Na beeldstuurprogramma fout geen beeldscherm meer! HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Beste,

ik heb een dringend probleem!

Vanmorgen starte ik mijn Sony Vaio PCG-3A1M op en kreeg ik een melding waarvan ik enkel kon lezen dat het i.v.m. het beeldstuurprogramma gaat.

Nadien kreeg ik allerlei strepen op mijn beeldscherm waarna mijn pc zichzelf afsloot.
Nadat ik terug rebootte, kreeg ik na lange tijd niets meer op het scherm, enkel zwart ...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Nee niets, daar dacht ik namelijk ook eerst aan maar als ik opstart brandt enkel mijn Power lampje + hoor ik de fans wel te keer gaan, maar ik krijg zelfs geen enkele letter op het scherm

Oh okay, ik ben bang dat de of je videokaart in je laptop niet goed meer werkt, het moederbord wellicht kapot is of dat er iets met je beeldscherm is. Ik zou als ik jou was toch contact opnemen met sony, of een computerzaak, zoals mycom of paradigit. Misschien dat zij het kunnen repareren.

Damn dat is balen :s nou toch bedankt voor de snelle hulp!

Ga enkel proberen al mn gegevens vn mn HD te recupereren, dan even bellen naar een computerzaak.

Bedankt ;)

Je hebt ongetwijfeld een VGA uitgang (blauw, trapeziumvormig), hang er eens een extern beeldscherm aan.
Weet je gauw genoeg of het aan je videokaart ligt.
Hoe oud/jong is je machine.
Je hebt nl. 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar wat veel verkopers je willen doen geloven.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem namelijk al een 5-tal jaar dus van garantie zal er niets meer in huis van komen denk ik :p maar idd, kan eens proberen om hem aan mn VGA poort te hangen

Ik weet niet precies waar je woont, anders zou ik je misschien nog een goede computerzaak aan kunnen raden.

Zou normaal tijdens het opstarten van je pc een piepje te horen zijn?
Zo ja, is dat nu ook nog te horen tijdens het opstarten?
Zo nee, je moederbord of proccesor zijn kapot, vrij dure grap...
Zo ja, hoe vaak piept hij?

Bedankt allen voor de reacties, jammer genoeg is de laptop total-loss ... wanneer ik de laptop opstart, krijg ik geen enkele piep te horen. Daarnaast heb ik de laptop aan een externe monitor gehangen via de VGA poort, ook hier zonder enig gunstig resultaat .. nu ja, dan kopen we maar een nieuwe :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan