Help! Opeens geen draadloze verbinding meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens, nog even een vraagje (wellicht een wat dommere vraag) Op één pc schommelt de internetsnelheid tussen 1 en 155 Mbps. Is het verstandig om de router op 5 ghz te zetten, hoe werkt dit en wat is dit eigenlijk precies? De verkoper zei dat het beter was maar het gaat boven mijn verstand uit... Er staan wel 2 SSID's, volgens mij 1'tje voor 5 GHZ en eentje voor 2,4 waar we nu op surfen.

vaak is de 5ghz band nog weinig gebruikt in de meeste buurten. het bereik is gemiddeld wat minder, maar als er veel apparaten in de buurt zijn kan 5ghz gebruiken wel helpen. instellen van 5ghz is niet anders dan de normale 2.5 band

Wel een Sitecom dus ! Als je dan een Atheros netwerkkaart heb zal je de nieuwste drivers moeten installeren op de laptop !
Is een vaker voorkomend probleem met de Sitecom routers i.c.m. Atheros !

Verder kan je zelf kiezen op welke frequentie je werkt. Je ziet beide frequenties staan in de lijst met draadloze verbindingen !

Wel een Sitecom dus ! Als je dan een Atheros netwerkkaart heb zal je de nieuwste drivers moeten installeren op de laptop !
Is een vaker voorkomend probleem met de Sitecom routers i.c.m. Atheros !

Verder kan je zelf kiezen op welke frequentie je werkt. Je ziet beide frequenties staan in de lijst met draadloze verbindingen !

Oke dan ga ik idd zo even naar die drivers kijken. Maar die 2e frequentie staat niet tussen de draadloze netwerken, ook niet na het 5 tot 10 sec ingedrukt houden van het knopje op de router.

Oke geen idee hoe ik van kanaal moet wisselen? Ergens bij de sitecom wizard?

Dan is jou netwerkkaart niet geschikt voor 5 GHZ en daarom herkent hij hem niet.
Wisselen doe je niet in de router, hij zend beide frequenties uit en het is maar net waar je je op aanmeld. Snappie?
Als je mij het merk ( waarschijnlijk Atheros) en type geeft dan zoek ik even de drivers voor je.

Dan is jou netwerkkaart niet geschikt voor 5 GHZ en daarom herkent hij hem niet.
Wisselen doe je niet in de router, hij zend beide frequenties uit en het is maar net waar je je op aanmeld. Snappie?
Als je mij het merk ( waarschijnlijk Atheros) en type geeft dan zoek ik even de drivers voor je.

Maar hij ziet hem op alle vier de pc's niet? 1 win 7, 2 vista en 1 xp...

Hoe oud zijn de PC's ?
Kan gewoon zijn dat je oudere netwerkkaarten hebt en deze de 5 GHZ gewoon niet herkennen, heb ik ook op twee PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan