windows schijf van 40 gb opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldbird

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Ik heb een windows schijf die inmiddels 40gb vol is, terwijl ik toch regelmatig opschoon. Hoe kan dit zo groot zijn en wat kan ik nog meer doen om op te schonen. Ik heb enige tijd geleden herstelpunten verwijderd dit scheelde veel ruimte maar ik weet niet meer hoe dat moet. Kan iemand helpen?

Open de verkenner, ga op de harde schijf of partitie staan, waarvan je herstelpunten wilt verwijderen. Klik met de rechtermuisknop op de bewuste schijf of partitie, ga naar eigenschappen.
Vervolgens krijg je een kader met de afbeelding van harde schijf of partitie.
Bij het tabblad "algemeen" staat een item waar bijstaat "Schijfopruiming".
Als je deze activeert, duurt het misschien even voor het volgende tbblsd verschijnt.
Automatisch kom je op het tablad "Schijfopruiming", kies nu voor het tabblad "meer opties". Hier heb je 3 keuze's. De keuze "systeemherstel" heeft een optie "opruimen". Klik hier op en dan wordt er aan je gevraagd of je zeker weet dat je alle herstelpunten wilt verwijderen, uitgezonderd de laatste. Als je dan hiermede akkoord gaat heb je alle hertselpunten verwijderd, behalve de laatste.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/270736-Herstelpunten-Systeemherstel-verwijderen

gelukt, maar helaas is hiermee weinig ruimte vrijgekomen. Is het normaal 40gb voor vista? wat kan ik nog meer doen om ruimte te besparen?

Nou is 40Gb echt niet meer van deze tijd, waar je hem omruilt voor 1Tb wat je ong. eur. 60,- kost.
Zoals crash al schrijft, Vista op zich neemt al een flinke hap ruimte in beslag.
Tel daarbij op wat je geinstalleerd hebt en opgeslagen, ja dan kom je gauw aan 40Gb.

Bij mij is de map "windows" ook circa 40 gb groot. Ik heb inmiddels de herstelpunten verwijderd wat al 5gb scheelde. Via schijfopruiming van vista kan ik 15 gb op ruimen. Kan ik alles wat vista aangeeft zomaar verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan