Windows 7 op andere pc herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rumoer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Ik draai momenteel op mijn huidige pc Windows 7 64bit. Ik ben bezig met een nieuwe pc. Ik wil dan graag daar Windows 7 op installeren. Ik weet dat dit niet van de 1 naar de ander kan ivm identificatie van je pc(pc-nummer of iets dergelijks). Welke stappen moet ik ondernemen om Windows 7 te verplaatsen?

Verplaatsen, tja, je hardeschijf en alles ombouwen naar de ander pC denk ik..
Maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe licensie+CD? Dat is een stuk makkelijker :P

Dat gaat inderdaad niet.
Je zult echt een nieuwe licentie moeten kopen.
Ik weet niet of je een scholier bent, dan kun je met een aanzienlijke korting bij Surfspot.nl of Slim.nl een licentie aanschaffen.
Uiteraard na registratie.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je een scholier bent, dan kun je met een aanzienlijke korting bij Surfspot.nl of Slim.nl een licentie aanschaffen.
Uiteraard na registratie.

De versie die Surfspot.nl of Slim.nl aanbiedt, is een upgrade en valt alleen de installeren en activeren als Windows XP of Windows Vista op de computer is geïnstalleerd en geactiveerd.

@Hythloday,

(Offtopic)
Die informatie klopt niet. Ik heb via mijn dochter een Win7-ultimate via Surfspot (19 euri nog wat); clean geïnstalleerd .... geen probleem.
Het kan hoogstens zijn dat je even een cd/dvd van een eerdere versie moet plaatsen, maar zelfs dat was bij mij niet nodig.

Die informatie klopt niet. Ik heb via mijn dochter een Win7-ultimate via Surfspot (19 euri nog wat); clean geïnstalleerd .... geen probleem.
Het kan hoogstens zijn dat je even een cd/dvd van een eerdere versie moet plaatsen, maar zelfs dat was bij mij niet nodig.

Op slim.nl staat o.a.:

"Activatie van Windows 7 is niet mogelijk indien er een niet-legitieme versie van Windows XP of Vista in gebruik is."

http://slim.nl/shop/Software.aspx

Toen ik in november 2009 Windows 7 Upgrade wilde installeren, kreeg ik dat niet voor elkaar op een computer waarop niets stond.

Er zijn meer mensen die dit probleem hebben, zie:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Windows-7-activation-error-0xC004F061

In januari heb ik Windows 7 probleemloos geínstallleerd op drie computers waarop Windows XP stond.

Onze ervaringen verschillen dus. Heb je gebruik gemaakt van een 'workaround'?

Eerst installeren zonder key, en hetzelfde doen met de key.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan