Bananenkaas
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 mei 2011
Hallo,
Sinds vanochtend heb ik een probleem met m'n computer. De beveiliging doet het allemaal niet meer. Ik heb het verhaal ook al op een ander forum neergezet, dus zal ik het hier even citeren, het probleem is immers hetzelfde.
Nu merk ik dat ik ook niet meer kan kopieren en plakken, dus zal ik het verhaal over moeten typen uit een ander venster.
Sinds vanochtend heb ik een probleem met m'n computer. De beveiliging doet het allemaal niet meer. Ik heb het verhaal ook al op een ander forum neergezet, dus zal ik het hier even citeren, het probleem is immers hetzelfde.
Nu merk ik dat ik ook niet meer kan kopieren en plakken, dus zal ik het verhaal over moeten typen uit een ander venster.
Dat is het verhaal. Hopelijk ziet iemand wat hier aan de hand is en kan diegene mij helpen een oplossing te vinden. Bij voorbaat dank.Toen ik vanochtend m'n computer opstartte, begon Windows ineens allerlei dingen te scannen of zoiets en verscheen er minuten lang iets in beeld van "Vervangen van ongeldige beveiligings ... naar standaard ..." en leek het dat tienduizenden bestanden werden vervangen of zoiets. Vervolgens kwam gewoon het inlogscherm en kon ik verder. Maar toen ik was ingelogd, stond m'n scherm een beetje scheef (en ging niet meteen goed toen ik "auto" op m'n monitor indrukte) en m'n taakbalk onderin was veranderd. Er is een stukje van de onderkant van de "startknop" weggevallen en de werkbalk "Snel starten" was weg. Nou is dat nog niet het ergste, dat snel starten heb ik weer teruggezet (overigens wel met pictogrammen in een andere volgorde). Het ergste is dat alle beveiliging het af laat weten. Ik heb avast! Internet Security, maar dat gaat niet meer aan. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, ook met de computer opnieuw opstarten, maar het gaat niet meer aan. Ook Malwarebytes' anti-malware mag ik niet meer starten en alsof dat nog niet gek genoeg was, kan ik ook Systeemherstel niet gebruiken. Nou heb ik dus nogal een probleem. M'n hele Windows XP doet gek en alle beveiliging die ik zou kunnen gebruiken is uitgeschakeld/geblokkeerd.
Ik zou ook niet goed weten hoe dit opeens komt. Gisteravond heb ik een volledige systeemscan gedraaid met avast! Internet Security en die vond twee kleine dingen (iets in m'n Firefox instellingen en een installatiebestand van MSN Plus). Het enige verdachte wat ik gisteren ben tegengekomen was een website die ik vond toen ik met google afbeeldingen zocht naar een kaart van Australie. Ik klikte op een plaatje van Australie en toen verscheen er een pagina die leek op een Windows verkenner met een waarschuwing van een of ander gemeen programma dat ik kon laten verwijderen. Vervolgens verscheen er een pop-up die ik niet vertrouwde en dus maar annuleerde.
O ja, er is nog iets. M'n taakvalk laat niet meer zien welke vensters ik open heb staan. Ik heb nu Firefox en Opera aan staan, maar de knoppen zijn niet verschenen onderin.
Heeft iemand toevallig een idee wat hier aan de hand kan zijn? En is er iemand die mij zou kunnen helpen?
Groeten uit een onveilig Windows XP,