updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Hallo,

Ik heb constant de melding dat ik update KB 2538242 moet installeren. Dat is een visual update. Ik doe het steeds en daarna komt het weer. Als ik de pc afsluit, idem dito. Wie kan mij helpen om dit weg te krijgen??

Groetjes RiaFaasse:evil:

is het KB nummer ook het zelfde of dat weer juist niet?

Ja, het is iedere keer hetzelfde nummer. gr. ria

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens bij de update geschiedenis wat het foutnummer van deze mislukte update is.

Er staat helemaal geen foutcode bij. Hij wordt gewoon iedere keer geïnstalleerdl

Het verwijderen van de updates van de Visual C++ runtime gaat samen met het verwijderen van Visual C++ zelf. Wanneer men deze verwijdert vanuit de softwarelijst zijn daarmee ook alle updates verdwenen. Zoek naar Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable. Daarna kan Visual C++ 2005 opnieuw worden gedownload en geïnstalleerd, waarna weer alle updates dienen te worden geïnstalleerd.

Surf nu naar:

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x86)

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x64)

Dat zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen, dus draai Windows Update om ook de laaste versie (volgens mij 2008) te downloaden/installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi,
lees dit artikel ff, verberg de update voorlopig "niet meer weergeven" totdat MS het probleem verholpen heeft. Kijk of de update geïnstalleerd is en verberg hem dan definitief.

Het verwijderen van de updates van de Visual C++ runtime gaat samen met het verwijderen van Visual C++ zelf. Wanneer men deze verwijdert vanuit de softwarelijst zijn daarmee ook alle updates verdwenen. Zoek naar Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable. Daarna kan Visual C++ 2005 opnieuw worden gedownload en geïnstalleerd, waarna weer alle updates dienen te worden geïnstalleerd.
Hallo,
Wilde hem verwijderen uit de softwarelijst, maar ik krijg demelding dat ik de schijf erin moet doen. Wat bedoelen ze????

Hoi,
lees dit artikel ff, verberg de update voorlopig "niet meer weergeven" totdat MS het probleem verholpen heeft. Kijk of de update geïnstalleerd is en verberg hem dan definitief.
Hallo,
Ik las dat het probleem bij windows7 is, maar ik heb nog xp.

gr. ria

In principe is het allemaal 1 pot nat m.a.w. het maakt in dit geval niet uit het probleem is hetzelfde.

Staat je update bij "updategeschiedenis weergeven" als geïnstalleerd te boek? Zo ja kies dan voor de optie "deze update niet meer weergeven".
Als het goed is komt MS binnenkort met een fix op de proppen, of voer de instructie van dorado uit. De schijf die gevraagd wordt is de originele XP cd.

is niet mogelijk om aan te geven dat ik de updates niet meer wil laten weergeven.
Staat je update bij "updategeschiedenis weergeven" als geïnstalleerd te boek? Zo ja kies dan voor de optie "deze update niet meer weergeven".
Als het goed is komt MS binnenkort met een fix op de proppen, of voer de instructie van dorado uit. De schijf die gevraagd wordt is de originele XP cd.

Tegenwoordig heet het "update verbergen" o.i.d. Selecteer de bewuste update, klik rechts en als het goed is krijg je dan die optie.
N.B. Als je direct op een vorige vraag reageert (zonder dat er iemand anders tussenzit) hoef je niet te quoten, dat bezorgt mij alleen maar werk. Je kunt een regel quoten uit een bericht om daar een reactie op te geven, het is niet gangbaar om een bericht in z'n geheel te quoten.
Daarbij doe je eerst de quote en daarna de reactie, zie de aanpassingen die ik eerder in je berichten heb gemaakt. #8 b.v.

dat heb ik geprobeerd, maar de optie komt niet. heb ook de cd van xp erin gezet, maar ook dat werkt niet. Denk dat ik morgen maar verder ga, is al zo laat, bedankt dat je op deze tijd mij nog antwoord geeft en sorry dat ik het via quote heb gedaan, ik wist dit niet. Hoop dat ik er morgen uitkomt. Het is heel lastig, als je de hele dag die update ziet verschijn. Wens jullie een goede nachtrust. groetjes ria

Geeft niet hoor, zet anders de auto-update voorlopig uit of op handmatig. Ik geloof dat je die optie ook alleen krijgt als update op handmatig staat, maar dat weet ik niet zeker.
Groetjes.

De optie van Mik Zjegger is m.i. het makkelijkst te realiseren, maar ik ben van mening dat het wss geen oplossing is, maar symptoonbestrijding.

Als je de updates wilt verbergen zodat ze niet meer worden aangeboden:

Ga naar Configuratie scherm>Beveiligingscentrum.
Klik onderin in het scherm op Automatische updates.
Vink de 3e optie aan (Kennisgeving over updates ontvangen, maar de updates niet automatisch downloaden of installeren).
Klik OK.

Als de problematische update weer wordt aangeboden verschijnt in het systeemvak een geel icoontje.

klik op het gele icoontje en selecteer Aangepaste installatie.
De-selecteer de problematische update.
Klik op Sluiten (of Downloaden als er updates zijn die je wel wilt installeren).
Selecteer Ik wil geen kennisgeving meer ontvangen.... (dit kan later weer herstelt worden in het Beveiligingscentrum).
Daarna kan je de updates weer instellen op automatisch indien gewenst.

Windows zal je voorlopig niet meer lastig vallen met deze update totdat je dit zelf weer aanpast.
Andere updates krijg je gewoon normaal aangeboden.

Indien de update voor jouw systeem geschikt is maar de installatie faalt:
Kijk in de updatelog voor meer details.
Ga naar Start>Uitvoeren en typ: %windir%\Windowsupdate.log
Klik OK
Plak de log op het forum.

De andere optie is de Visual C++ Redistributable Packages te verwijderen via het Configuratiescherm: Combineer [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl. Selecteer hierin de te verwijderen programma's -> rechtsklik verwijderen. Download hierna de eerder aangegeven Visual C++ Redistributable Package in mijn vorige reactie en draai vervolgens Windows update om de meest recente versie te downloaden en te installeren. Dit is nl. die van 2010. Laat ze allemaal staan, want dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen.

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!! Heel erg bedankt!!! Eindelijk zonder de hele dag te moeten updaten.

Sorry dat ik nu hier weer contact op neem, het ging niet meer bij snel reageren, maar een half uur geleden begon het weer opnieuw met de update. dus ben weer terug bij af. help!!!!!! gr. ria
De optie van Mik Zjegger is m.i. het makkelijkst te realiseren, maar ik ben van mening dat het wss geen oplossing is, maar symptoonbestrijding.

Als je de updates wilt verbergen zodat ze niet meer worden aangeboden:

Ga naar Configuratie scherm>Beveiligingscentrum.
Klik onderin in het scherm op Automatische updates.
Vink de 3e optie aan (Kennisgeving over updates ontvangen, maar de updates niet automatisch downloaden of installeren).
Klik OK.

Als de problematische update weer wordt aangeboden verschijnt in het systeemvak een geel icoontje.

klik op het gele icoontje en selecteer Aangepaste installatie.
De-selecteer de problematische update.
Klik op Sluiten (of Downloaden als er updates zijn die je wel wilt installeren).
Selecteer Ik wil geen kennisgeving meer ontvangen.... (dit kan later weer herstelt worden in het Beveiligingscentrum).
Daarna kan je de updates weer instellen op automatisch indien gewenst.

Windows zal je voorlopig niet meer lastig vallen met deze update totdat je dit zelf weer aanpast.
Andere updates krijg je gewoon normaal aangeboden.

Indien de update voor jouw systeem geschikt is maar de installatie faalt:
Kijk in de updatelog voor meer details.
Ga naar Start>Uitvoeren en typ: %windir%\Windowsupdate.log
Klik OK
Plak de log op het forum.

De andere optie is de Visual C++ Redistributable Packages te verwijderen via het Configuratiescherm: Combineer [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl. Selecteer hierin de te verwijderen programma's -> rechtsklik verwijderen. Download hierna de eerder aangegeven Visual C++ Redistributable Package in mijn vorige reactie en draai vervolgens Windows update om de meest recente versie te downloaden en te installeren. Dit is nl. die van 2010. Laat ze allemaal staan, want dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen.

Zoals ik al verwachtte, was de eerste optie geen consistente oplossing, maar symptoombestrijding. Voer dus de laatste instructie uit:

Verwijder de Visual C++ Redistributable Packages via het Configuratiescherm: Combineer [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl. Selecteer hierin de te verwijderen programma's -> rechtsklik verwijderen.

Download hierna de eerder aangegeven Visual C++ Redistributable Package in deze posting en draai vervolgens Windows update om de meest recente versie te downloaden en te installeren. Dit is m.i. die van 2010. Laat ze allemaal staan, want dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan