een vraag over CPU en ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

donstrijb999

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
ik ga over een tijdje de i7 2600 halen maar daar staat dat hij maximaal 32gb ram en 1066/1333 mhz ondersteund maar is dit eigenlijk wel mogelijk want ik heb op het momen een dual core cpu en daar staat niks op de intel website van maximum aantal ram geheugen en maximaal aantal ram mhz

Bij oudere intel CPU's wordt het geheugen beheerd door het moederbord. In navolging van AMD wordt bij de nieuwste lijn Intels de geheugen controller geintegreerd in de chip.

Dit betekend dat de CPU nu het geheugen aanstuurd en dus ook de restricties van geheugen overneemt

Bij oudere intel CPU's wordt het geheugen beheerd door het moederbord. In navolging van AMD wordt bij de nieuwste lijn Intels de geheugen controller geintegreerd in de chip.

Dit betekend dat de CPU nu het geheugen aanstuurd en dus ook de restricties van geheugen overneemt

dus als ik 1600mhz ram zou halen zou de cpu het wel ondersteunen maar de mhz op 1333 laten draaien of zie ik het verkeerd?

Ik heb zelf ook de i7 en wat ik heb begrepen uit de verschillende topics:

- Bijna alle 1600 mhz geheugen werkt gewoon.
- Bijna alle fabrikanten van P 67 moederborden hebben standaard "overclock" ondersteuning voor 1600 mhz geheugen

Indien je voor een P serie moederbord gaat (en de toekomstige X series waarschijnlijk ook) kun je dus 99% van de keren zonder problemen gewoon 1600 gebruiken (op 1600 snelheden)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan