Kan niet op google.nl komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Goede avond,

ik heb een vraag en misschien dat iemand me kan helpen.

k heb een laptop met besturing Vista gekregen om na te kijken, hij zat bomvol trojans en virussen, dat is verholpen en ik heb avg er op gezet, tot nu toe is alles opgelost.

Maar vanaf het begin kon ik niet op de site van google komen en nadat de pc opgeschoond is nog steeds niet.

Als ik www.google.nl intikt dan krijg ik dit op mijn scherm:

Kan de webpagina niet vinden HTTP-400

De spelling van de website is correct dus daar zit de fout niet in, maar wat is er dan fout.

Het probleem doet zich voor in IE explorer als ook in Firefox.

Iemand een idee ?

Bij voorbaat mijn dank.

Waarschijnlijk is je hostfile nog aangepast door een trojan. Open met notepad eens het bestand c:\windows\system32\drivers\etc\hosts en kijk of google.nl hierin voorkomt.

The Web server (running the Web site) thinks that the data stream sent by the client (e.g. your Web browser or our CheckUpDown robot) was 'malformed' i.e. did not respect the HTTP protocol completely. So the Web server was unable to understand the request and process it
en
Kan de webpagina niet vinden (HTTP 400)

Internet Explorer kan verbinding met de webserver maken, maar de webpagina kan niet worden gevonden vanwege een probleem met het webadres (de URL). Deze fout treedt vaak op omdat er een typefout in het adres van de website is gemaakt.

Controleer of het adres juist is en probeer het opnieuw.

Misschien is nog niet alle maleware eraf?
Ik zou aanraden om Vista opnieuw te installeren, en als er nog data op staat die in veiligheid te stellen doormiddel van een live-cd

Rogers:
het probleem zit zeer zeker in system32\driver\etc\host zoals je zegt, daar was ik zelf achter gekomen nadat ik deze vraag hier had neergezet.

Het rare is dat als ik naar dat map ga, hosts niet zien is.

Roep ik het via start en uitvoeren dan komt het via kladblok en kan ik het inzien en daar komt google.nl en ook com en nog veel meer voor.

Het geke is dat het alleen lezen is, ik heb op het net gelezen dat ik het moet legen, maar dat gaat niet het is dus alleen lezen, ik kan er niets veranderen.

Ook gek is dat Vista gek is op administrator, ik bedoel sommige progs moet je via administrator openen , in mijn geval kan ik dat niet.

Ook hijackthis zegt dat om de een of ander reden dat host niet veranderd kan worden, en dat ik het handmatig moet doen of met het commando administrator moet worden geopend, echter administrator gaat niet en het bestand is alleen lezen maar niet te zien via het map etc in system32.

Het is verwarrend, ik heb nu geen tijd maar ik wil het wel stap voor stap beschrijven, als ik even tijd heb.

voor zover mijn dank dat je meedenkt, mocht je nog een andere optie om de hosts te benaderen en te kunnen veranderen dan hoor ik het graag, want het probleem zit zeer zeker in dat map.

Rogers:
het probleem zit zeer zeker in system32\driver\etc\host zoals je zegt, daar was ik zelf achter gekomen nadat ik deze vraag hier had neergezet.

Het rare is dat als ik naar dat map ga, hosts niet zien is.

Roep ik het via start en uitvoeren dan komt het via kladblok en kan ik het inzien en daar komt google.nl en ook com en nog veel meer voor.

Het gekke is dat het alleen lezen is, ik heb op het net gelezen dat ik het moet legen, maar dat gaat niet het is dus alleen lezen, ik kan er niets veranderen.

Ook gek is dat Vista gek is op administrator, ik bedoel sommige progs moet je via administrator openen , in mijn geval kan ik dat niet.

Ook hijackthis zegt dat om de een of ander reden dat host niet veranderd kan worden, en dat ik het handmatig moet doen of met het commando administrator moet worden geopend, echter administrator gaat niet en het bestand is alleen lezen maar niet te zien via het map etc in system32.

Het is verwarrend, ik heb nu geen tijd maar ik wil het wel stap voor stap beschrijven, als ik even tijd heb.

voor zover mijn dank dat je meedenkt, mocht je nog een andere optie om de hosts te benaderen en te kunnen veranderen dan hoor ik het graag, want het probleem zit zeer zeker in dat map.

De hosts file dient bijna leeg te zijn. Google e.d. dienen daar zeker niet in voor te komen. De reden dat je de file niet kunt wijzigen is simpelweg omdat je pc nog steeds besmet is. De software probeert te voorkomen dat je dit bestand aanpast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan