Blue Screen Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Csuki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Csuki

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Hallo daar,

Ik heb een Eeepc 1000H welke tot voor kort prima heeft gelopen op windows 7. Nu kreeg ik telkens verschillende BSoD's en herstart mijn laptop. De errors varieren van bad_pool_caller tot bijv. page_fault_in_nonpaged_area. De errors kwamen soms pas na 2 minuten werken(niet veel later) of direct na het opstarten. En er is ook een dag geweest dat ik een uur bezig ben geweest op me laptop zonder problemen. In de veilige modus bleven de errors naar mijn idee weg.

Ik heb wat rondgezocht en hoopte dat dit een driver gerelateerd probleem zou zijn. Dus ik besloot Windows 7 opnieuw te installeren. Na het herstarten gedurende de installatie kreeg ik opnieuw een BSoD! Nu blijft hij cirkelen in de restart.

Tevens heb ik mijn draadloos netwerk adapter niet aan de praat gekregen gedurende de periode dat de errors verschenen. Wel vond ik middels apparaatbeheer een onbekend apparaat (netwerkadapater?)

Ik denk aan verschillende mogelijke oorzaken:

- HD
- Driver
- RAM???

Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken?

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik bepaalde mogelijkheden kan elimineren. Zodra ik weet wat het probleem is zal het gerichter zoeken voor mij een overbodige dubbele thread besparen en jullie ook(A)

Laatst bewerkt:
voer memtest86+ eens uit, deze zit bij Hirensbootcd, http://www.hirensbootcd.org/download/
download de zip en brand de iso die hier in zit.
ik denk namelijk dat het aan je geheugen licht. ram

Maar dit is onmogelijk want ik kom niet verder dan het opstartscherm waarop ik de foutmelding krijg en mijn computer moet herstarten

Tevens ontbreekt er een cd/dvd speler/brander op mijn EeePC.

Correct me if i'm wrong(A)

Laatst bewerkt:
oh, dat is balen, gelukkig is hirens ook op een usb stick te zetten ;)
hier een instructie in het engels.
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

Dat is een hele bruikbare tip geweest denk ik! Memtest86 bleek zelf ook een super eenvoudige installatie te hebben om een bootable USB stick voor te bereiden op alleen memtest. Deze heb ik gerund en ik kreeg een waslijst met foutmeldingen. Hierop heb ik mijn ram geheugen een keer losgehaald,

De ram module heb ik even flink professioneel schoongeblazen :thumb:

Hierna nog eenmaal de test gerund en alle foutmeldingen bleven achterwege. Misschien dat er gewoon iets niet goed contact maakte??? Ik ben nu me USB stick weer aan het voorbereiden om windows te installeren.

Bedankt voor de hulp! Ik zal zo een update plaatsen met de resultaten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan