Game pc [2000]

Status
Niet open voor verdere reacties.

squidward1990

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Hallo,

Mijn pc is al zo verouderd dat ik wel toe ben aan een nieuwe.
Mijn budget is ongeveer 2000 euro.
Ik wil de pc voor school gebruiken en gamen.
Mijn samenstelling ziet er nu zo uit.
Winkelmandje
Nu wil ik ook graag mijn CPU en GPU voorzien van waterkoeling.
Vooral omdat het er mooi uitziet en een stuk stiller is.
Ik heb daar niet zoveel verstand van dus.
Mijn vragen zijn:
Is mijn samenstelling goed?
Kan iemand mij een waterkoelingssysteem samenstellen?

eisen van de waterkoeling. krachtig genoeg als ik bijvoorbeeld ga overclocken of en extravideokaart toevoeg. En het liefst een reservoir wat je in een bay kunt zetten zodat deze mooi in de kast verwerkt is en niet zichbaar is van buiten. gezien dat de kast toch groot genoeg is.

Alvast heel erg bedankt

Hooi squidward,
Voor zo een systeem zo als jij wil kopen kan je waterkoeling bij deze
webwinkel http://www.aquatuning.nl/ . Bij deze mensen kan je ook
advies vragen voor aangepaste waterkoeling voor je systeem.
Of kan je kiezen tussen kant en klaar systeem die past in jouw kast. Let
op dat kast full-touwer is (genoeg groot) dan heb je geen problemen
om alles lekker in te bouwen.
Succes..:thumb:

Corsair H100 is goed genoeg voor een goede overklock en simpel te installeren

Maar die H100 is voor alleen voor cpu toch? is een vast systeem al.
Is verder mijn systeem prima om weer een paar jaar verder te gaan?
en trekt de voeding alles?
Ook al ik uitbreidt of kan ik beter als ik er bijvoorbeeld een tweede hd6990 in gaat dat ik dan een grotere voeding aanschaf?

Bedankt dan zal ik ff vragen bij aquatuning hoe of wat.
Neem aan dat mijn kast groot genoeg is om alles ik kwijt te kunnen.

leuke pc al mag ik zeggen dat ik in jou configuratie minimaal 2 zaken mis

1 als je gaat gamen etc is alleen een SSD schijf niet voldoende.
2 nog belangrijker je besturings systeem dat kost je ook al gauw 100 euro..

verder 750 watt is niet echt veel met zo'n monster van een video kaart die trekt in zijn uppie al gauw 400 Watt..
en de 2600k is ook niet alte zuinig..

als ik je wat mag aanraden zou ik de P8Z68 Deluxe vervangen voor een P8Z68 V Pro reden (een van de extra functionaliteiten word niet ondersteund door het deluxe moederbord en wel door de V pro (ja hij heeft wat minder andere functionaliteiten maar
het niet gebruik kunnen maken van de IGP capaciteiten van de I7-2600K lijkt mij ook wel een reden voor deze optie..

en het andere lijkt mij juist handig als je een lichtere SSD extra aanschaft (kleinere dus) wel SATA III + een SATA III grote HD en die samen voegt via de extra functionaliteit van het Z68 moederbord. dan heb je een rappe 120GB bootschijf + een Hele Rappe Groter dan 1TB SATA Fysieke disk die door de kleine SSD schijf van schrijfcache word voorzien.

en kijk ook eens naar de HAF X kast van cooler master.

Jij kiest voor deze 'Cooler Master Cosmos S - Fulltowermodel'
maar mijn voorkeur gaat naar 'SilverStone TJ09'.
Als je voor videokaart wil waterkoeling gebruiken moet je
eerste zien hoe koelt huidige koeling van dat kaart
en dan pas als dat niet goed is GPU waterblok kopen
en installeren (toevoegen).

leuke pc al mag ik zeggen dat ik in jou configuratie minimaal 2 zaken mis

1 als je gaat gamen etc is alleen een SSD schijf niet voldoende.
2 nog belangrijker je besturings systeem dat kost je ook al gauw 100 euro..

verder 750 watt is niet echt veel met zo'n monster van een video kaart die trekt in zijn uppie al gauw 400 Watt..
en de 2600k is ook niet alte zuinig..

als ik je wat mag aanraden zou ik de P8Z68 Deluxe vervangen voor een P8Z68 V Pro reden (een van de extra functionaliteiten word niet ondersteund door het deluxe moederbord en wel door de V pro (ja hij heeft wat minder andere functionaliteiten maar
het niet gebruik kunnen maken van de IGP capaciteiten van de I7-2600K lijkt mij ook wel een reden voor deze optie..

en het andere lijkt mij juist handig als je een lichtere SSD extra aanschaft (kleinere dus) wel SATA III + een SATA III grote HD en die samen voegt via de extra functionaliteit van het Z68 moederbord. dan heb je een rappe 120GB bootschijf + een Hele Rappe Groter dan 1TB SATA Fysieke disk die door de kleine SSD schijf van schrijfcache word voorzien.

en kijk ook eens naar de HAF X kast van cooler master.

Huh wat raar dacht dat ik deze erin had gezet.
Nou mijn bedoeling daarmee was 2 keer samsung f3 in raid 0 te zetten. Maar het betere is dus die 120gb ssd. en dan nog een van bijvoorbeeld 30 gb te kopen en een hardeschij van 2tb?

Wat is het IGP capaciteit?
Wat zijn vooral de verschillen in functionaliteiten die ik dan ga missen met die V pro?
Wat voor voeding zou jij aan denken een850 watt?
Ik heb ff gekeken dat is ook een leuke kast.
Maar waarom mij die aanbevelen?

Over de waterkoeling.
Ik wil gewoon een hele stille computer en zo stof vrij mogelijk.
En ik weet dat de hd6990 een behoorlijke warmte ontwikkelt en dus zal de fan ook wel niet geruisloos zijn en met de waterkoeling heb ik het een stuk stiller.

Ik heb net ff gekeken de IGP is de grafische functie die de cpu toch heeft?
Maar dat heb ik toch eigenlijk helemaal niet nodig daarvoor heb ik die videokaart toch?
of zie ik dat verkeerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het artikel gelezen maar zover ik er wat van snap ligt het aan de chipset maar als je de z68 hebt zit je toch sowieso goed.

En tja ik kan wel wachten maar daarna komt vast ook wel weer wat beters uit.
Ik ga wel gewoon voor deze socket. Voor zwaar gamen moet het toch meer dan voldoende zijn?

Over die ssd caching ga ik dat tijdens gamen en zo merken of heeft het weinig nut?

er valt eigenlijk niet veel aan toe te voegen de pc die je nu bij elkaar hebt geklicked is zeer krachtig

water koeling kan je installeren maar het is niet simpel (heb het zelf nooit gedaan)
de HD6990 klinkt als een stof zuiger als je deze volledig gaat bellasten
als je daar echte moeite mee hebt dan kun je ook een stille kast aanschaffen die daar speciaal voor dempt klikerdeklik deze bijvoorbeeld
ik zou er zelf een 800watts voeding in zetten klik deze bijvoorbeeld

dat SSD cache gebeuren zou ik achter wegen laten SSD's hebben namelijk een schrijf limiet en dat berijk je zo als je ze in cache zet

Ik heb wat dingen bekeken waterkoeling blijkt niet zo enorm moeilijk te zijn.

Nu nog even over het moederbord. misschien dat jij mij daar ook mee kan helpen. Kreeg dus het verhaal dat de v pro beter was voor een IGP door een boost. Maar heb ik dat nodig. en de cosmos s heeft 4 usb poorten voor de v pro heeft maar 2 extern en de deluxe 4.

Over de voeding.
Als ik later een extra videokaart er aan toe wil voegen zal ik hier zeker niet genoeg aan hebben of wel? is het handig een voeding van zeg maar 1000W te halen of pas te doen naar dat het blijkt dat er te veel stroom wat getrokken als de tweede videokaart erin zit.

Oke dus dat SSD heeft weinig nut.
Zal ik dan gewoon 2 HDD nemen en die in raid 0 zetten?

Zijn er mensen met waterkoeling ervaring die mij een set kunnen samenstellen. Met als eisen. Dat ik het mooi in de kast weg.

Dus een 3x120mm radiator gezien deze boven in de kast kan. een reservoir die verwerkt kan worden in een bay of dual bay zodat deze mooi weg is en van buiten niet te zien is.
En als derde als ik een extra videokaart eraan toevoeg dat ik in deze lus kan zetten.
De waterkoeling mag zo min mogelijk zichbaar zijn van buiten de kast. er komt ook zwarte koelvloeistof in.

als je een extra videokaart er bij wilt plaatsen dan is die 1000W voeding wel een goede keuzen

een SSD heeft wel nut alleen niet in cache altans tis een hele dure oplossing

IGP is de graphics die in de cpu zit maar die ga jij niet gebruiken

OKe. Dus direct maar voor een 1000 watt gaan.

Euhm dus het best is 2 harddisks in raid 0?

Iemand die mij nog wat meer kan vertellen over waterkoeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan