kan mijn PC windows 7 Ultimate 64 bits aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alphax

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2011
hallo,

ik wil weten of mijn AMD Quadcore x4 640 met Moederbord Asrock N68-S3 UCC Windows 7 Ultimate 64 bits aan kan. Ik heb tot nu toe alleen windows 7 32 bit gehad.

Kijk bijlage voor foto. ik heb met siw gekeken en met rood omcirckeld wat er wordt aan gegeven. Betekend het dan dat mij pc een 64 bit besturing systeem aan kan? En op foto help2.jpg staat iets heel anders. Op APCI x86 gebaseerde PC? Is mijn pc dus geschikt voor windows 64 bit of niet? ik ben in de war nu.

Alvast bedankt voor je hulp,

Groetjes,

Bijlagen

• help.jpg
    help.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 113
  • help 2.jpg
    help 2.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
Hoi,
ja hoor je hebt een 64-bits processor en de melding in apparaatbeheer geeft aan dat je nu een 32-bits OS geïnstalleerd hebt.

Compatibel met Windows 7 2) Apparaten of applicatie met "Compatibel met Windows 7" logo hebben verzekering van Microsoft dat deze producten hebben tests doorstaan voor compatibiliteit en betrouwbaarheid met 32-bits en 64-bits Windows 7.
Bron: Asus

Laatst bewerkt:
x86 is 32 bits. Je processor kan 64 bits aan maar kan je geheugen dat ook? 2GB+?

voor een 64 bit pc heb je toch minimaal 6 gb intern geheugen nodig(veel mensen zeggen 4, maar rekenkundig gezien heb je toch echt 6 nodig). De vraag is, of je MB 6 giga aankan.

jawel ik heb er al 3 GB Ram in zitten en dat werkt ook. En over dat mijn PC 6 GB Ram aan kan ik denk het wel. Kijk help3.jpg en je ziet wat siw aan geeft. Dus mijn Pc kan toch wel 6 GB Ram Memory of meer aan? Of heb ik het mis? Want ik was van Plan om 4 GB Ram memory er bij te kopen. en dan de 2 GB die ik al heb erbij te zetten. is totaal 6 GB Ram

Bijlagen

• help3.jpg
    help3.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Wat je nu over 6gb zegt klopt volgens mij niet. Een 32bits besturingssysteem werkt maar met maximaal 3.2 gb ;)

voor een 64 bit pc heb je toch minimaal 6 gb intern geheugen nodig(veel mensen zeggen 4, maar rekenkundig gezien heb je toch echt 6 nodig). De vraag is, of je MB 6 giga aankan.

:o:o
Verklaar je nader...

Win 7 64 bits draait probleemloos, snel en soepel met b.v. 4Gb intern geheugen hoor

:o:o
Verklaar je nader...

Win 7 64 bits draait probleemloos, snel en soepel met b.v. 4Gb intern geheugen hoor

zeker, maar net zoals een 32 bit die hgeen 4 gb kan gebruiken heb je met 64 bit hetzelfde probleem. Minimaal 6 gb is het beste voor een 64 bit. ik zal proberen het artikel met uitleg hierover te vinden.

Wat je nu over 6gb zegt klopt volgens mij niet. Een 32bits besturingssysteem werkt maar met maximaal 3.2 gb ;)

Kijk het punt is dat ik niet wil bewijzen dat ik gelijk heb. Maar het punt is wat ik heb omcirckeld, daar heb ik een vraag over. En niet om wat jij zij

dus nog maals kan ik 6 GB ram aan of niet? En ik heb toch egt 3 Gb of ram in mijn PC....

Vrienden van me draaien 4 GB ram op 64 it dus waarom zou 6 Gb niet gaan?

groetjes,

zeker, maar net zoals een 32 bit die hgeen 4 gb kan gebruiken heb je met 64 bit hetzelfde probleem. Minimaal 6 gb is het beste voor een 64 bit. ik zal proberen het artikel met uitleg hierover te vinden.

Ben zeer benieuwd, nog werkelijk nooit van gehoord!

Ja 6gb kan je aan ja. Dat kan je opmaken uit het max ram wat je al eerder hebt laten zien. Geen idee waarom 6gb op 64bits niet zou gaan... Ik weet wél dat het op 32bits NIET gaat. Maar waarom zou je over willen stappen naar 64bits?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan