Nieuw Game-systeem rond de 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harbingerofme

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Hallo!
Ik ben op zoek naar een niewe game pc rond de 900 euro.
Ik heb geen beeldscherm/toetsenbord/muis nodig. ook heb ik geen windows nodig, want ik kan het vrij goedkoop ergens anders krijgen.
Ik heb geen verstand van pc's in elkaar zetten, en ik weet nauwelijks iets van de onderdelen af.
de pc mag een beetje lawaai maken.

Verduidelijking:
Budget - 850-920 euro
Doel - Voornamelijk gamen, maar moet ook snel kunnen opstarten.
Omgeving - Mag een beetje lawaai maken, mits het een regelmatig geluid is. (Dus niet: hum bum hrg bum hum)
Assemblage - Kant-en-klaar
Besturingssysteem - Windows 7 compitabel, maar het besturingssysteem hoeft niet bij de bestelling.
Randapparatuur - Ik heb een prima beeldscherm, toetsen bord en muis. eerlijk gezegd mijn beeldscherm is beter dan mijn videokaart op dit moment.
Andere dingen die je moet weten - Ik kan niet "overclocken" Ik weet ongeveer wat het is, maar ik ben zo iemand die niet te veel klooit met wat er uit de fabriek komt. Dus geen overclocken aanraden.

Laatst bewerkt:
Er zijn werkelijk tientallen configuraties die je kunt maken met zo'n budget. Deze configuratie is voor toekomstige uitbreidingen aan het systeem. Ik heb er een SSD ingestopt en een redelijk duur moederbord. Ook is de voeding nu redelijk overgedimensioneerd. De SSD maakt het mogelijk je systeem snel op te starten. Door op wat andere dingen te besparen kun je ook een grotere SSD nemen en wat meer erop plaatsen of juist helemaal weglaten als je het geld liever anders besteed.

Mogelijke besparingen:

moederbord -€50
Voeding -€20
Geen SSD -€84

mogelijke extra's

Aftermarket CPU cooler: €35
Grotere SSD: €20+
Nog grotere grafische kaart: €100+
Dubbele grafische kaarten: (afhankelijk van type en combinatie)
Assemblage: Afhankelijk van waar je besteld

Behuizingen Midi Tower Three Hundred (3x 5,25" extern, 6x 3,5" intern) € 58
Voeding (700 Watt) € 74
GA-Z68MA-D2H-B3 (Intel® Z68 Express) € 123
Core™ i5-2500 (4x 3300 MHz) € 180
Solid State Drive 2,5 inch SATA (40 GB) € 84
Harddisks 3,5 inch SATA (1.000 GB) € 47
DVD-reWriters Serial-ATA € 22
4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB) € 26
AMD Radeon HD6970 € 279,-

Prijzen zijn een indicatie, indien je niet laat assembleren en bij meerdere shops besteld kun je mogelijk nog wat besparen. Assemblage kosten heb ik niet meegenomen, is afhankelijk van waar je besteld (40-60 euro is de norm)

Ik weet een bedrijf die onderstaande configuratie kan bieden voor � 895,00 incl.assemblage exclusief verzendkosten. ik geloof dat ze hiervoor � 12,50 vragen

Kast: Thermaltake A60
voeding: MS-Tech MS-N750-Val 750W ATX
SSD: 60GB Corsair Force 60 2,5" SATA
HDD: 1,0TB Samsung HD103SJ SATA/32MB/7200rpm
CPU: 1155 Intel Core i5 2500 95W 3,30GHz / BOX
Moedebord: Asus 1155 P8Z68-V (rev.3) V/S/GBL/R/DDR3/USB3/ATX
Geheugen: 4096MB DDR3/1333 CompuStocx CL9
DVDRW: Samsung SH-222AB 22x SATA / bulk / zwart
Video: 6950 AMD HIS HD 6950 Fan 2x DVI/2x miniDP/GDDR5 2048MB

Beste Ralpholi, welk bedrijf is dat?
em wampier, je lijstje is zeer uitgebreid, maar ik heb dus geen ervaring met zelf pc's in elkaar zetten, dues bij sommige onderdelen weet ik niet wat je bedoelt.
Zou je misschien voor opheldering kunnen zorgen?
(Bij andere vragen worden er soms lijstjes van azerty.nl bijgevoegd, kan dat misschien?)

Waarom koop je niet alles appart en probeer het zelf in elkaar te steken. Paar maand geleden was ik zelfde aan denke om dus ook een systeem te laten assembleren in een winkel. Na heel veel tutorials van bepaalde onderdelen te bekijken op Youtube ben ik er eindelijk zelf zowa achter gekomen hoe je een pc in elkaar steekt en waar je op moet letten. Mijn upgrade koste uiteindelijk 800 euro, en als ik soort gelijk systeem bekijk in de winkels dan vragen ze der makkelijk 1100 a 1500 euro voor, beetje schandalig.

Uiteindelijk heb ik de stap gezet om zelf te gaan bouwen. Je kan altijd (als je een twede pc/laptop hebt) hulp vrage via het forum.

Uiteindelijk spaar je veel geld uit en kan je dat geld dat je uitspaard spenderen aan betere CPU of zwaardere video kaart etc...

...

Is maar een tip hé, de keuze maken moe jij doen ;)

Laatst bewerkt:
Vsd, is mij toch een beetje te riskant. Mischien volgende pc.
Ronald89 dank je, maar is dit mogelijk uitbreidbaar met meer geheugen?
Allebei nog bedankt voor het snelle antwoord.

Je bedoelt meer werkgeheugen? Dat is zinloos, je pc wordt er niet sneller van als je van 4 naar 8 GB werkgeheugen gaat. Zelfs met de nieuwste games heb je nog genoeg aan 4, ik spreek uit ervaring...

Ok, ik moet het hele lijstje nog eens goed nalopen, maar je hebt echt heel snel geantwoord!

Ok ik denk dat ik degene die je hebt voorgesteld ga kopen, maar moet ik dan niet ook kabeltjes ofzo kopen?
En hoe lang is ongeveer de levertijd?
Verder heb ik een meevaller van 50 euro gehad, dus die ga ik hierin ook steken, enig advies waarin?
Ik dacht persoonlijk hieraan:
http://azerty.nl/0-2963-427500/club-3d-radeon-hd-6870-dual-gp.html
Of deze:
http://azerty.nl/8-749-230178/kingston-valueram-geheugen-.html
Of (ja hier komen al die aanpassingen van):
http://azerty.nl/0-857-363251/wd-caviar-black-wd7502aaex-v.html
Maar als er iets anders belangrijker is hoor ik dat graag!

Laatst bewerkt:
Je kan die 50 euro ook in je zak houden.. Je zit namelijk al goed zo. De videokaart die je voorstelt is slechter dan de 6970. Dat werkgeheugen kan wel, maar dan heb je nog 25 euro en je merkt er niks van, dus zonde van je geld.
Die harde schijf.. Waarom? Dan kun je er beter een tweede Samsung Spinpoint F3 1TB bij zetten, als je dan toch persé je 50 euro kwijt moet.

Wat meer zin heeft: upgraden naar een i7 2600. Ook zou een duurdere kast nog kunnen, maar daar zal je uiteraard niet op vooruitgaan qua prestaties.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt meer werkgeheugen? Dat is zinloos, je pc wordt er niet sneller van als je van 4 naar 8 GB werkgeheugen gaat. Zelfs met de nieuwste games heb je nog genoeg aan 4, ik spreek uit ervaring...

Jep, klopt inderdaad, als ik me niet vergis heeft tot hier toe het zwaarste game nog steeds maar +/- 3.0GB werk geheugen nodig.

Al 't extra geheugen is als je intenst met je pc gaat "werken" ... voor gamen heb je met 4 of 6 GB voldoende.

En wil te dan toch meer resultaat met je geheugen, dan moe je zien da je geheugen koopt van 1333MHz of 1600MHz of hoger ... alleen dat heeft dan effect, en als je dan nog meer wil bereiken, kan je je timings nog eens fijn afstellen in je Bios, dat doe je door naar je SPD te kijken :)

Laatst bewerkt:
Dank voor het antwoord, maar het grootste verschil wat ik zie tussen de i5 2500 en de i7 2600 is de prijs. Denk dat ik die 50 euro maar in software ga steken. Uiteindelijke aankoop zal toch nog 3 weken op zich moeten laten wachten.
Ik zal vraag opgelost aanzetten op het moment dat ik hem aangeschaft.

Het grote verschil tussen de i7 en de i5 is hyperthreading. 95% van de games kan hier toch weinig mee, dus voor een gamepc kun je dat zo goed als negeren. Mocht je veel videobewerking doen of met VM's e.d. werken kan het wel handig zijn

Daarom leek die 50 euro in je zak steken mij ook al de beste optie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan