Overhoor programma (bèta)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowano

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hallo iedereen,
Code:
Ik heb een overhoor-programma gemaakt (vond ik handig om te leren voor school:D)
Hier te downloaden (ver. 1.3.0.0) (> 100 kb dus kan ik het niet op helpmij.nl uploaden, maar op mijn eigen site kunnen jullie hem downloaden)
VirusTotal rapport
Het programma is nog een bèta, het programma kan dus nog fouten bevatten, ik hoop daarom dat jullie een feedback willen geven.

Commentaar is altijd welkom:
(Positieve en negatieve) reacties
Tips
Gevonden fouten etc.
Andere dingen

mvg rowano

Update Log (kort):
U kunt nu *.t2k bestanden openen
Er is een "tip van de dag" toegevoegd (bevat nog weinig items)
Je kunt nu rijtjes invoeren en overhoren.

Video tutorial voor een aantal dingen

Update log (lang !) (is wel nogal saai)

Wat nog gaat komen (niet alles binnen een week ofzo, maar uiteindelijk hoop ik het te kunnen maken):
Een help-file

Laatst bewerkt:
Zal het morgen testen als ik er nog aan denk ;)

Het ziet er zeker goed uit! Alleen ik moest toch nog even wennen, kon namelijk niet alles meteen vinden.

De help doet het niet,
Je kan in het overhoor scherm beter "kijk na" als accept button doen, dan hoef je er niet op te klikken en werkt het ook met een enter.
Ik ben het verder met Johannetje2 eens dat het even wennen is.

Goed op weg, maar er is nog veel te verbeteren!

hallo,

Allen bedankt, ik ben blij met de reacties en ik ben er mee bezig het op te lossen.

Het klopt inderdaad dat de help het niet doet (deze ontbreekt nog) en dat het op sommige punten ingewikkeld is.
Maar ik ben nu bezig met een online "visual" help (dus met plaatjes waar je op klikt)

Deze is nog LANG niet af, want ik heb pas 2 pagina's die nog niet af zijn.

mvg rowano

Oja,
Ik zie al wat
Plaatjes

Ik zeg dit even om je te laten zien dat je server helemaal openbaar is.
Is niet erg, maar zo kan ik nu alles zien wat jij er op dit moment op hebt staan...
(en ja ik zie ook dat je 000webhost gebruikt)

Een VirusTotal rapport maak je op www.virustotal.com.

Ik vind het programma een beetje onoverzichtelijk, sorry. Probeer wat aan de duidelijkheid te doen.

Je kunt ook beter de About in het menu Help zetten. En een paar overbodige items uit de help verwijderen (link naar HelpMij?).

De bedoeling is in ieder geval goed! Ik denk dat het wel wat wordt! :)

Ik sluit me nu nog volledig aan bij JoZ1:
Ik vind het programma een beetje onoverzichtelijk, sorry. Probeer wat aan de duidelijkheid te doen.

oke,
Ik begrijp wel wat jullie bedoelen.
Maar zou een help-file volstaan of moet écht de bouw/duidelijkheid van het programma verbeterd worden?

en, wat is niet helemaal duidelijk.

iets wat van belang is:
om een vraag uit de lijst aan te passen: dubbelklik of rechtsklik

mvg rowano

oke,
Maar zou een help-file volstaan of moet écht de bouw/duidelijkheid van het programma verbeterd worden?

Beiden. Je kunt Teach2000 o.i.d. bestuderen om te kijken hoe je je eigen applicatie kan verduidelijken (de bouw).

en, wat is niet helemaal duidelijk.
Het is even puzzelen hoe je vragen invoert, bewerkt, opslaat e.d.

iets wat van belang is:
om een vraag uit de lijst aan te passen: dubbelklik of rechtsklik

Ik zou zeggen: beiden. Dubbelklik voor bewerken en een contextmenu voor de rechtermuisknop. (Met bewerken & verwijderen). Maar dat hangt van jou af :)

Over die rapporten van VirusTotal:
Die zijn inderdaad behoorlijk betrouwbaar, omdat het door heel wat virusscans wordt gescand en de meeste daarvan allemaal up-to-date zijn.

hallo,

Ik ke het programma teach2000,
ik gebruikte het eerst altijd, maar omdat ik met latijn onder andere: onregelmatige perfectum (verleden tijd), participium (deelwoord) en genitivus (2e naamval (zoals in Duits, maar dan zijn ze onregelmatig)) moet leren, heb ik dit programma geschreven.

Ik heb een beetje geprobeerd het erop te laten lijken, maar ik heb wat geavanceerde dingen toegevoegd die ik dus miste bij teach2000.

Je kunt in versie 1.0.2.1 ook *.t2k bestanden openen en opslaan

mvg rowano

Laatst bewerkt:
AHHHHH...... Genitivus en onregelmatige perfectum...
Die zijn idd lang niet zo makkelijk...

AHHHHH...... Genitivus en onregelmatige perfectum...
Die zijn idd lang niet zo makkelijk...

Ik ken het. Talloze rijtjes stampen... :eek:

Is het ook te optimaliseren voor Grieks? :) Dan wordt het echt een Gymnasium-overhoor programma :P

hallo,

Ik ben wel een keer aan zoiets begonnen, maar de griekse font werkte supersloom...
In ieder geval lukt me zoiets dus niet, maar ik laat grieks volgend schooljaar vallen, dus heb ik nog maar 3 weken griekse les, dus zal het voor mezelf niet lonen.
Maar misschien zal ik als iemand het wil na een tijdje het proberen toe te voegen.

mvg rowano

@JoZ1

Haha, nou dan moet ie maar snel de naam wijzigen...

En voor Rowano

Is het dan ook mogelijk om wat voorbeeld rijtjes (In Latijn of Grieks :P) in te bouwen???

Dat Haha, nou dan moet ie maar snel de naam wijzigen... , was meer een grapje voor als je er een echt Gym overhoor-programma voor maakt, dat je hem dan discere moest noemen...

En hier is speciaal voor iedere beginner die Latijn wil leren:
Latijn voor DUMMIES

Ik ben wel een keer aan zoiets begonnen, maar de griekse font werkte supersloom...

Ik zie niet in waarom een lettertype sloom zou zijn :confused:. Welke gebruik je?

In ieder geval lukt me zoiets dus niet, maar ik laat grieks volgend schooljaar vallen, dus heb ik nog maar 3 weken griekse les, dus zal het voor mezelf niet lonen.
Maar misschien zal ik als iemand het wil na een tijdje het proberen toe te voegen.

Àah! Jammer :P. Ik het wel toevoegen. Griekse/Latijnse rijtjes e.d.

Is het dan ook mogelijk om wat voorbeeld rijtjes (In Latijn of Grieks :P) in te bouwen???

Ben ik het mee eens! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan