Hoe kan ik een Blog inbouwen in de website

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
De naam zegt het al... hoe kun je een blog inbouwen in de website.

Zou dat graag doen zoals in deze voorbeeld site: http://www.sledehonden.be/blog.html

Is dit helemaal zelf gemaakt in html of is dit een blog die in de site is ingebouwd?

Groeten,

Marc

tja,
dit kan html zelfgemaakt zijn maar dit kan ook wordpress zijn (volgens mij)

maar hoeveel ervaring heb je? als je een beetje PHP en MYSQL ervaring hebt kun je simpel een blog maken.
1. database maken met blognummer, titel, inhoud, datum
2. pagina maken waar je titel inhoud en datum kan invoeren en dat het dan in de database komt
3. pagina die resultaten uit de database laat zien (eerste blog 1 onderaan laatste blog bijv 9 bovenaan)

Het is eveneens mogelijk om wordpress op een subdomein van jouw domein te installeren.
Bijvoorbeeld je hebt in eerste instantie:
www.mijndomeinnaamzonderwoordpress.nl
En dan zou je kunnen aanmaken:
www .mijndomeinnaamzonderwoordpress.nl/ subdomeinmetwordpress

Hallo allemaal,

Had inderdaad ondertussen gezien dat de site met weebly gemaakt is. Met php moet ik nog beginnen, dit zal waarschijnlijk ook zo snel niet aan te leren zijn.

Ik weet niet zeker of ik het juist zeg... maar wanneer ik een subdomein aanmaak dan krijg ik dat voor mijn gewone domein te staan. Zou graag toch een geheel zien in de layout. (wil ook hetzelfde menu en kleuren houden)

Nu zou ik dus het volgende krijgen bij een subdomein:
www.subdomein.mijndomeinnaamzonderwoordpress.nl

Dit is zoals het er bij dw webhosting eruit zou komen te zien.

Groeten,
Marcel

waarom vervalt de www bij een subdomein, weet niet hoe dit werkt?

tja,
dit kan html zelfgemaakt zijn maar dit kan ook wordpress zijn (volgens mij)

maar hoeveel ervaring heb je? als je een beetje PHP en MYSQL ervaring hebt kun je simpel een blog maken.
1. database maken met blognummer, titel, inhoud, datum
2. pagina maken waar je titel inhoud en datum kan invoeren en dat het dan in de database komt
3. pagina die resultaten uit de database laat zien (eerste blog 1 onderaan laatste blog bijv 9 bovenaan)

Vraagje... :)

Kan ik dit ook met weinig php en mysqyl ervaring? Weet heel klein beetje van html code en heb zelf via templates en code mijn eigen site gemaakt.

Wil van losse blogs die nu op wordpress staan via dreamweaver op mijn site krijgen.

Is er standaard code wat ik kan gebruiken?

Groet!
maaike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan