goede goedkope video kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelman

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
hallo,

is dit een goede goedkope videokaart of niet?
zo niet welke adviseer je mij dan wel in de prijs klasse <€45

mvg,
lennard

tsja... hoe "goed" hij werkelijk is, hangt natuurlijk af van wat je ervan verwacht. Dit is een prima ding voor een gewone huis-tuin-en-keuken pc. Gewoon voor een beetje office-werk, filmpje kijken, spelletje doen, niks mis mee. Maar je moet er natuurlijk geen zware games mee willen spelen, want dan zullen de prestaties flink tegenvallen.

Ik geef altijd de raad aan een niet veel eisende gamer maar die toch wel op mooie graphics en snel wil presteren: een ATI 5770 1GB DDR5 +/- 80 a 100 euro.
Zowizo kan je op 1280*720 resolutie zeer vlotjes spelen.
Als je naar de 1920*1080 wil gaan, dan ga je dik boven de 100 euro :D

Goede tip VSD, want die heb ik ook :)
Uitstekende kaart, met zeer acceptabele prestaties. Games als Mafia2 lopen uitstekend op dat ding.

welke kaart? als ik VSD intyp op mijn grote vriend: google. maar dan vind ik niks

Laatst bewerkt door een moderator:
LOOL

"VSD" is mijn nick naam :) de kaart waar over het gaat is de;

MSI R5770 HAWK

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede tip VSD, want die heb ik ook :)
Uitstekende kaart, met zeer acceptabele prestaties. Games als Mafia2 lopen uitstekend op dat ding.

Mijn Crysis 1 en zeker Metro 2033 ging er vlotjes doorheen op een res. van 1280*720. Prestaties zijn echt wel goed voor wat krijgt van deze kaart.

Ik draaide die zelfs nog op een 380W voeding, was net niet net wel :) want principe is ze bestemd voor minimum 400W power supply's.

Voeding, oei, ja... dat is wel iets waar je nog even rekening mee moet houden inderdaad. Ik heb voor de zekerheid mijn 350W voeding toch maar vervangen. Op zich kan het geen kwaad, maar je loopt het risico dat de voeding overbelast raakt, en het is vervelend als je pc steeds spontaan uitschakelt :-)

Toen ik mijn ATI5770 gebruikte had ik mijn 380W voeding. Nu ben ik heel den tijd aan denke om mijn ATI eens in mijn andere pc te plaatsen waar mijn GTX 560 in steekt. Jammere is da ik geen bench scores meer heb van die pc met 380w voeding :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan