SSD keuze. Is deze te gebruiken in zowel oud als nieuw systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaapie1

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Hallo,

Nu is het zo dat ik 250 euro te besteden bij www.redcoon.nl en ik zat te denken aan een SSD.
De prijs van deze (OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB) ligt dicht bij die 250 euro en heeft voorzover ik er iets van begrijp een hoge snelheid.

Mijn vraag is of deze past in mijn huidige pc, en over een maandje mee te nemen is naar een nieuw systeem. Of dat een andere keuze (wel bij redcoon) beter is qua prestaties. Wat geld erbij leggen is geen ramp.

Specs van mijn huidige pc:
Windows 7 (32-bit)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66 Ghz
Moederbord: ASUS P5K
RAM 2GB
NVIDIA GeForce 8600 GTS

Bij voorbaat dank!

Heb je een tegoedbon gekregen omdat een product niet goed was of van familie.
een bedrijf is verplicht geld terug te geven ook als dat niet op de bon staat.
ik zou nog geen ssd komen elke maand worden ze ongeveer 30 euro goedkoper, kan je beter nog ff wachten

Hallo baws,

Het gaat niet om geld teruggave of iets dergelijks maar om vouchers verkregen uit een spaarsysteem te besteden bij Cadooz waarbij redcoon is aangesloten.
Kan mijn huidige pc een SSD gebruiken totdat ik een nieuw systeem koop en de SSD dan mee te nemen? Mag meer dan 250 euro kosten...

Mvg

Als je moederbord S-ATA aansluiting heeft, en jou SSD ook een S-ATA aansluiting heeft dan geeft da geen probleem.

Leuk zo'n PCI-e SSD, maar die is 'slechts' 130 euro boven zijn budget. Dus daar help je hem dan ook niet echt mee he.

@ Jaapie1; de Vertex 3 Max IOPS die jij noemt is een goede. Anders kun je nog aan een Intel 510 120GB denken.
En of het slim is een SSD in dit systeem te doen: je moet er wel rekening mee houden dat je niet de volledige snelheid van de SSD benut (de SSD kan tot SATA600 en jouw pc gaat maar tot SATA300). Aan de andere kant is het wel een goede upgrade die zeker verschil gaat maken.
Maar om de volledige mogelijkheden van de SSD te benutten moet je wel een upgrade doen naar AMD AM3 of AM3+ of Intel socket 1155 of LGA2011 als deze uitkomt, deze ondersteunen allemaal wel SATA600.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de info! De keuze bij Redcoon is helaas niet heel breed, dus ik wacht nog even af totdat ik iets meer weet over mn nieuwe pc. Zodra ik daar aan toe ben maak ik wel een topic aan voor het samenstellen van een pc :)

Leuk zo'n PCI-e SSD, maar die is 'slechts' 130 euro boven zijn budget. Dus daar help je hem dan ook niet echt mee he.

@ Jaapie1; de Vertex 3 Max IOPS die jij noemt is een goede. Anders kun je nog aan een Intel 510 120GB denken.
En of het slim is een SSD in dit systeem te doen: je moet er wel rekening mee houden dat je niet de volledige snelheid van de SSD benut (de SSD kan tot SATA600 en jouw pc gaat maar tot SATA300). Aan de andere kant is het wel een goede upgrade die zeker verschil gaat maken.
Maar om de volledige mogelijkheden van de SSD te benutten moet je wel een upgrade doen naar AMD AM3 of AM3+ of Intel socket 1155 of LGA2011 als deze uitkomt, deze ondersteunen allemaal wel SATA600.

Ik had het bedrag dat hij plaatste niet mee onthouden, dacht dat ie vrij was van buget, ik zou dan gaan voor de Corsair Forced Series, die koste maar 220 euro voor 120GB.

Ja, alleen de Corsair SSD's zijn nou niet echt bijzonder te noemen qua snelheid (in tegenstelling tot gewone harde schijven is dit wel een big deal bij SSD's). Intel, Crucial en OCZ zijn de beste merken, als je daaruit kiest kun je bijna niet fout zitten.

Absoluut, maar prijs kwaliteit zijn zij zeker niet slecht :)

Die merken dat je opnoemd zijn dan ook geliefd bij de echte freaks en benchers :) maar ik geef je zeker geen ongelijk.

Als ik aan de SSD ga beginne, wil ik ineens doorsparen voor ééntje op PCIe ... als we dan toch naar prestatie gaan, dan vrees ik dat de PCIe weer dat ietsje meer zulle zijn, maar dan is de prijs ook wel ietsje meer. Vandaar dat ik der nog mee wacht. Dan geef ik nu liever uit naar een andere video kaart. Kwestie qua keuzes om mijn PCIe slots te verdelen en gebruiken.

Het leuke aan dit topic is alleen dat het niet om jouw keuzes gaat. Als Jaap (ik ga er maar even vanuit dat ie Jaap heet, gezien zijn nickname) 250 euro uit wil geven aan een SSD en ons om hulp vraagt, lijkt het mij verstandig hem een SSD te adviseren die ook daadwerkelijk een meerwaarde biedt boven een normale HDD. En dan kun je de Corsair al wel afschrijven; met bepaalde acties is ie inderdaad fors sneller dan een normale HDD, maar over het algemeen is er geen groot verschil. Dus ook de prijs-kwaliteitverhouding is niet wonderbaarlijk goed, aangezien de kwaliteit met gemak overtroffen wordt door een Intel 510 of een OCZ Vertex 3 / Agility 3.

En die merken zijn niet geliefd door de zogenaamde 'freaks en benchers' puur omdat ze zo snel zijn, omdat ze er leuk uitzien, duur zijn of weet ik veel waarom, ze worden aangeraden en dus geliefd omdat ze gehakt maken van andere SSD's als de Corsairs, Kingstons en Sandisk gevalletjes. SSD's is nog altijd goedkoop = duurkoop, dus ga nou alsjeblieft niet alleen maar zitten geilen op het aantal GB's maar kijk gewoon naar benchmarks, ze zijn er voor om je te helpen kiezen.....

Laatst bewerkt:
Ik snap jou punt :) maar waarom zo'n frustratie in jou context ? ... Je hebt gewonnen hoor!

Frustratie zou ik het zeker niet willen noemen :) Als het zo overkomt; excuus, niet de bedoeling. Vriendjes? :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan