Outlook bericht met VBA en HTML

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

Ik zit met een situatie waar ik in de HTML/CSS sectie van dit forum niet verder mee kom (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/631539-positie-cursor?p=4044811#post4044811)

Ik gebruik de volgende code om vanuit MS Access een MS Outlook bericht te genereren met behulp van HTML en CSS. Dit is de code:

Code:
.HTMLBody = "<script type=text/javascript>"
.HTMLBody = .HTMLBody & "window.onload = function(){"
.HTMLBody = .HTMLBody & "var foc = document.getElementById('foc').focus();"
.HTMLBody = .HTMLBody & "}"
.HTMLBody = .HTMLBody & "input:focus {"
.HTMLBody = .HTMLBody & "background: yellow;"
.HTMLBody = .HTMLBody & "color: red;"
.HTMLBody = .HTMLBody & "}"
.HTMLBody = .HTMLBody & "</script>"
...
.HTMLBody = .HTMLBody & "<tr><td class='tdbottom'><input id='foc' type='text' size='20'>Eventuele toelichting:" & "</td></tr></table></body>"

Mijn ultieme doel is: dat bij het openen van het Outlook bericht venster de cursor knippert bij achter de tekst 'Eventuele toelichting: <hier dus>' Zodat de gebruiker direct kan gaan typen en niet eerst de cursor daar hoeft te plaatsen.

In het HTML forum kwamen ze er niet verder mee, mogelijk zien jullie het omdat ik wat fout doe in de VBA... Alvast bedankt voor alle hulp.

gr,
scw

Hoi scw,

Is het wel mogelijk wat je wilt?
bij het beantwoorden van een mail krijg ik standaard altijd een leeg replyscherm met een orgininal message

Het had trouwens slimmer geweest om in die andere vraag van je ook te vermelden dat het ging om een Mail versturen via outlook. Wellicht hebben die mensen meer ervaring met de beperkingen / verschillen tussen HTML in een webbrowser en HTML in een mail.

Ik weet ook niet of Outlook uberhaupt iets doet met HTML events

Succes in elk geval

Hallo Mark xl,

Ik waardeer je inzet, maar met je reactie kom ik allesbehalve verder... Volgens mij begrijp je ook niet wat ik vraag: het gaat niet om het beantwoorden van een mail, maar ik pik gegevens uit een Access formulier en genereer daarmee een nieuw e-mailbericht in Outlook. Verder schrijf je dat je niet weet of Outlook iets doet met HTML events: ik genereer dus nu al met HTML een Outlook bericht vanuit Access...

Ook voor alle andere lezers: wat ik wil bereiken is dat zodra dat nieuwe Outlook bericht is geopend, de cursor niet knippert bij de eerste letter van het eerste woord in de eerste regel, maar verderop in de e-mail, na de dubbele punt achter 'Eventuele toelichting'. Het gaat hier om een supersimpel doel, alleen zoek ik de weg er naar toe... welke code/taal?

Ik begreep je wel degelijk, volgens mij ben ik niet duidelijk.

Wat ik bedoel is dat ik denk je dat geen geen invloed hebt op het gedrag van outlook bij het openen van een mail die door jou wordt verzonden en door anderen wordt geopend., bovendien wordt bij het beantwoorden van een mail standaard een reply sectie ingevoegd, waar standaard de cursor knippert, aan het begin van de reply. Hoe wilde je dan voor elkaar krijgen dat de cursor gaat knipperen in een door jou aangewezen vak.

Ik bedoel dus: Het gaat er niet om wat jij codeert, maar wat de instellingen van de mailontvanger zijn, en daar heb je geen invloed op. Je kunt niets coderen voor ontvangers, dus ook niet de positie van de cursor forceren bij een "reply" actie.

Gr,
Mark

bedankt mark xl

Hoi beste Mark xl,

Excuus voor m'n vertraging in reactie. Ik ben inderdaad door jou tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk lijkt: inderdaad kun je moeilijk het gedrag van Outlook gaan beinvloeden... geen ramp, het ging mij immers meer om de 'gimmick' dan werkelijke functionaliteit, ook al zou het handig zijn geweest.

Ik begrijp alleen nog niet waarom je refereert naar een reply: het is altijd een nieuwe e-mail die Outlook opstelt. :rolleyes:

Hoi beste Mark xl,
Ik begrijp alleen nog niet waarom je refereert naar een reply: het is altijd een nieuwe e-mail die Outlook opstelt. :rolleyes:

Je hebt niet zo iets als een reply object. ik bedoel nieuwe mail inderdaad :P. succes verder:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan