skype, msn en wow doet het niet. internet wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
hallo

mijn skype, msn en world of warcraft doet het niet.
terwijl internet het wel gewoon doet.
en op de andere computer doet hij het ook niet.
beetje raar vind ik.
ligt dat aan microsoft? dat de server er uitligt?

groeten

Staan er misschien bepaalde poorten dicht in je router of firewall ?

Groeten Marcel

Staan er misschien bepaalde poorten dicht in je router of firewall ?

Groeten Marcel

Ik weet zo niet de oplossing, maar wellicht heb je er wat aan dat skype gebruikt maakt van TCP EN UDP, dus wellicht dat het UDP protocol ergens geblokt wordt zoals marcel hier al een voorzetje geeft? Dat geeft wellicht aan waarom internet wel werkt en skype niet

Ik weet zo niet de oplossing, maar wellicht heb je er wat aan dat skype gebruikt maakt van TCP EN UDP, dus wellicht dat het UDP protocol ergens geblokt wordt zoals marcel hier al een voorzetje geeft? Dat geeft wellicht aan waarom internet wel werkt en skype niet

geldt het ook het zelfde voor msn, wow en voor de wii COD online? want ik krijg steeds het zelfde probleem.

en hoe moet je dan op je router komen? want als ik 192.168.2.1 doe wordt de url niet gevonden.
of heb je daar een andere manier voor? het gaat om een gigaset sx762 WLAN dsl.

groeten

Open via Start>>Uitvoeren, type "CMD" en in het command prompt venster typ je "ipconfig" en zoek de regel waar staat "default gateway", dat is het IP adres wat je in je browser moet invoeren.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
die wordt dan weer niet geopend. dan staat er 'kan de url niet vinden'

zijn er ook nog andere mogelijkheden?

groeten

Om je router te configureren zou ik je wel willen adviseren dit bekabeld te doen en niet draadloos (hoewel draadloos ook gewoon moet werken)

Wel IP adres kwam er tevoorschijn nadat je ipconfig intypte ?

Probeer in je browser ook als volgt in te typen: http://ipadres

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan