Windows 7 start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

calle1977

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Hey allemaal.

Ik heb sinds kort een raar probleem dat waarschijnlijk hardware gerelateerd is maar wil toch even jullie mening.

Mijn pc (istart 9200 van Packerd Bell) start sinds kort niet meer op. Hij blijft of hangen op het packerd bell scherm (waar de opties voor de bios en dergelijke staan) of hij hangt bij de melding dat deze verkeerd afgesloten is en waar je de verschillende opties hebt zoals systeemherstel. Het systeemherstel heb ik eens kunnen opstarten maar die geeft aan dat het niet mogelijk is en na het opnieuw opstarten hangt hij weer.
Ook hangt hij sosm op het Windows start logo.

Het rare is als hij al tekst weer wil geven zoals het systeemherstel, dat dan de tekst bv maar half in beeld staat (de rest is weggevallen) en hij nergens meer op reageerd. Ook het opstarten via de cd werkt niet. Hij wil wel maar wederom blijft hij hangen. Ik dacht in eerste instantie aan de videokaart of het geheugen maar dan zou ik wel een piepsignaal krijgen. Dit is echter niet het geval.

Wat hij ook soms doet is dat hij opstart, de ventilators gaan aan de slag (beeld is en blijft dan zwarte. De monitor spingt niet aan) en dan zie ik hem weer opstarten (en wederom gaan de ventilators werken). Mijn vermoeden is nu dat het misschien ook wel cpu of moederbord kan zijn.

Als ik nu al eens in de safe mode kwam maar helaas zo ver gaat hij niet. Helaas ook geen extra HD om te testen of het misschien aan de installatie ligt (of MBR). Alvorens ik dingen ga kopen om te testen wil ik graag jullie mening.

Tip: Verwijderd overbodige USB-poorten die niets met het opstarten te maken hebben. Verwijder alles dan je toetsenbord en muis.
Mocht je verderkomen sluit dan één voor één weer alles aan.

Mocht dit niet zo zijn, probeer eens wat hardware met andere pc's te vervangen. (Ook al heb je geen extra HD)
Daar bedoel ik mee omwisselen om te kijken of er ergens een onderdeel kapot is.

Ik heb niet je hele verhaal gelezen. Maar probeer dit eens: Windows schijf erin (recovery cd denk ik in het geval van een laptop) -> Opstartherstel
Werkt soms wel en soms niet...

Opstarten van CD werkt niet. ik dacht dit dus ook te doen maar hij wil nog van hd nog van cd opstarten. Hij blijft dan al gelijk hangen. Helaas geen extra onderdelen om te testen dus ik ben al aan het ronselen bij collega's. Ik kan het ook proberen zonder videokaart/geheugen. Dan zou ik een piepsignaal moeten krijgen. Zodra ik deze weer erin doe en hij piept niet ligt het daar niet aan toch?
Dan blijven of de MBR/HD of CPU moederbord nog over :-(

En het (RAM) geheugen dan?
Heb je de USB's er al eens uitgehaald?

:o

Ik heb de pc laten starten met alleen toetsenbord en muis aangesloten..helaas hetzelfde resultaat. Ik heb 2 geheugenslots en heb 1 geheuegenkaart laten zitten, de andere geprobeerd, en ook in het andere slot de geheugenkaartjes getest. Allen met hetzelfde resultaat.

Het is gunstig om dingen uit te sluiten.
Alles wat nu nog de oorzaak kan zijn is de HD, het moederbord, de processor en/of de videokaart.
Aangezien je de piepsignalen niet hoort, kun je de laatste misschien ook uitsluiten.

Ik verneem graag ook van een mededenker een ander antwoord en van jou/u meer informatie als je andere hardware hebt gebruikt.
Tot dan zal ik niet veel kunnen betekenen voor je.
Mijn excuses,

Succes,

Kan je in je bios wel instellen dat er vanaf een cd moet worden gestart? Of lukt dat niet eens?

Kan je in je bios wel instellen dat er vanaf een cd moet worden gestart? Of lukt dat niet eens?

Als ik de BIOS inkom dan kan ik dat instellen. Staat nl als nr aangegeven dus zodra ik een cd erin stop moet ik ergens op drukken om niet van cd op te starten (of was het juist wel..maakt verder ook niks uit).

Ik vraag mij wel af hoe ik het moederbord of CPU zelf kan testen maar zal eens beginnen met de videokaart eruit te halen en kijken of er piepjes ontstaan. hetzelfde met de geheugenkaarten er allebei uit te halen.

De HD zal ik ergens in een andere PC als slave moeten hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan