gaming pc +- �750

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunholsbeek

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2011
Budget - ongeveer 750 euro 800 max
Doel - ik ga er het meest op gamen. het liefst de nieuwe battlefield 3 die er aan zit te komen. (hoeft natuurlijk niet allemaal maxed) maar om even een vergelijking van vandaag de dag erbij te halen. ik zou EVE Online graag goed en soepeltjes willen draaien.
Omgeving - op mijn kamer dus hij mag zoveel lawaai maken als hij wil!
Assemblage - liefst kant en klaar

Besturingssysteem - windows 7 erop
Opties / randapparatuur - ik zou graag een ATI kaart in mijn pc willen hebben want ik hoor dat die de beste prijs/kwaliteit hebben. ik zou jullie mening ook willen horen over het nvidia vs ATI gedoe. een i7 is zeker niet nodig (wat heb je nou aan hyperthreading?)

leeft je uit zou ik zeggen:thumb:

Laatst bewerkt:
Battlefield 3 vs eve is een beetje kromme vergelijking :) ik kan 3 eve clients goed tegelijkertijd draaien, met wat nu toch echt een "vorige generatie" videokaart genoemd mag worden. Daarmee verwacht ik echter niet bf3 met alles op max te spelen ;)

Het is dus belangrijk te bepalen wat acceptabel is. 1920x1080 op medium is zeker haalbaar op het budget (voor bf3), maar 2500x1400 max settings heb je toch echt dubbel dat budget nodig.

http://tweakers.net/reviews/2184/3/...itie-juli-2011-budgetgame-en-gamesysteem.html

Is een goede plaats om te beginnen. Lees even de argumenten voor verschillende keuzes en bekijk of je dat hetzelfde ziet. Ook is de lijst met randapparatuur waar je aan moet denken redelijk compleet zodat je kunt nagaan of je alles hebt (speakers, muis, tobo, monitor, etc.)

De keus ati/nvidia is nogal afhankelijk in welk deel van het budget je zit. Ik heb zelf deze week nog even gekeken naar de 250-325 euro range en daarbij is ati zeer competatief, zeker als je de mogelijkheid tot crossfire meeneemt. Voor 280 euro heb je op dit moment al een dual 6870 opstelling.

hmm ja idd. 1 ding is wel zeker ik ga geen dual monitor setup gebruiken. ik heb hier nog een goede monitor liggen die voor 1080p geschikt is. en nog heel wat meer zooi. zoals een muis toetsenbord etc.(ik ben niet van plan om 2500x1400 te draaien) de eve/bf vergelijking is ook wat vaag ja. maar ik ben dus wel van plan om de iets recentere games er op te draaien. ik ben zelf niet zo'n whizkid wat betreft pc hardware daarom zoek ik hier wat meer advies ;). maar alsnog bedankt

De kwaliteit van het advies is afhankelijk van hoe gedetailleerd de vraag is ;)

Voor puur spelletjes: bespaar op de processor, bespaar op het moederbord, bespaar op het geheugen en ga met elke euro voor de videokaart. Dat is ook de manier waarop het systeem uit mijn link is opgebouwd. (€150 voor deze componenten tezamen)

Ps. Ik gebruik zelf wel hyperthreading en een i7, maar ik kan dat dan ook vaak benutten. Het beste uit beide werelden is op dit moment de i5, maar dat valt waarschijnlijk buiten je huidige budget, tenzij je verder kunt besparen op randapparatuur.

een sandy bridge i5 systeem voor 750 gaat gewoon lukken
Hyperthreading heb je niks aan als je gaat gamen daar maken games geen gebruik van
alleen bij het renderen van video of audio materiaal is het nuttig of als je zware berekeningen wilt doen

i5 amd
mb 95 80
cpu 165 100
mem 25 25
optische drive 15 15
kast+PS 110 100
assemblage 30 30
Windows 7 95 95
HD 40 40

totaal 575 485
resterend voor video 175 265

Even een ruwe shoppinglist tussen beide alternatieven, met randapparatuur weggelaten. De AMD phenom is snel genoeg om niet de vertragende factor te zijn in spelletjes en geeft je budget voor een high-end video oplossing. De i5 variant heeft een superkrachtige processor voor het geld, maar geeft je een midrange videokaart. Hoewel, met een beetje smokkelen heb je een 6950 voor het geld, die je mogelijk kunt overclocken tot 6970 snelheden.

ah ik snap het. bedankt!
edit: ik heb windows 7 ook al thuis liggen ik denk dat het dan misschien een stuk beter uitkomt?

Laatst bewerkt:
40 euro voor een kast en 57 euro voor psu
windows 7 kan je voor 80 euro krijgen

moederbord kan je al voor 60 euro krijgen (ook voor intel)

de opgenoemde prijzen kloppen niet....

assemblage is 50/60 euro

Laatst bewerkt:
ja das dan aardig ruw bijna 50 euro er naast...
dat is het verschil tussen een high end videokaart en een midrange

klikederklik
inclusief assemblage en windows 7

Laatst bewerkt:
Windows zat ik er inderdaad naast. "40 euro voor een kast en 57 euro voor psu" = 100 euro... Ik heb er 10 euro bijgedaan voor de i5 omdat die wat meer power kost, mag ook 100 zijn, wat mij betreft.

60 euro borden voor een I5 is micro-atx met 2 geheugen sloten en 1 pci slot. Goed als je echt zover wil gaan, kun je inderdaad terug tot 60 euro. Ik zou in ieder geval zelf altijd minstens voor een full-size gaan.

Bovendien veranderd dat niets aan het voorbeeld. met amd houd je makkelijker wat geld over voor graphics

Laatst bewerkt:
Asrock heeft ATX moederborden voor 63 euro...

als de HD6950 geen goede graphics geeft dan weet ik het ook niet meer...

hey! erg bedankt voor die setup die je me gestuurd hebt ziet er iedeaal uit. dankje :D

maar kan er nog wat veranderd worden als je windows 7 er van af haalt of ben ik dan gewoon goedkoper uit?
ps. is het moederbord ook niet een beetje verouderd?

Laatst bewerkt:
het moederbord is dit jaar op de markt gekomen dus nee is hij is totaal niet verouderd
als je windows 7 weg laat kun je voor een HD6970 of GTX570 gaan

klikerdeklik

nog 1 klein vraagje. ik zie dat deze kaart 650W nodig heeft en de voeding geeft maar 600W is dit een probleem?
ik heb een soort hetzelfde thread op een ander forum en iemand zei dit

Ik ben niet echt weg van deze compilatie.
Vooral bepaalde merken combinaties lijken mijn niet zo super.
Persoonlijk uit 15 jaar ervaring zeg ik:
neem een Gigabyte moederbord en geen Asus.
asus is geen super moederbord bouwer, altijd matige boekwerken meegeleverd en kwal liet vaak te wensen over.
neem bijv een OCZ voeding. stabiel, kost wat meer maar corshair is een geheugen bakker.
XFX videokaart is ook niet mijn keuze. XFX is budget videokaarten en daar wil je niet op bezuinigen. Neem hiervoor dan weer een asus.

Just my 2 cents.

ik weet niet wat jullie er van zeggen. (ik heb hem alwel gezegd dat asus buiten mijn budget valt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan