cfg bestand geopend met notepad en vinkje niet uit gezet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whatsup

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
HI.
Ik heb per ongeluk een .cfg bestand geopend met notepad met het vinkje aan dat dit soort bestand met notepad geopend moeten worden.

Helaas werkt nu dat config bestand niet meer. Als je kijkt bij bestandstype van een origineel .cfg bestand dan staat daar Configuratie-bestand, maar bij mij staat er nu CFG-bestand.
Ook is het originele icoontje voor een cfg bestandje veranderd naar het icoontje van kladblok.

Hoe kan ik dit terug zetten naar het origineel?
gemeenschappelijke DLL bestand van windows shell.

Ik weet dat het eigenlijk niet uitmaakt dat die nu als kladblok wordt weergegeven.
Maar in DIRT 3 is hij net dit bestand nodig om te starten.
Dirt3.exe.cfg en das dus nu net waarom het spel niet wil starten.

Dank u

Hoi,
klik rechts op het cfg-bestand (nu kladblokbestand)>kies eigenschappen, hier staat "openen met" klik op wijzigen en kijk of je het met de aanbevolen programma's kunt herstellen (maar ik denk zelf van niet). Klik dan op bladeren en wijs het programma aan waarmee dit bestand geopend moet worden (Dirt3.exe). Evt. kun je ook een systeemherstelpunt terugzetten.
Wat ikzelf niet begrijp is dat in Windows 7 de optie " Dit type bestand altijd met dit programma openen" standaard aangevinkt is. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Het is duister lezen in het brein van de MS ontwikkelaars, hun logisch denken is mijlenver verwijderd van de doorsnee pc-gebruiker. Ik begrijp ook niet dat ze dat inmiddels nog niet hebben gefixt d.m.v. een update. Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die dit overkomt.
Succes.

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: Je link gaat niet over .CFG bestanden die verkeerd geassocieerd zijn geraakt, maar over .EXE bestanden die (per ongeluk) aan Notepad (=Kladblok) gekoppeld zijn geraakt.
EDIT: Tekst is niet meer relevant, want Mik heeft zijn vorige posting al aangepast.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry Tijs, je hebt volkomen gelijk. Ik heb de tekst aangepast en evt. andere suggesties zijn welkom.

@topic-starter: Geef ons eerst de uitvoer van het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k assoc .cfg & ftype cfgfile

Wellicht kunnen we daarna de zaak herstellen.

We horen/zien het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi dank je voor de snelle reacties.

@topic-starter: Geef ons eerst de uitvoer van het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k assoc .cfg & ftype cfgfile

Wellicht kunnen we daarna de zaak herstellen.

We horen/zien het wel.

Tijs.

Krijg alleen dit:

Bestandskoppeling niet gevonden voor extensie .cfg kan bestandstype cfgfile niet vinden of er is geen open-opdracht aan gekoppeld

@Mik Zjegger: maar over .EXE bestanden die (per ongeluk) aan Notepad (=Kladblok) gekoppeld zijn geraakt.
Tijs.

Nee het is echt een CFG bestand alleen met dubbel functie voor het starten van server voor online gamen op Games voor windows live.

Hoi,
klik rKlik dan op bladeren en wijs het programma aan waarmee dit bestand geopend moet worden (Dirt3.exe).
Succes.

Nee dat is het niet.het is geen exe die verandert is alleen puur de cfg bestanden.

Hoi,
Evt. kun je ook een systeemherstelpunt terugzetten.
Succes.

Nee dat doe ik liever niet.ik overweeg een gewone nieuwe installatie van windows 7,
Alleen heb ik hier 100 games op staan,en om die er allemaal weer opnieuw op te zetten.pffff snapie veel werk joh^^.
Ben wel bezig met 7lite om Sp1 er in te slipsteamen met update's en wat software natuurlijk en het werkt wel mooi.
Maar wil dat eerst meer testen voordat ik het op deze Pc zet.

Als ik kijk op de ander pc dan staat er bij CFG:gemeenschappelijke DLL bestand van windows shell
Dus hier gaat het om om dit weer origineel te krijgen.

Grt WhatsUp:cool: Dank u allen:thumb:

Laatst bewerkt:
Doe dat assoc .cfg eens op die andere computer waar het goed staat.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe /k assoc .cfg

Allemaal voor de achtergrond van je probleem.

Tijs.

Dit: Bestandskoppeling niet gevonden voor extensie .cfg

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je kunt doen is het volgende:
a. Rechtsklik op zo'n .CFG bestand, en kies Eigenschappen.
b. Klik op knopje Wijzigen op de regel waar "Openen met" staat.
c. Klik knop Bladeren
d. Vul in als bestandsnaam: %windir%\system32\shell32.dll
en klik op Openen
e. Klik in de getoonde programma's op "Gemeenschappelijk DLL-bestand van Windows Shell", zorg ervoor dat het vinkje staat bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" en klik 2x Ok.

Je hebt dan weer dezelfde bestandsassociatie als op de andere computer.

Tijs.

Hi.

Hebt het even geprobeerd op mijn test computer.door eerst de zelfde slimme fout te maken,en dan weer proberen te herstellen met wat je me hebt gegeven.
Maar helaas,ik krijg wel een ander icoontje (nog niet de juiste) en de bestand naam is wel cfg maar toch weer anders en niet correct.
Ook is de knop Wijzigen nu helemaal niet meer zichtbaar.en het vinkje kon ik trouwens ook niet aan of uit zetten.
Toch maar weer bedankt^^.

Grt WhatsUp

Normaal gesproken is de .cfg extensie nergens aan gekoppeld. Zo is het op mijn XP computer én op mijn Vista computer het geval, en Google geeft me daar gelijk in.

Natuurlijk graag gedaan, jammer dat de aangedragen methode bij jou niet werkt.

Tijs.

Hi

In ieder geval bedankt voor de moeite.Ik ga hem binnenkort wel een keer opnieuw installeren,dan is het probleem ook weer opgelost^^.
[dnties wrote:Normaal gesproken is de .cfg extensie nergens aan gekoppeld.]
Hier heb je helemaal gelijk in,en ik heb zelf ook heel google nagekeken en het viel me gewoon op dat er helemaal niemand eigenlijk een idee heeft om dit soort domme foutjes weer te herstellen.maar afijn niet getreurd het is allemaal wel te fiksen,alleen met een omweg dan.
Hartstikke bedankt in ieder geval.yo^^

Grt WhatsUp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan