Is dit een goede pc om de komende jaren nieuwe games mee te kunnen spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Specs:

AMD PhenomII X4 955 QUAD CORE 4 x 3.2GHz
ASRock M3N78D AM3 ATX moederbord
1TB Seagate harde schijf
4GB Kingston DDR3 geheugen
Club3D ATI HD 6790 1024MB GDDR5 grafische kaart
750 Watt voeding

Kan ik hier de komende jaren goed op gamen? Ook de nieuwste games zoals Battlefield 3?
Voor de videokaart, ik speel op een resolutie van 1024x768.

Alvast bedankt!

Goed is heel moeilijk te definiëren. Het is geen monstersysteem, maar voor de gekozen resolutie is het prima. Ik zou echter op de voeding korten en dat geld gebruiken voor een 6870 die ongeveer 30 euro duurder is. Je hebt slechts een 450W voeding nodig. Je krijgt dan 70% meer grafische performance voor hetzelfde geld.

Battlefield 3 is moelijk te zeggen. Alle benchmarks en previews gaan uit van 1920x1080. Een 6850 zou het spel op medium spelen met net acceptabele framerates (gerucht). Een snellere 6870 zou het dus prima moeten doen op 1024x768, maar dat is voor iedereen nog pure speculatie.

Laatst bewerkt:
Ik kan geen pc voor je samenstellen, als zou ik dat wel willen :D

Maar zulke pc's op die website's is meestal ietwat verouderde hardware.
Dus je kan beter allemaal losse onderdelen bestellen op bijvoorbeeld 4lauch.nl of azerty.nl.

Hier een voorbeeld van mijn samenstelling die ik binnenkort ga bestellen.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/88133

Zo een pc zal je niet voor die prijs vinden in de winkel.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Die PC wordt geleverd zonder OS. je moet er dus nog zelf windows bij kopen. Die shop koopt partijen spullen die andere winkels wegdoen en bouwt er PC's van. Daarom hebben ze vaak zulke rare combinaties van onderdelen.

Op zich niets mis mee, maar weet waar je aan begint.

Jullie zeggen: Weet waar je aan begint.
Maar wat kan er dan mis mee zijn?

Er zou niks mis mee zijn, maar wat wampier ook al zegt: Die internet winkel koopt van andere winkels veel onderdelen omdat het verouderd is, daarom zitten er niet de componenten in die het systeem optimaal laat lopen.
Zoals die 750 watt voeding, dat lijkt heel leuk. Maar het is echt te overpowerd. Je zal er weinig aan hebben, terwijl je er wel extra voor betaald. Je zou bijvoorbeeld een pc kunnen samenstellen bij alternate.nl. Op die site zit een speciale pc builder die alles zegt wat je moet hebben enz. Op die site kan je ook de pc laten bouwen door hun zelf (dit kost wel extra geld).

Groeten Sentmen.

Maar als ik bij bijvoorbeeld Alternate of Azerty een systeem samenstel met ongeveer dezelfde specs, dan is het daar wel duurder.....

dat je spullen koopt die iemand ergens had liggen. het werkt wel, maar ze sluiten niet zo goed aan bij wat je wil en is geen optimaal gebruik van je geld.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...251552]=1&product[436223]=1&product[273958]=1

35 euro duurder als je zelf assembleert (goedkoper als je bij meerdere winkels besteld), 70% snellere video, beter moederbord, kwaliteit voeding.
downside is dat de kast niet van 100 meter te zien is :P maar een tientje meer heb je ook een glimmende, klinkende, zwoegende kast ;)

*dit is geen koop advies* gewoon om aan te tonen dat het niet zo heel veel scheelt, als je zelf wat kunt

Laatst bewerkt:
Maar voor de resolutie waar ik op speel, is die betere GPU dan wel de moeite waard?

Dat is natuurlijk voor jezelf om te overwegen. Als je niet zelf kan bouwen en je bent absoluut zeker dat de komende jaren je monitor niet kapot gaat (en dan verplicht een grotere moet kopen) kun je prima met die andere kast vooruit.

Als je zelf wel kunt bouwen, ga je dan voor 30 euro het risico nemen? (overigens als je in mijn configuratie dezelfde componenten zet als op de dragon site ben je 15 euro goedkoper uit bij azerty)

Misschien een domme vraag, maar welk risico bedoel je?
Dat het niet werkt ofzo?

Risico dat de 6790 kaart niet voldoet voor een paar jaar. prijs/snelheid verhouding is eerlijk gezegd niet optimaal bij die kaart. vooral gezien je voor een tientje extra al een 6850 hebt die 30% sneller is.

Het is slechts een klein voorstel. Het is overigens niet de eerste keer dat bij helpmij zo'n dragon systeem voorbijkomt. Persoonlijk staat mij zo'n mengelmoes een beetje tegen, maar mogelijk dat er veel mensen happy mee zijn.

Enfin, de 6790 is gewoon een beetje ongelukkige kaart op het moment. Hij kost 110 euro en levert matige prestaties. de 6850 kost 125 en is bijna anderhalf keer zo snel. De 6770 is 20% langzamer, maar wel 30 euro goedkoper. Er is dus eigenlijk geen markt voor de kaart en daarom wordt hij een beetje afgeschreven.

En hoe zit het met de six-core processors van AMD?
Ik heb namelijk ergens gelezen dat deze niet goed werken met veel games. Is dat waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan