Hardware veilig verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem met mijn externe harddisk WD 640 GB 7200 rpm 16 MB cache Sata 2 harddisk.

Hardware veilig verwijderen lukt niet met dit extern schijf , krijg telkens de melding dat hij in gebruik is. Alleen de pc gebruikt hem niet , indexering staat uit op dit schijf. heb geen wisselbestand daarop zitten . Tracks worden geleegd met CCleaner ,en andere toepassingen zoals bij VLC leeg ik ook de geschiedenis ,tracks etc. er wordt niks naar dat schijf geschreven dat weet ik zeker. Dat weet ik door het geluid die de schijf maakt als hij aan het schrijven/lezen is. en door de cpu gebruik die is op 0% dus er wordt niks geschreven of gelezen... Unlocker vindt geen blokkerende processen....
hij werkt onder maximaal presteren dus ik moet wel hardware veilig verwijderen gebruiken.

Ik werk met Windows 7 Home Premuim SP1

Kunnen jullie mij verder helpen?

M.v.g G.Tasgin.

NTFS ,vergeten bij te melden. > overgens heb ik dit probleem alleen met dit schijf, usb stick van 8 Gb en geheugenkaarten en daarmee lukt het gewoon hardware veilig uitwerpen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit probleem soms ook met externe hdd's. Als je bijvoorbeeld programma's gebruikt zoals MagicDisc of Deamon tools en je hebt het cd'tje al geunmout staat hij meestal nog als geladen en is het nodig om een andere image te laden van een andere schijf.
Meerdere programma's laden soms nog de gegevens van de hdd/ssd.
Als de pc afgesloten wordt sluit Windows automatisch de programma's die de schijf eventueel gebruiken. Daarna kun je de HDD/SSD veilig uit doen.
Als je de HDD/SSD tijdens Windows wilt uitzetten kun je het beste nog alle programma's nalopen of die nog de HDD/SSD gebruiken.
Meestal kan het geen kwaad als je de programma's al hebt nagelopen maar als je echt g1 risico's wilt lopen kun je het beste de pc eerst uitzetten en daarna de externe hdd/ssd.

ik reset mijn computer en trek ik de kabel eruit ,werkt net zo goed maar wel iriterent en de schijf heb ik in het begin geformatteerd naar NTFS . de partitie is niet gecomprimeerd ,indexeren staat uit zowel elke mogelijk opties staan gewoon uit ,ik kan er nog wel paar keer langsgaan maar ik weet gewoon zeker dat hij niet wordt gebruikt. de register clean en defrag heel vaak , geen enkele fouten of missende deeltjes , ik weet niet niet meer.. misschien dat ik vaak de zelfde usb-poort gebruik?

Een voorbeeld bij mij, ik doe net mijn externe hdd aan en wanneer ik probeer uit te werpen wordt er aangegeven dat mijn schijf gebruikt wordt.
Het is gemaakt om de hdd te beschermen wanneer er bestanden geschreven/verwijderd worden tussen de pc en de externe hdd.
Als je cker weet dat de hdd niet gebruikt wordt kun je de hdd uit doen.

Denk dat je File System bedoelt.

FAT staat voor File Allocation Table en is een file system.
NTFS staat voor New Technology File System

FAT is een file system.
NTFS is ook een file system.

Dat denk ik niet maar dat weet ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan