Webwinkel maken met eigen HTML template

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannickc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo Allemaal,
Ik ben van plan een webwinkel te maken voor onze zaak.
Wij hebben al een website met HTML template.
Ik zou dus graag een software willen waar ik mijn eigen HTML in kan zetten.
Is dat mogelijk?

Alvast bedankt,
Yannick Cuyt

Ik zou dus graag een software willen waar ik mijn eigen HTML in kan zetten.

Ik denk dat je verschrikkelijk je best moet doen om webwinkel software te vinden waar dat niet kan.

Zojuist met Google in een paar minuten tijd free templates gevonden voor
Zen Cart, osCommerce en voor Magento. Zelf heb ik geen webwinkel maar dit zijn toch volgens mij drie van de populairste webshop-pakketten.

Hoi Yannick,
Wij hebben al een website met HTML template.
Je bedoelt dat je een website met een eigen (html) structuur en een eigen (css) opmaakstijl hebt?

Dan kan het wel eens tegenvallen om dat te implanteren in een webwinkel-CMS.
Voor een goede werking zal de structuur en functionaliteit (bv. het menu- en navigatie-systeem) van de betreffende webwinkel-software gevolgd moeten worden. Die zal in een hele reeks php- en database-bestanden zitten, waar je niet 1-2-3 je eigen template in kwijt zal kunnen.
Wat wel kan, is zoals tecsman zegt een bestaand (free) template of thema van een webwinkel-systeem aanpassen naar eigen smaak. Maar dat is dan het omgekeerde: uitgaan van het webwinkel-template i.p.v. je eigen model. In feite: de site opnieuw bouwen volgens het model van het webshop-systeem.
  • Achtergrond: je kan niet zomaar een CMS over een bestaande site heen plakken. :confused:
Want webshops als Magento en osCommerce zijn toch complete CMS'sen? Of vergis ik me nu?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik heb de vraagstelling een beetje te letterlijk gevolgd.

Ben uitgegaan van een website met daarnaast een webwinkel;
en mijn antwoord was bedoeld om duidelijk te maken dat een webwinkel-pakket in het algemeen altijd voorzien kan worden van een eigen template.

Per pakket zijn er meerdere templates en dus zou je in principe ook je eigen template daarvoor geschikt kunnen maken.

Daarbij is het natuurlijk wel zoals CSShunter zegt:
de structuur en de werking van de winkel-software komen eerst en liggen vast
en de template wordt daarop aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan