Instellen mailaccount Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijs90

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Ik heb hier een zeer eigenaardig probleem bij Outlook 2007. Men kan hier automatisch een e-mailaccount aanmaken. Wij gebruiken exchange-mail. Wanneer je een account toevoegt aan Outlook 2007 worden de instellingen automatisch opgezocht via "Autodiscover". Dit werkt voor elke e-mail adres op elke client, behalve op 1 PC. Daar geeft die steeds de foutmelding "geen versleutelde verbinding beschikbaar".

Ik zette op de PC reeds de firewall af, veranderde van IP, virusscan af... Toch wilt die geen verbinding maken. Weet iemand wat ik nog kan doen?

Dat gaat niet bij dit type van mail-accounts. Het moet via die Autodiscover gaan.

Lijkt me dat, zodra de juiste Outlook-instellingen er staan bij iemand, je aldaar via Wijzigen van het e-mailaccount de juiste informatie kunt achterhalen.
Probleem bij Autodiscover ligt overigens misschien bij het certificaat van de Autodiscover-server, maar dat is speculatief.

Let daarbij ook op de Geavanceerde opties van het (goedwerkende) Exchange account.

Tijs.

Blijkbaar heb je bij de installatie van Outlook gekozen voor een versleutelde verbinding en ondersteund je server dat niet, iets met SSL ?
Wat bedoel je dat het niet gaat met dit 'type' email accounts ? Is dat zo speciaal dan ? ;)

Heb ik allemaal geprobeerd, foutmelding blijft. Ik heb gelezen dat wanneer je met autodiscover werkt je geen handmatige instellingen kan doen...

Volgens mij is het niet meer dan een stukje automatisering zodat je het niet handmatig hoeft te doen, zou wel vreemd zijn als je ineens niet meer bij Mail in je config scherm kan of bij extra - accounts in Outlook niets meer in kunt stellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan