Meerdere PC's aansluiten op het draadloze netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

whissle

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe PC, en met deze PC wil ik verbinden met het draadloze internet. Helaas lukt het mij niet om de computer te verbinden met het draadloze internet, zonder dat mijn zus van het draadloze internet afgeknikkerd wordt. De router die ik heb is de Sitecom 300n (WL-302). De modem die wij gebruiken is de speedtouch 510i. Het besturingssysteem wat ik op mijn computer heb staan is Windows 7 (64-bit) en het besturingssysteem wat mijn zus heeft is Windows Vista (32-bit).
Mijn vraag is dus, hoe zou ik met het draadloze internet verbinding kunnen maken zonder dat mijn zus er last van heeft en zonder de USB Dongle die is bij geleverd?

Bij voorbaat hartelijk dan,

Jasper Smit.

Wat is het probleem nu precies?
Is er maar een dongel?

Zo ja, zal je een draadloze usb ethernetadapter aan moeten schaffen, als er geen draadloze netwerkkaart in je pc zit.
Of gewoon bekabeld via een bekabelde verbinding.

Wat is het probleem nu precies?
Is er maar een dongel?

Zo ja, zal je een draadloze usb ethernetadapter aan moeten schaffen, als er geen draadloze netwerkkaart in je pc zit.
Of gewoon bekabeld via een bekabelde verbinding.

Ik wil juist geen extra dongel gebruiken. En hoe weet ik of er een draadloze netwerkkaart in me computer zit?

Kwestie van kijken in Apparatenbeheer of kijken wat je gekocht hebt.

Geen draadloze netwerkaart in je pc?
Dan sluit je toch een ethernetkabel aan van je pc op de router.

Kwestie van kijken in Apparatenbeheer of kijken wat je gekocht hebt.

Geen draadloze netwerkaart in je pc?
Dan sluit je toch een ethernetkabel aan van je pc op de router.

Ik wil draadloos. Wat moet ik kopen om 'm draadloos te krijgen?

Een usb ethernetadapter die met Sitecom 300n (WL-302) overweg kan.

Een usb ethernetadapter die met Sitecom 300n (WL-302) overweg kan.
Oké, maar nog 1 ding.

Voordat ik het draadloze internet had verkloot, kon mijn zus zonder de dongle verbinden met het draadloze netwerk. Nu lukt het alleen nog maar met. Dus eigenlijk zou het veel makkelijker zijn als ik de dongle in mijn PC doe en zij ook gewoon met het internet kan verbinden. Maar het is mij tot op heden nog niet gelukt om dat te doen. Heb jij misschien enig idee?

Dan zal je zus een draadloze netwerkaart in haar pc hebben!
Je zal dan een draadloze verbinding daarmee op moeten zetten.

Kijk maar eens bij apparatenbeheer welke mogelijkheden je dus hebt in het draadloze gebeuren.

Dan zal je zus een draadloze netwerkaart in haar pc hebben!
Je zal dan een draadloze verbinding daarmee op moeten zetten.

Kijk maar eens bij apparatenbeheer welke mogelijkheden je dus hebt in het draadloze gebeuren.

Dat is ook het probleem waar ik mee kamp. Als ik met mijn computer (met de USB dongle) verbinding maak het netwerk, verbreekt haar verbinding en kan ik het draadloze netwerk niet meer terugvinden in de lijst van netwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan