Kan op een iPad geen usb geheugenstick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi, ik help een oudere man bij het gebruik van zijn ipad.
Nu wil hij muziek onder iTunes vanaf een usb-stick afspelen.

Maar als ik via de adapter een usb-stick aansluit krijg ik de melding dat het apparaat 'teveel stroom vraagt' .......

Hoe krijg ik op een andere manier muziek op de iPad?
Bij downloaden onder iTunes moet je kennelijk betalen, terwijl er voldoende muziek beschikbaar is ....

En als je de muziek eerst eens op de harde schijf zet?

Sluit je de adapter wel aan op een zelfstandige usbpoort?
Dus niet via hub?

Eerst van usb naar hd kopieren.
Dan kan de usb eruit!

Dan pas itunes openen.

Sluit

Dat gaat niet werken.
Zodra ik de USB-stick plaats, krijg ik de melding dat hij 'teveel stroom' vraagt. Dus van kopiëren is geen sprake.
Maar ik denk dat jij niet zoveel weet van iPads, want je hebt het over 'aparte' usb-poorten .......

kan je de bestanden niet via het netwerk kopieren?
Ik heb er zelf geen dus weet de mogelijkheden ook niet.....
Maar een externe HD met eigen voeding werkt misschien wel.
Succes:thumb:

Vanveelen: Je kan Itunes ook op de pc afspelen hoor en de ipod op de pc aansluiten!
Van die situatie ga ik uit!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hij heeft draadloos internet via KPN (en dus geen home-netwerk met een aparte router)
Ik neem vanmiddag mijn externe harde schijf en router en laptop mee.
Hopen dat één van de opties werkt.

Vanveelen: Je kan Itunes ook op de pc afspelen hoor en de ipod op de pc aansluiten!
Van die situatie ga ik uit!

TS heeft het over een IPAD en daar kan je geen usb op aansluiten ik heb ipad 2 daar kan het niet tenminste
muziek ,boeken enzo moet via itunes erop gezet worden

3. "Weinig aansluitmogelijkheden. De iPad heeft geen USB-aansluiting en geen HDMI-aansluiting. De iPad eenvoudig aansluiten op je tv om je HD video's te kijken is er dus niet bij. Voor alles zul je een adapter moeten kopen. Er is zelfs geen sleuf aanwezig voor een geheugenkaartje om het interne geheugen uit te breiden."

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6862

Hoi,

Ik heb net Watchdog 'op bezoek' gehad.
Even een paar reacties:
- Er is inderdaad geen standard usb-aansluiting, maar er wordt wel een usb-adapter met de iPad meegeleverd, die past op de aansluiting voor de voeding. En daarmee krijg ik dus de melding dat de stick 'teveel stroom' vraagt.
- Er is geen sprake van een netwerk, maar van een mobiele internetverbinding via KPN.
- Uiteraard gaat het erom, de muziek te importeren in iTunes als ik een verbinding heb.

Ik heb mijn eigen Airport Exrpress en laptop meegenomen en een netwerkverbinding opgezet. Echter, de iPad 'ziet' mijn laptop niet; ik heb dat althans niet voor elkaar gekregen. Morgen probeer ik als laatste mijn externe harde schijf met 'eigen' voeding ...... en dan geef ik het op.
Het is goed dat ik deze man ondersteun met zijn iPad, omdat ik er zelf nu ook achter kom hoe 'zo'n ding' in de praktijk werkt.
Voor hem is het prima: alleen wat surfen en mailen.
Voor mij is het helemaal niks. Al die positieve ophef over zo'n tablet ....... ik begrijp er helemaal niks van. Het enige is het gewicht en dus het gemak om het ding mee te nemen. En dan heb je het verder wel gehad.
Eenzijdig dus en niet 'multi-inzetbaar'. En daarmee dus veel te duur voor wat je er uiteiindelijk mee kunt en ook zal doen.
Zéker geen vervanging voor een laptop in elk geval.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan