeheer vind ik ze terug maar ze staat onbekend en kan er verder niets mee . in aparaatbeheer vind ik ook geen foutmelding alsook in het logboek .hopelijk kunnen jullie me verder helpen .
mijn laatste idee dat ik had is dat het mss de usb controllers zijn die niet naar behoren zijn geinstaleerd ?

Nog een printscrn van schijfbeheer :

Met vriendelijke groeten Maikel Cnockaert

Bijlagen

• systeembeheer.jpg
    systeembeheer.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 67
Dat je schijfen niet herkend worden kan zijn dat er een nieuwe usb driver nodig is
zonder driver kom je namelijk niet ver dus kun je beter even checken of je harde schijfen
het wel doen op een andere pc, ik hoor je nog wel

AsusUser

Ik moest meteen aan "take ownership" denken, als je bestanden gemaakt onder een eerdere installatie van windows weer wilt gebruiken onder de nieuwe versie blijkt vaak dat je daar geen rechten meer voor hebt... Misschien heb je jezelf zogezegd buitengesloten.
Dat kun je in het register aanpassen of ook met een tooltje als hierboven. Misschien is dit op jouw situatie van toepassing?

ik heb van alle usb controllers het stuurprogramma laten updaten maar hij vind geen andere of recentere versies .

Take ownership denk ik niet dat het is daar ik ze niet zie staan in verkenner wel in schijfbeheer onder schijf 6 kan verder in schijfbeheer niks doen niet initialisren of formateren een stationletter toewijzen niets werkt ook kan ik niet naar de eigenschappen van schijf 6 kijken .ook in partition wizard vind ik ze niet terug data recovery hetzelfde verhaal . op ander pc's werken ze wel nog

bleek dat ik nog niet alle updates van windows had uitgevoerd heb nu sp 1 . nu herkent schijfbeheer de schijf niet meer maar vind ik onder aparaatbeheer een unknown device terug echter als ik op de site van de harde schijf fabricant zoek zijn er geen drivers te vinden voor mijn schijf deze zitten standaard onder windows zeggen ze blijkbaar niet wat moet ik nu doen ? of kan het zijn dat die schijf gewoon niet compatibel is met windows 7 64 bit ?

Een nieuwe schijf - of een schijf die met een ander file format is geformatteerd (bv linux Ext2 of zo) ziet er net zo uit als bij jou op de schreendump.

Je zou gewoon moeten kunnen initialiseren en eventueel formatteren. Dan kun je pas stationsletters toewijzen.

Heb je die schijf soms met een programma encrypted (vanwege bedrijfsgegevens)?

Zijn die 2x 1T schijven nog steeds extern? Of heb je al geprobeerd ze op de interne (pata of sata?) connector aan te sluiten? En van welke situatie is die screendump in je eerste post? (ja nog vragen genoeg! :))

Laatst bewerkt:
Een nieuwe schijf - of een schijf die met een ander file format is geformatteerd (bv linux Ext2 of zo) ziet er net zo uit als bij jou op de schreendump.

Je zou gewoon moeten kunnen initialiseren en eventueel formatteren. Dan kun je pas stationsletters toewijzen.

Heb je die schijf soms met een programma encrypted (vanwege bedrijfsgegevens)?

Zijn die 2x 1T schijven nog steeds extern? Of heb je al geprobeerd ze op de interne (pata of sata?) connector aan te sluiten? En van welke situatie is die screendump in je eerste post? (ja nog vragen genoeg! :))

Ik heb ze beiden eens uit hun behuizing gehaald en aangesloten rechtstreeks op mijn moederbord via sata . ik heb 1 van de twee kunnen terug halen de andere is zoals hierboven de printscrn ik kan niet initialiseren niet formateren ook herkent partition wizard ze niet data recovery herkent ze wel maar kan er verder ook niets mee . ik weet het niet meer . ze zal waarschijnlijk de geest gegeven hebben maar dat lijkt me onwaarschijnlijk Het betreft een seagate barracuda op hun website kan ik ook geen downloads vinden . ik dacht om de firmware te updaten maar dit lukt niet via hun site .

Seagate barracuda. Vroeger had Seagate er een tooltje voor: Seatools. Daarmee kon je soms dinge als een low level format uithalen, iets wat gewoonlijk zo afgeschermd is dat je dat niet kan (is ook niet zonder risico).

En misschien kan je hier wat mee? Allemaal speciale tooltjes voor onwillige disks...

Heb je al geprobeerd de startpartitie te repareren? Vroeger was dat simpel met Fdisk /mbr en de dos utility repareerde de mbr vanaf flop of cd. Nu gaat dat wat anders, het dos en w98 tijdperk ligt ver achter ons en het komt ook haast niet meer voor! :)
Vanaf Win2000 is het FIXMBR, FIXBOOT<BOOTCFG of zo. Misschien werkt het voor jou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan