Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hey,

Ik ben van plan om mijn computer te formatteren. Windows eraf en daarna er weer op. Ik ben ff op internet gaan zoeken hoe ik nou precies zo'n cd/dvd moet maken om windows op te zetten. Ik dacht dat het een system recovery disc was, maar dat bleek hem niet te zijn:P Verder kan ik serieus nergens vinden hoe het moet...

Die system recovery disc was in een paar seconden gemaakt, maar ik geloof dat wat ik bedoel wel een uur kan duren en dat je daar meerdere dvd's voor nodig had. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?:)

Richard

Owja, ff informatie over besturingssysteem enzo:P
Het is Windows 7 Ultimate 64 bit en het is een Packard Bell:)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het gaat dus om een 'merk-computer'.
Dat betekent dat er meestal ook een recovery mogelijk is.
Die staat op een extra partitie, óf op een aantal dvd's.
Je kunt dat vinden bij de documentatie van de computer.

Het liefst gooi ik gewoon ff alles er af en zet er alles weer opnieuw op... Hoe kan ik die dvd's maken?

Nou ik had Windows 7 gekregen van een vriend van mij en hij heeft die dvd'a weer terug. Hij woont te ver weg om ff heen te fietsen:P Dus ik heb de dvd's zelf niet. De toetscombinatie kan ik wel gebruiken, maar daarmee kan je geloof ik niet Windows eraf gooien. Nouja, dat kan misschien wel, maar dan kan ik er niks terug op zetten:P

in veel gevallen kan dat dus wel, probeer dat dan eens?
je bedoeld je pc terugzetten naar de fabriekstoestand hoop ik?

Op die manier kan je inderdaad de fabrieksinstellingen opnieuw er op zetten, maar het is ook mogelijk om heel windows er af te gooien en daarna windows er weer op zetten. Is iets grondiger;)

dat komt op hetzelfde neer -_-, de fabriekstoestand is trouwens een image bedoel ik!

Ja maar stel dat je met die toetscombinatie windows er af gooit, heb je toch geen besturingssysteem meer om er op te zetten?:P Daarom wil ik het op een cd hebben, zodat ik er weer iets op kan zetten:P

-_-

die windows wordt opnieuw op je pc gezet, staat namelijk op een aparte partitie.
zoals al eerder gemeld!

... ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen, want volgens mij weet je maar half wat je doet :-)

Wees verstandig, en maak eerst een goede backup van al je documenten, foto's, muziek, filmpjes etc, voordat je ook maar ergens anders aan begint. Kan je die alvast niet meer kwijt raken. Vergeet ook vooral je internetfavorieten en de inhoud van outlook niet, en verzin waarvoor je allemaal gebruikersnamen/wachtwoorden hebt. Schrijf die op, dat voorkomt later een veel frustratie.

Dat "ff" windows eraf en er weer op gaat ook tegenvallen, want je bent dus ALLES kwijt. Dat betekent dat je ook ALLES weer opnieuw zal moeten installeren. Je doet er goed aan om tevoren even goed te bedenken welke programma's je nu hebt, en welke je straks weer terug wilt. (en dus vooral ook welke niet, want er staan ongetwijfeld veel programma's op die je nu niet of nooit gebruikt. Wil je die wel terug?) Maak gewoon op papier even een lijstje.
Het is aan te raden om al die programma's die je terug wilt alvast klaar te zetten. Zoek de installatiebestanden en/of schijven op, en leg dat gewoon op een stapeltje klaar (of zet ze ergens op een schijf). Dan kan je ze gemakkelijk achter elkaar intalleren. Zoek ook tevoren alle serienummers / activatiecodes / wachtwoorden enzo op, anders zoek je je straks een ongeluk.

Laatst bewerkt:
Waar heb ik die serienummers/activatiecodes/wachtwoorden voor nodig?:P Bedoel je gewoon wachtwoorden voor sites zoals deze bijvoorbeeld, die normaal automatisch opgeslagen worden? Verder heb ik alle bestanden al bijelkaar;) Een licentiecode hoef je trouwens toch niet in te voeren of wel?:O

En verder... Ik dacht dat het 1 van de knoppen f2, f8, f10 of f11 was, maar het lukt me niet echt:P Welke moet ik hebben voor Packard bell?

je serienummer staat onder je laptop of op de zijkant van je pc. vaak is dit niet eens nodig omdat het dus een image is en je dan alleen weer nieuwe gebruikers moet aanmaken.

Oke das mooi:) Maar weet iemand de juiste toetscombinatie voor mijn computer?

staat waarschijnlijk in de bios post, bij recovery

Waar heb ik die serienummers/activatiecodes/wachtwoorden voor nodig?:P
Je gaat me toch niet vertellen dat je illegale software gebruikt he??? :evil: Ook in gevallen waarin mogelijk minder legale versies van programma's hebt, zal je ze nodig hebben. Danwel de "medicijnen" om hoofdpijntjes over licentiecodes te bestrijden ;)

Bedoel je gewoon wachtwoorden voor sites zoals deze bijvoorbeeld, die normaal automatisch opgeslagen worden?
En jij denkt dat die wachtwoorden bewaard blijven bij een formattering? Je zal mensen de kost geven die geen wachtwoord uit het hoofd weten en vertrouwen op de opgeslagen wachtwoorden/gebruikersnamen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan