Goede Aankoop?: Medion Akoya E4200D

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Deze Aanstaande woensdag is er bij ALDI een aanbieding van de Medion Akoya E4200D nou heb ik zelf de Medion Akoya E3300D een aantal jaren geleden aangekocht en ik wou graag weten of het een verbetering is om de E4200D te kopen?

Specs E4200D:
- AMD Athlon™ II X4 640 quad-core processor (3,0 GHz)
- Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 Bit
- AMD Radeon™ HD6450 DirectX® 11 video met 512 MB geheugen en digitale HDMI audio-/video-uitgang, DVI-D en D-Sub VGA
- 4 GB DDR3 SDRAM
- 1 TB (1.000 GB) harde schijf
- DVD/CD standaarden, inclusief Dual Layer DVD-R & DVD+R Brander
Prijs: 399,-

Specs E3300D:
- AMD Athlon 7750 Dual-Core Processor (2,70 GHz)
- Windows Vista Home Premium
- 4GB DDR2 SDRAM werkgeheugen
- 640 GB Harde schijf
- ATI Radeon HD4350 premium videokaart 512 mbgeheugen

De dingen die ik meestal doe met mijn computer zijn:
- Games zoals:
- Call of duty series.
- Minecraft. (gebruikt veel van je cpu)
- GTA series.
- Bewerken van video's met Sony Vegas en Cinema 4D

Tijdens deze games record ik meestal ook nog met fraps wat ook veel van je cpu vraagt waardoor ik op mijn E3300D nogal vaak last had van zo gezegt lagg.
Ik weet niet of de aanschaf van de E4200D dit verhelpt?

Alvast dank voor de reactie

Laatst bewerkt:
Wijnig vooruit gang, al zie ik niet wat voor processor in je oude pc zit...

alleen de videokaart is omhoog gegaan, en je hebt iets meer opslag capaciteit gekregen,,
ik zou voor een nieuwe losse videokaart (eventueel processor en werkgeheugen) en eventueel een nieuwe hardeschijf van 2 terabyte gaan:) (2 TB heb je al voor 50 euro)

Wijnig vooruit gang, al zie ik niet wat voor processor in je oude pc zit...

alleen de videokaart is omhoog gegaan, en je hebt iets meer opslag capaciteit gekregen,,
ik zou voor een nieuwe losse videokaart (eventueel processor en werkgeheugen) en eventueel een nieuwe hardeschijf van 2 terabyte gaan:) (2 TB heb je al voor 50 euro)

Ik heb een AMD Athlon 7750 Dual-Core Processor (2,70 GHz) in mijn 3300D
en hoeveel zal mij dit kosten als ik mijn 3300D dan volledig zou laten verbeteren zoals uw zei?

Hallo,

Dat ligt volledig aan wat je erin wilt hebben :)
je kunt een videokaart van 900 euro plaatsen, of 1 van 60 euro,
hier zit al een enorm verschil in.
echter zit je met een nieuw systeem wel beter qua uitbreid mogelijkheden, waarschijnlijk USB 3.0 en wat meer sloten.
tevens zit er een nieuwe beter bordje in.

Let wel even op dat de voedingen die standaard in dit soort pc's zitten crap zijn.

Nee dat snap ik, omdat je huidige systeem niet zoveel vraagt, maar als jij een stevige nieuwe videokaart erin gaat zetten wordt dat natuurlijk een iets ander verhaal ;)
Was geen aanval. Voeding is voldoende voor je huidige gebruik, maar bij een upgrade van de videokaart bij dit soort pc's moet je de voeding niet vergeten.

Nee dat snap ik, omdat je huidige systeem niet zoveel vraagt, maar als jij een stevige nieuwe videokaart erin gaat zetten wordt dat natuurlijk een iets ander verhaal ;)
Was geen aanval. Voeding is voldoende voor je huidige gebruik, maar bij een upgrade van de videokaart bij dit soort pc's moet je de voeding niet vergeten.

Oke bedankt voor de extra informatie ik vraag me nu alleen nog af of het verstandiger is om mijn 3300D te verbeteren of om de 4200D te kopen

Weet je zeker dat die 'lag' kwam door gebrek aan power van je CPU?
Ik verwacht namelijk eerder dat dit kwam/komt door de niet heel sterke videokaart i.c.m. i-net verbinding..
Deze AMD x2 7750 2.7ghz is redelijk te gebruiken voor games. Zoveel schiet je niet op in games als je naar quadcore op 3.0ghz gaat. Dan kun je denk ik persoonlijk als je €400 te besteden hebt beter kijken naar nieuwe videokaart en eventueel nieuwe voeding, indien nodig. 4gb werkgeheugen is gewoon voldoende voor de meeste computergebruikers. En ook je harde schijf is prima, tenzij je echt meer ruimte wil.
Let wel op dat niet alle videokaarten ook fysiek in je behuizing gaan passen. Ik weet gaan binnenmaten van jouw pc :)

Weet je zeker dat die 'lag' kwam door gebrek aan power van je CPU?
Ik verwacht namelijk eerder dat dit kwam/komt door de niet heel sterke videokaart i.c.m. i-net verbinding..
Deze AMD x2 7750 2.7ghz is redelijk te gebruiken voor games. Zoveel schiet je niet op in games als je naar quadcore op 3.0ghz gaat. Dan kun je denk ik persoonlijk als je €400 te besteden hebt beter kijken naar nieuwe videokaart en eventueel nieuwe voeding, indien nodig. 4gb werkgeheugen is gewoon voldoende voor de meeste computergebruikers. En ook je harde schijf is prima, tenzij je echt meer ruimte wil.
Let wel op dat niet alle videokaarten ook fysiek in je behuizing gaan passen. Ik weet gaan binnenmaten van jouw pc :)

ik weet niet of ik dan alles moet vervangen maar mijn computer kast omvang is: ca.18 x 39 x 39 cm/ ca. 9 kg

ik weet niet of ik dan alles moet vervangen maar mijn computer kast omvang is: ca.18 x 39 x 39 cm/ ca. 9 kg

Het ging mij dus om binnenmaten niet om omvang van de kast. Om dat je als je een nieuwe grafische kaart koopt (want grafisch is je huidige pc gewoon wat zwak) je erop let dat de videokaart fysiek IN de kast past. Ik zou echt niet die nieuwe pc kopen, maar gewoon de grafische kaart upgraden en indien nodig je voeding.

Het ging mij dus om binnenmaten niet om omvang van de kast. Om dat je als je een nieuwe grafische kaart koopt (want grafisch is je huidige pc gewoon wat zwak) je erop let dat de videokaart fysiek IN de kast past. Ik zou echt niet die nieuwe pc kopen, maar gewoon de grafische kaart upgraden en indien nodig je voeding.

Ik ben hiervoor naar een computer zaak geweest en die hebben mij verteld dat het niet mogelijk is met deze computer want dan zou ik alles moet vervangen :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan