Advies gevraagd nieuwe PC 850 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet echt goed koop

heb je nog breedte problemen want je kan ook een atx kast vinden van minder dan 40CM hoog
bij voorbeeld de Lian Li PC-A05N zijn afmetinge zijn :

Breedte 210mm
Diepte 490mm
Hoogte 381mm

of de een van de andere lian li kasten niet goed koop wel goed
http://tweakers.net/pricewatch/240471/lian-li-pc-a06f.html#tab:info
of
zie deze vergelijking
http://tweakers.net/pricewatch/240471/lian-li-pc-a06f.html#tab:info
want met de aanpassing met ATX naar micro atx veranderen ook de specs van het Asus V Pro bord.

vraag is namelijk ook wat heb je intern minimaal nodig aan uitbreidings mogelijkeheden
nu is dat 1 optical + 1 x sdd (ga je die als bootschijf gebruiken (denk het wel omdat je een Sata 6.0Gb/s SSD kiest, of als cache voor de 1TB schijf (sata 3.0Gb/s (dat kan namelijk met een Z68 type moederbord vraag is wil je het gebruiken. (zo ja kijk dan naar een kleinere SSD want 64GB is daar een beetje groot voor.) mijns inziens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Link werkt niet. Lian Li vind ik ook wel mooie en vooral degelijke kasten. Maar helaas, dit merk heeft alle aansluitingen bovenop, en ik heb beperking in de hoogte. Aan/uit zou ik nog wel kunnen bedienen, maar usb en audio met een kabeltje zal niet lukken.
Dus zoek ik vooral behuizingen met alles aan de voorkant.

De uitbreidings mogelijkheden zijn niet zo belangrijk. Ik denk dat ik niet zal uitbreiden.

Ik heb ook gedacht over kleinere SSD, Intel 20GB. Maar die is duurder dan Crucial M4 64 GB. Ik ben van plan Win 7 en alle grote programmas op SSD te zetten en harde schijf te gebruiken voor opslag.

mmm dan is 64GB heel snel vol
want zoals je weet is windows 7 niet al te klein en de mappen programmafiles en windows worden heel snel heel groot.
en zo zijn er nog meer mappen die groot worden

dit zou ook een optie kunnen zijn door zijn geringere hoogte is ook meer ruimte voor hem om te ventileren , je moet nooit een pc helemaal klem zetten

het is de Cooler Master Elite 360 zwart hoogte 36 cm en usb / audio op het front
http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6056
of deze link
http://tweakers.net/pricewatch/240692/cooler-master-elite-360.html#tab:info
ps de link niet overtypen maar gewoon aan klikken.

mag ik je tevens aanraden af te stappen van je crucial 64GB keuze en te kijken naar de SSDs van OCZ die is een stuk sneller in schrijven ( je gaat dat verschil merken en voor die 4 of 5 euro prijs verschil hoef je dat niet te laten
de garantie is voor beide even lang dus ook daar is er geen reden om voor het veel langzamer schrijvende crucial te kiezen.

ben je specifiek gebonden aan salland of het je intresse in andere opties?
waar je altijd minimaal 3 jaar garantie op je computer krijgt + installatie en mogelijk minder betaald.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Crucial juist betrouwbarer was dan OZC. Maar dat heb ik van horen zeggen.
Nee, ik ben niet gebonden aan Salland, maar installatie met 3 jaar garantie vind ik wel een pluspunt.

geloof niet alles wat gezegd word, soms zitten er commerciele gedachten achter. om je iets te laten kopen.
er zijn zat testen van alle soorten hard ware waar uit blijkt of iets wel of niet goed is.

en 3 jaar garantie krijgt je feitelijk standaard als je goede hardware aan schaft.
Asus / Crucial / OCZ / Western Digital / Intel / en nog wat merken geven allen 3 jaar garantie (de vraag is hoe word je garantie afgehandeld
kingston geeft standaard Life Time garantie wat neer komt op zolang als je computer leeft of als jij het blijft gebruiken. lang dus

de vraag is in welke regio woon je , ik ga er van uit dat salland niet zover van jou weg zit anders zou je een ander bedrijf nemen.
ik zal eens voor de gein uit zoeken wat ik voor een zelfde configuratie kwijt ben via mijn relaties. en die zorgen ook voor installatie en uitleg / evt custom installatie van windows niet een basis installatie. en voor mijn relaties geld
3jaar garantie is een eerste vereiste anders leveren ze niet aan mij.

salland bied gewoon 3 jaar garantie zolang zij de assemblage doen
als het niet zo blijkt te zijn dan is het illegaal en mag je claimen want zij verkopen een product (met de zo genoemde garantie)

het is geen commerciele gedachten heel veel webshops leveren 1 jaar tot een antal jaar garantie bij het product

Laatst bewerkt:
ik ken salland van enkele aankopen die ik daar in het verleden bij hun deed
was niet zo tevreden over hun 3 jaar garantie afhandeling

sinds kort haal ik mijn zaken gewoon direct bij de distributeur ben daar 1 goed koper uit 2 , heb ik direct contact met de leveranciers van mijn producten en ja ik krijg altijd 3 jaar garantie of meer of ik nu zelf de assablage doe of laat doen. door wie dan ook.

niet iedereen kan het direct bij de distributeur halen zonder btw
daarvoor heb je een bedrijf nodig (en voor prive gebruik mag het eigenlijk niet eens)

dus dat verhaal is leuk maar de TS heeft er niks aan
hier heb je nog een shopreview over salland klikerdeklik
salland is betrouwbaar en heeft goede service

Laatst bewerkt:
ik heb geen problemen met dat, ben reseller, met kvk. dus wat wil ik, nog meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan