Hallo!,
Ik ben de laatste tijd op een aantal fora tegengekomen dat mensen de voorkeur geven aan
in plaats van
Nou ben ik zeer makkelijk en wil ik alles aannemen en geloven mits ik het snap =P
Waar ik namelijk tegen aan loop is hoe controleer je WELKE submit er is verzonden met de bovenste methode.
Als ik een klein voorbeeldje schrijf naar mijn standaarden voor kleine websites dan wordt dit ongeveer zo, hier is een login formulier en een contact formulier (slechts ter voorbeeld niet werkend ofzo).
Als ik nu dus in plaats van de 2 checks bovenin de REQUEST_METHOD ga gebruiken.
Hoe kan ik dan ondervangen of het contactformulier of het loginformulier is verzonden>?
Ook zou ik graag vernemen wat jullie voorkeur heeft en waarom.
De reden dat volgens velen de REQUEST_METHOD voorkeur krijgt is omdat je nooit zeker kan weten of de browser de waarde van een submit mee stuurt. Ik zelf heb hier echter nooit problemen mee gehad en bovenstaande code zou in de theorie altijd werken bij mij.
Groeten,
jeffrey
Ik ben de laatste tijd op een aantal fora tegengekomen dat mensen de voorkeur geven aan
PHP:
$_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'post'
PHP:
isset($_POST[''])
Nou ben ik zeer makkelijk en wil ik alles aannemen en geloven mits ik het snap =P
Waar ik namelijk tegen aan loop is hoe controleer je WELKE submit er is verzonden met de bovenste methode.
Als ik een klein voorbeeldje schrijf naar mijn standaarden voor kleine websites dan wordt dit ongeveer zo, hier is een login formulier en een contact formulier (slechts ter voorbeeld niet werkend ofzo).
PHP:
<?php
if(!isset($pagina))
{
$pagina = 'home';
}
if(isset($_POST['login_submit']))
{
$login = new Login();
$login->checkLogin();
}
if(isset($_POST['contact_submit']))
{
$contact = new Contact();
$contact->validateFields();
}
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Voorbeeld website</title>
</head>
<body>
<div id="container">
<ul>
<li><a href="/home">Home</a></li>
<li><a href="/login">Login</a></li>
<li><a href="/contact">Contact</a></li>
</ul>
<div id="content">
<?php
switch($pagina)
{
case 'home':
echo 'Home';
break;
case 'login':
?>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<label for="login_gebruikersnaam">Gebruikersnaam:</label><input type="text" name="login_gebruikersnaam" id="login_gebruikersnaam" />
<label for="login_wachtwoord">Wachtwoord:</label><input type="password" name="login_wachtwoord" id="login_wachtwoord" />
<input type="submit" name="login_submit" id="login_submit" value="Inloggen" />
</form>
<?php
break;
case 'contact':
?>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<label for="contact_naam">Naam:</label><input type="text" name="contact_naam" id="contact_naam" />
<label for="contact_bericht">Bericht:</label><input type="textarea" name="contact_bericht" id="contact_bericht" />
<input type="submit" name="contact_submit" id="contact_submit" value="Verstuur" />
</form>
<?php
break;
}
?>
</div>
</div>
</body>
</html>
Hoe kan ik dan ondervangen of het contactformulier of het loginformulier is verzonden>?
Ook zou ik graag vernemen wat jullie voorkeur heeft en waarom.
De reden dat volgens velen de REQUEST_METHOD voorkeur krijgt is omdat je nooit zeker kan weten of de browser de waarde van een submit mee stuurt. Ik zelf heb hier echter nooit problemen mee gehad en bovenstaande code zou in de theorie altijd werken bij mij.
Groeten,
jeffrey