Hi Robdeprop,
Ja, met de eerste keer
Internet Explorer zal bedoeld zijn:
in alle fatsoenlijke browsers (Firefox, Chrome, Opera en Safari bv.).
In de eerste plaats zou ik de html beginnen met een goed Doctype (zie m'n handtekening hieronder), en ook de andere
opmerkingen van de html-validator ter harte nemen.
Als Doctype is overigens de Strict-variant aan te bevelen voor nieuwere sites dan van 1999 (toen de Transitional-variant nodig was om de toen oude sites nog goed te tonen). Maar dan mogen tags als <center> niet meer gebruikt worden: dat kan beter geregeld worden met css.
De css-validator
wijst er op, dat "grey" geen kleurnaam is volgens de officiële standaard. Het moet op z'n Amerikaans "gray" zijn, anders pikt Internet Explorer (IE7 in elk geval) het niet op: die blijft een witte achtergrond geven (de rest is tweetalig Engels).
Dan zou ik de horizontale #navbar opbouwen uit een ongeordende lijst:
HTML:
<ul>
<li>...</li>
<li>...</li>
<li>...</li>
</ul>
Hetzelfde voor het verticale menu in de linkerkolom. Dat geeft een betere html-structuur, en is met css goed op te maken.
Tenslotte zou ik in overweging geven, om de "liquid layout" (alles in % van de breedte) nog even te laten zitten als je niet precies weet wat je doet. Ik denk dat een vaste breedte (van bv. 990px) met een gecentreerde pagina net zo mooi kan zijn. Voor de vervolgbladzijden, als de
<div class='content'> gevuld wordt met andere dingen dan een image, voorzie ik anders problemen.
- Voordeel van een vaste breedte is ook, dat je de horizontale menubalk kunt opbouwen uit een strookje images, met een hover-stand die uitsluitend geregeld wordt met css. Dan is alle onmouseover- en onmouseout-javascript en ook het preloaden van de images niet nodig.
- Zie hiervoor bv. deze post in het forum: "CSS hovers i.p.v. javascript rollovers".
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_____
PS: o lala, daar had ik een pauzetje genomen terwijl deze beantwoording nog openstond: nu zit er een kruispost van ErikBooy007 tussen.
Gelukkig niet tegenstrijdig (dat verwachtte ik ook niet)!