PC samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NATOS

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Ik zou graag een nieuwe computer willen samenstellen, maar nu is het zo dat ik hier niet ontzettend veel verstand van heb, vandaar dat ik jullie nu om hulp vraag.

Waar ga ik de PC voor gebruiken?
Voornamelijk de basic stuff; internet, films, tekstbewerking.., maar ik wil er ook wat zwaardere programma's mee kunnen draaien om bijvoorbeeld eens een film lekker te kunnen monteren. Ik ben niet echt een gamer, dus mijn videokaart hoeft ook niet van goud te zijn, maar zilver zou natuurlijk wel leuk zijn, bij wijze van spreken.

Overklokken?
In de toekomst misschien ooit, denk het niet.

Toekomstige upgrades?
Yep, moet dus rekening mee worden gehouden (qua voeding).

Bepaalde voorkeuren?
Een SSD is best wel een must (welke precies weet ik nog niet), daarnaast nog een goedkopere 1 of 2TB schijf voor alle overige troep.
Een i7 intel-processor zou ook wel lekker zijn.
Ik zoek vooral naar iets krachtigs.
Ook heb ik liever dat de webshop hem zelf in elkaar zet.

Budget
Zo'n €800,-..

Software? Muizen, toetsenborden etc...?
Niet nodig.

Voorkeur qua webshop?
Geen ervaring mee, dus niet echt.

Goedemorgen ,

Welkom op Helpmij,

Denk dat een I7 gezien je budget niet gaat lukken en het is me ook niet duidelijk of er een besturing bij moest daarom geef ik dit voorzetje alvast.

@ Asususer, Zou dan wel p moederbord moeten zijn hij wil nog misschien overclocken de processor kan het wel maar moederbord niet

Laatst bewerkt:
Goedemorgen ,

Welkom op Helpmij,

Denk dat een I7 gezien je budget niet gaat lukken en het is me ook niet duidelijk of er een besturing bij moest daarom geef ik dit voorzetje alvast.

Bedankt.

Nee, ik heb echt puur en alleen de hardware nodig.

Ziet er mooi uit. Is het denk je het geld waard als ik die i5 vervang door een i7?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[245679]=1&product[7517]=1&product[235903]=1
dit is een goed systeempje met een I5, 80 euro boven je budget maar dat komt door de SSD van 120Gb

Ik heb sowieso geen besturingssysteem nodig, dus dat zit wel snor.

@ Asususer, Zou dan wel p moederbord moeten zijn hij wil nog misschien overclocken de processor kan het wel maar moederbord niet

Maar welke samenstelling is nu beter? Ik neig naar deze met een i7.

Hoi,

Als het mogelijk is qua budget dan zou ik ook de I7 2600K nemen heb je gelijk wat je wou blijft anders toch bij je knagen ;);)en gezien wat je wilt doen komt het alleen maar ten goede . En qua beide tips denk ik dat (niet omdat ik hem heb even gegeven) even beter ,zoals eerder gemeld een p-bod een betere videokaart en volgens mij is een 60 gig ssd voldoende voor de besturing etc daarom een 60 gig.

Laatst bewerkt:
Dan zal ik dat waarschijnlijk gewoon doen.

Hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wie weet komen er nog betere tips ,en anders succes met de aankoop :thumb:.

Ik zal nog wel even wachten, maar dit ziet er wel goed uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Er zit een geluidskaart op het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan