Vraag Website

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentban

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik ben een website aan het bouwen met een vriend van mij.
Het staat nu al met login systeem etc werkt prima, maar nu wil ik het volgende:

Gebruikers die normaal zijn geregistreerd kunnen de download link niet zien en als ze dan VIP Kopen voor 3 maanden dan kunnen ze 3 maanden die link zien graag wil ik dit allemaal geautomatiseerd hebben met mollie zou dit kunnen?
En wie zou eventueel kunnen helpen voor een eventuele vergoeding?

Groet,
Vincent

Hiervoor zou je met PHP voorwaardes moeten maken:

bijv.
PHP:
if($gebruikertype == "VIP"){
        echo "U mag downloaden!";
}else{
        echo "U bent geen VIP dus mag u NIET downloaden!";
}

Laatst bewerkt:
Hiervoor zou je met PHP voorwaardes moeten maken:

bijv.
PHP:
if($gebruikertype == "VIP"){
        echo "U mag downloaden!";
}else{
        echo "U bent geen VIP dus mag u NIET downloaden!";
}

Hoe zou ik dit moeten toepassen ben nog maar een beginner?

Wat je kan doen is het volgende..

Je maakt een tabel aan in MYSQL waarin al uw gerigstreerde personen zitten. Hier voeg je een gebruikertype aan toe (bv. vip en nonvip). Als een gebruiker inlogt kan je bij die gebruiker gaan kijken wat het gebruikerstype is (dan kan je dat gaan controleren met de if-structuur hierboven). Ik kan hier nu wel een kant en klare oplossing kleven maar daar ben je natuurlijk niets mee.. Je zal in ieder geval in uw tabel een kolom moeten bij maken met een gebruikerstype! Succes! ;-)

Ook zul je een kolom moeten maken waar je de datum van VIP worden wordt op geslagen.
Deze zul je dan elke keer als de gebruiker inlogd moeten controlleren of die niet ouder is dan 3maanden.
Dus het makkelijkste zou je een kolom kunnen maken waar je de datum van VIP member opslaat.
is het veld leeg of de opgeslagen datum is ouder dan 3mnd, dan mag de link niet getoond worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan