• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een excel bestand opslaan als Word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubvandesande

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
L.S.

Ik heb in excel, mijn favoriete programma een makkelijk invoer en samenvoegbestand gemaakt. Echter degene naar wie het gezonden moet worden zegt dat hij alleen dat bestand in Word opmaak wil ontvangen ivm met verdere verwerking (hij moet het in excelzetten met hyperlink of zoiets:confused:) Nou ik heb verder niet door gevraagd omdat het aanleveren van dit soort formulieren bij de hogere in rang en bedrijf erg gevoelig ligt. Mijn vraag is dus kan ik excelbestand dmv vba of indien laatste cel wordt ingevuld dit exporteren naar een word bestand. Dus van xls naar doc. (dus niet docx). Met vriendelijke groet,

Huub.:rolleyes:

Hey Huub,

Dat kan best makkelijk (ik ga er even vanuit dat je excel / word 2007 hebt):

1. Ga naar je bestand.
  2. Klik op de office knop.
  3. Klik in de tab opslaan als op andere indelingen.
  4. Selecteer bij 'opslaan als:' 'Webpagina'.
  5. Klik op 'opslaan'.
  6. Open word.
  7. Klik op 'openen'.
  8. Selecteer het html bestand dat je hebt opgeslagen.
  9. Klik op 'openen'.

Als je het bestand dan opslaat als '.doc' zou het een word bestand moeten zijn. Als je de tabs onderaan niet wil kopieer je de tekst in het bestand naar een nieuw bestand.

Gr,
Tim Nederveen

Maar je bent dan de koppeling tussen het invoer- en samenvoegbestand wel kwijt. Als ik je tenminste goed begrijp.

Richard

Hey Huub,

Dat kan best makkelijk (ik ga er even vanuit dat je excel / word 2007 hebt):

1. Ga naar je bestand.
  2. Klik op de office knop.
  3. Klik in de tab opslaan als op andere indelingen.
  4. Selecteer bij 'opslaan als:' 'Webpagina'.
  5. Klik op 'opslaan'.
  6. Open word.
  7. Klik op 'openen'.
  8. Selecteer het html bestand dat je hebt opgeslagen.
  9. Klik op 'openen'.

Als je het bestand dan opslaat als '.doc' zou het een word bestand moeten zijn. Als je de tabs onderaan niet wil kopieer je de tekst in het bestand naar een nieuw bestand.

Gr,
Tim Nederveen

Helaas, mijn werkgever is niet zo snel. Hij heeft me de versie 2003 tot mijn beschikking gegeven. Scheelt in kosten, denk ik.

Groeten,

Huub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan