YouTube video ID opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariboy

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een website waar ik filmpjes op zet via YouTube, maar ik heb daar redelijk veel werk aan, dus heb ik besloten de site wat meer te automatiseren.
Ik werk met e107 (www.e107.org) en maak daar zelf een thema voor, maar nou wou ik een embed code van YouTube erin zetten. Met daarin weer een stukje PHP code die de video ID van het nieuwste filmpje op mijn account opvraagt.

Ik heb geen idee hoe ik deze vraag aan YouTube kan stellen. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt,
Marius

Google (en dus ook youtube) heeft een groot aantal api's die je kunt gebruiken om toegang tot diverse diensten te krijgen. In dit geval kan het echter veel makkelijker door simpelweg de rss feed van de gebruiker op te vragen. Als je die feed op publicatiedatum laat sorteren krijg je als eerste resultaat de laatste upload.
PHP:
<?php
	//gebruikersnaam op youtube
	$yt_gebruiker = "simpsonaced555";

//data ophalen
	$raw = file_get_contents("http://gdata.youtube.com/feeds/base/users/".$yt_gebruiker."/uploads?alt=rss&v=2&orderby=published&client=ytapi-youtube-profile");
	$xml = simplexml_load_string($raw);

//er wordt gesorteerd op publicatie datum, dus het eerste resultaat ([0]) moeten we hebben
	$laatste = $xml->channel->item[0]->link;
	$laatste = str_replace("/watch?v=","/v/",$laatste);
	$laatste = str_replace("&feature=youtube_gdata","&fs=1",$laatste);

//embed code op het scherm zetten
	echo '<object width="480" height="385"><param name="movie" value="'.$laatste.'"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="'.$laatste.'" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>';
?>
De foutafhandeling mag je er zelf bij schrijven :)

Google (en dus ook youtube) heeft een groot aantal api's die je kunt gebruiken om toegang tot diverse diensten te krijgen. In dit geval kan het echter veel makkelijker door simpelweg de rss feed van de gebruiker op te vragen. Als je die feed op publicatiedatum laat sorteren krijg je als eerste resultaat de laatste upload.

De foutafhandeling mag je er zelf bij schrijven :)

Écht ontzettend bedankt. Ik ben er heel erg blij mee! :thumb:

hallo

ik heb sins kort een nieuwe site alleen wil ik daar yourube filmpjes plaatsen
maar dan moet ik een id in vullen van een youtube filmpje zouden jullie mij daar mee willen helpen want ik heb geen idee wat het is
ook al weet ik niet waar jullie het over hebben maar lijken mij behoorliktechnisch
dus als je nog meer info wil hebben ik heb die site gemaakt via http://webklik.nl

ik heb sins kort een nieuwe site alleen wil ik daar yourube filmpjes plaatsen
maar dan moet ik een id in vullen van een youtube filmpje zouden jullie mij daar mee willen helpen want ik heb geen idee wat het is
ook al weet ik niet waar jullie het over hebben maar lijken mij behoorliktechnisch
dus als je nog meer info wil hebben ik heb die site gemaakt via http://webklik.nl

Waar het bij ons over gaat is hoe je automatisch het nieuwste filmpje van een YouTube account kan laten zien op een website. Als je gewoon een filmpje op je site wilt zetten zonder te veel gedoe, ga je naar dat YouTube filmpje en klik je onder het filmpje op Delen. Dan verschijnt er een menu'tje waar een knop "Insluiten" staat. Daar moet je op drukken en dan krijg je de code die op je site moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan