hdd wordt niet gelezen/gepakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelman

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
hallo,

ik heb mijn computer gisteravond een upgrade gegeven van windows xp naar windows 7. Alles ging goed. maar ik moest wel 1 harde schijf formateren om daar windows op te installeren. ik had toen 2 harde schijfen er aanzitten. maar als ik er 1 harde schijf in de pc heb zitten dan start ie gewoon op, maar als er 2 harde schijfen aanzitten dan geeft ie een soort blue screen en dan start de pc weer opnieuw op. ik heb nog wel belangrijke dingen op mijn 2e harde schijf staan. hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pc fatsoenlijk boot en mijn harde schijf leest zodat ik niet al mijn spullen kwijt ben...

mvg,
Lennard

Hoi,
leg even duidelijk uit wat je precies hebt gedaan. Je kunt Win XP n.l. niet upgraden naar Win 7, dus je hebt wss een clean install gedaan. Bij een upgrade hoef je n.l. geen andere schijf te formatteren.
Waarom je die 2e schijf weer hebt ontkoppeld is me een raadsel. Wat is nu precies het probleem. Als je 1 hdd erin hebt zitten start hij op zeg je, welk besturingssysteem start dan op? Heb je XP nog op de ene schijf staan en Win 7 op de andere? Hoe moet ik dat zien?

Hoi,
leg even duidelijk uit wat je precies hebt gedaan. Je kunt Win XP n.l. niet upgraden naar Win 7, dus je hebt wss een clean install gedaan. Bij een upgrade hoef je n.l. geen andere schijf te formatteren.
Waarom je die 2e schijf weer hebt ontkoppeld is me een raadsel. Wat is nu precies het probleem. Als je 1 hdd erin hebt zitten start hij op zeg je, welk besturingssysteem start dan op? Heb je XP nog op de ene schijf staan en Win 7 op de andere? Hoe moet ik dat zien?

Hij start gewoon windows 7 op, maar als ik mijn 2e hdd toevoeg flipt de pc helemaal en geeft een blue screen(te kort om te zien welke foutcode) en start weer opnieuw op. Op de 2e hdd staan alleen maar films en documenten dus geen windows files

Om je BSOD te laten staan en de foutcode te kunnen lezen kun je het volgende doen:
Windowstoets + Pause/Breaktoets
geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten
Haal het vinkje weg bij de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Om je BSOD te laten staan en de foutcode te kunnen lezen kun je het volgende doen:
Windowstoets + Pause/Breaktoets
geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten
Haal het vinkje weg bij de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Hmm mijn pc pakt de harde schijf nu wel... vaag maarja.
toch bedankt!

Mvg,
Lennard

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan