• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur wegdoen of veranderen in aangevinkte cellen .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanhelp

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste ,

nu ik toch bezig ben kan ik het maar beter goed proberen te doen .
Ik heb een excellfile waarin bepaalde opties aangevinkt kunnen worden .
Vanaf dat het selectievakje aangevinkt wordt worden de cellen erna ingekleurd.
De gekozen kleur is echter niet wat het moet zijn.
Hoe kan ik deze veranderen of weglaten ?

Door het selctievakje aan te vinken wordt tevens een bijhorend bedrag in een bepaalde cel gekopieerd naar een andere cel waar een optelsom aan gekoppeld is . Als het selectievakje niet is aangevikt staat er echter 0 € . Is het mogelijk om gewoon een lege cel te hebben ipv de 0 € aanduiding ?

alvast hartelijk dank voor uw hulp .

en nogmaals bedankt aan Excellamateur voor de oplossing van m'n vorige probleem .

Johanhelp

Een voorbeeldbestandje kan wonderen doen.

inderdaad ... over wonceren van de firewall gesproken .

Een voorbeeldbestandje kan wonderen doen.

Beste Warm Bakkertje ,
Ik had een voorbeeld klaarstaan , maar ik krijg het weer niet door de firewall .
Ik stuur het later op de dag vanop een andere locatie door .
alvast bedankt

Johanhelp

Dat ....

Zo goed?

Cobbe

.... is het helemaal beste Cobbe .
net zoals ik het hebben wil .
Maar nu weet ik nog niet hoe ik dat bij m'n bestaande documenten zelf moet aanpassen ...

zou je wat uitleg kunnen geven ?
graag in kindertaal , want ik ben een oen op dit gebied :(

alvast hartelijk dank

Johanhelp

Ja dat had ik ook direct kunnen doen.:(
Ik heb de cellen C34:I36 geselecteerd en via Voorwaardelijke Opmaak de geldende regels verwijderd.

Voor het niet tonen van de 0 heb ik via de Excelknop - Opties voor Excel - Geavanceerd - weergaveopties voor dit werkblad - de nul weergeven uitgevinkt.
Deze regel geldt dan voor het hele werkblad. Mocht je toch onverhoopt een 0 moeten tonen geef dan 0.01 in en daar zal dan toch een 0 komen te staan(opmaak cel wel aanpassen)

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Succes, Cobbe

Ja dat had ik ook direct kunnen doen.:(
Ik heb de cellen C34:I36 geselecteerd en via Voorwaardelijke Opmaak de geldende regels verwijderd.

Voor het niet tonen van de 0 heb ik via de Excelknop - Opties voor Excel - Geavanceerd - weergaveopties voor dit werkblad - de nul weergeven uitgevinkt.
Deze regel geldt dan voor het hele werkblad. Mocht je toch onverhoopt een 0 moeten tonen geef dan 0.01 in en daar zal dan toch een 0 komen te staan(opmaak cel wel aanpassen)

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Succes, Cobbe

Heel erg bedankt Cobbe .
Alles is helemaal zoals ik gehoopt had .
Samen met de oplossingen die Excellamateur voor m'n andere probleem had , hebben jullie ervoor gezorgd dat ik eindelijk een werkbaar document heb .

schitterend

bedankt hé

Johanhelp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan